Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Jeg skjønner hva du mener, men jeg ville nok gjort det som en slags siste utvei. Hadde først forsøkt å finne ut hvorfor kinamann (eller London) var missfornøyde og forsøkt å gjort noe med det. Mulig uforgjeves, men de er som noen sier et stort marked - dog krevende.

Er redd steam har en finger med i spillet her, men ikke sikker.

Om spillet virkelig funker så dårlig for Kineserne som reviews fra de gir uttrykk for så er jeg ikke enig at de bør droppe salget der. Med så dårlig reviews selger de vel ikke mange spill der. Synes funcom bør anstrenge seg litt ekstra å få ting på stell der nede så fort som mulig. Klarer de å gjøre Kinamann fornøyd så vil det jo renne inne en god del cash ekstra. Kina er jo et potensiellt stort marked. Men om de ikke skulle greie å snu trenden bør de ta en grundig evaluering på om det er vært å satse på markedet der. Masse dårlig reviews er jo ikke akkurat noe som generer masse nye kunder/salg.

Funcom jobber med servere for kinesere, de har også inngått avtale med 3.parts firma som skal helpe dem i Asia.(mener det var det de sa på Q2,ikke tid nå til å dobbeltsjekke)

Hovedsaklig mangel på servere som kinamannen klager på…

1 Like

Det stemmer, men ting tar tydligvis tid.

Som jeg skrev over (takk til @h3nk1 for å påpeke det), så er de siste review-ratene på 50% med kinesere og 73% uten de siste 60 reviewene. Som bildet under illustrerer, så hadde Funcom vært på vei fra image til image siste 30 dager. Det hadde definitivt vært bra for salget, det er nok mange som skygger banen når de ikke ser blåfargen.

image

3 Likes

IMG_0098

3 Likes

Jeg håper de kaller et fjell eller en dungeon for developer dead family.

Jeg tror det er dumt og håpløst å droppe Kina som marked. Hvis de vil spille kommer de seg inn. De kom jo lett rundt regionsperren. Det var ping-limit som stoppet dem. Jeg tror Funcom gjør lurt i å få opp gode servere i Kina, så kineserne blir fornøyd.

3 Likes

CE fenger folk i alle aldere x) Hun er 81 år og har 249k followers på Youtube. Hadde tydeligvis treft på CE-gjengen på Pax. Tøff dame!

5 Likes

Trots negativ publicitet i kina så tror jag spelet är populärt där. Troligen såpass lukrativ att det överskuggar problemen med dåliga reviews… även om jag förstår vad du menar och till viss del håller med

1 Like
3 Likes

Synes CE-spillertallet holder seg bra. Det er også mye content i pipeline og markedsføringen skal utvides drastisk mot full Launch. Tror dette kan holde seg bedre enn jeg trodde i sommer. Har fulgt med på VintageBeef:

Er mye content i spillet nå, de har fikset loot tables så det faktisk er verdt å dra ut fra basen for å drive PVE og det meste ser ut til å fungere bra. Tror de fleste som prøver spillet i dag vil bli litt hekta og gi det en god rating, så lenge de klarer å overleve nå som monstrene og folka faktisk angriper deg :stuck_out_tongue:

Blir bra dette :slight_smile:

6 Likes

Det dreier seg om Revenue som er 2%, ikke antall solgte.
bilde

Og i Kina koster vist CE litt mindre, var det 15 USD? Så antall eiere kan være opp mot 25k.
Tar det med siden det underbygger poenget at Kina markedet er av betydning for andre spillslipp for Funcom. Samt er det ikke slik at alle som har kjøpt CE i Kina review bomber.

13763 reviews, 7361 på engelsk.
Mesteparten av de resterende 6402 reviews er en del av reviewbombing.
Men en andel er andre språk, og noen kinesiske reviews er ikke ment som reviewbombing.
Med andre ord kan vi konkludere at minst 75% av CE kjøpere i Kina ikke er review bombere og det er sannsynelig at det dreier seg om 80%+.

Det är ju inte länge kvar till ny Xbox och med det en upphottad version av CE! Det bör ju kunna bidra till en del extra PR i alla fall. Spelet ser ju onekligen bra ut, så jag skulle anta att Microsoft visar upp det på den nya konsollen i olika sammanhang :grinning:

Mye snadder i vente👍🏻

8 Likes

Kina er et viktig marked, ikke minst vokser det nå i raskt tempo. Må si jeg er uenig i at man skal kutte ut denne delen av markeden, man må heller jobbe med hvordan man får et bedre forhold til spillerne. Funcom burde hatt kontakter på plass i Asia før de ga ut Conan Exiles der. Der feilet de nok litt, men de har forhåpentligvis lært nå. De var jo tross alt på plass på Tokyo Game Show og hadde møter.

Steamspy-utvikler Sergey Galyonkin har skrevet mye bra om dette, som bør være obligatorisk lesestoff for Funcom. Noe av dette finner man her.

Edit:
God artikkel->

Wong says that for developers who don’t have knowledge of the Chinese market, having a publisher is crucial. “When picking a partner in China it’s important to look for one that can understand your game well and who has experience managing Western games,” says Wong. “Sometimes, big companies are not the best option if they are focused on free-to-play games and yours is a premium one.”

4 Likes

Enig i mye du sier. Fordelen til Funcom nå er at de allerede har bæsja på leggen. Det kan bare bli bedre. De har lært så banale ting at servere i singapore ikke funker for Kina men at Servere i Hong Kong funker. Jeg er glad for at de tar denne lærdommen seriøst og faktisk leter etter partnere i Kina. For det markedet blir viktig.

7 Likes
4 Likes

la merke til denne:

13 Likes

Ja, jag såg också det… Spännande! Tror verkligen att spelet får en del uppmärksamhet vid XBoneX -lanseringen. Ser ut som att Funcom skall utnyttja situationen :slight_smile:

1 Like

IMG_0264

I tillegg har vi utsagnet fra CM for SWL som kaller seg Odonoptera på Reddit 31/8 etter Gamescon i Tyskland:

While not strictly news about SWL, we as a company have some cool things to share soon, and hopefully you’ll agree

6 Likes