Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Ja, det stämmer det! Jag tänkte faktiskt på det citatet häromdagen (ja, jag inser att Funcom-nördandet har gått lite för långt ;)). Det var fint att du postade igen.
Men kom uttalandet före eller efter nyheten om ett nytt Conan-spel? Det skulle ju kunna hänvisa till det annars… Nyheten om nytt spel kom lite skevt ut kan man ju säga :wink:

Tror nok ikke det er det han viste til. Vi har visst siden Q1 (iallefall lenge, hvis jeg bommer) at Oslo kontoret jobber med en ny tittel innen Conan IP :slight_smile:

Så, hva kan det være? Skal Funcom annonsere sitt neste spill basert på Secret World-universet? De har jo planlagt å lage et, men hadde vel utsatt oppstart til 2018, hvis ikke det bare gjaldt neste Conan-spill da.

Jeg vet ikke. Men vi får nok vite om ikke så altfor lenge… Når det er sagt tror jeg det han viser til hverken har med CE eller SWL-universet å gjøre.

Vi vet vel ikke at se har planlagt å lage et nytt spill basert på SWL, men nytt innhold (season 2).

1 Like

Jeg trodde det var logo-byttet til funcom denne personen tenkte på?

Det tror jeg ikke. Spillere som bruker Reddit gir vel ganske beng i Funcom sin visuelle profil.

Some cool things to share…

Tolker jeg mer i retning spill / prosjekter.

Hvis ikke jeg misforstod hva du mente nå :slight_smile:

1 Like

Tviler på at FC viser frem noe nytt spill før CE er lansert til neste år. Tror ikke de er interessert i å dra fokuset vekk fra CE før det engang er lansert.
28 januar 2016 annonserte de CE. Kanskje vi får reprise :slight_smile:

Jeg er overbevist om at vi får mer info om Bearded Ladies spillet før jul. Det har de vel mer enn antydet også. I tillegg kan vi få ytterligere info om prosjektet USA-kontoret har gående ved siden av SWL.

Og om så skjer går det jo aldeles ikke på bekostning av fokuset på CE (de vil jo aldri finne på å lansere en direkte konkurrent mot seg selv i sjangeren), men det handler om å etterleve selskapets nye strategi som er “ett stort, og flere mindre spill hvert år”.

Sånn sett bør de absolutt informere markedet om pipeline (hvilke andre ben som skal stås på), hvis ikke taper selskapet troverdighet.

12 Likes
5 Likes
1 Like
8 Likes

På ca 18:00 uti denne videon: https://www.gamasutra.com/view/news/305737/Inside_the_development_of_Conan_Exiles_The_Frozen_North.php, så forklarer Joel Bylos hvorfor antall reviews startet på 150-ish første dagen i USA. Det var en bug i nettbutikken til MS som gjorde at folk kunne laste ned trial-versjonen - med nudity DLC-en før lansering. For å fikse problemet (som ville gitt dem bøter fra ESRB), så endte de opp med å lansere med en ikke så godt testet versjon - derav mange av stabilitetsproblemene.

… Fy faen til uflaks! Den versjonen de måtte trekke tilbake hadde nesten bare 5-stjernes reviews. Den versjonen de måtte lansere med fikk vel rundt 3-stjernes reviews i snitt. :stuck_out_tongue:

9 Likes

Forstår det sånn at MS rota det til, og ikke klarte å lage en god nok løsning i butikken. Bør ikke Funcom få en form for kompensasjon for dette? Ville ikke betalt 30% uten videre når det er MS som fucka opp og førte til at Funcom måtte slippe en langt dårligere versjon.

4 Likes

MS får vel bare promotere Conan Exiles sammen med den nye konsollen som kompensasjon :stuck_out_tongue:

9 Likes

Helt jævlig tragisk. Forklarer også Twitteren til Joel på den tiden:

3 Likes

Det er bare å ligge rolig i sivet og laste :wink::ok_hand:

1 Like

CE stiger litt på ratings, og har nå 46% positive de siste 30 dager. Fortsatt er kineserne negative, så hvis de får snudd den kan det jo bli bra.

Patchen i dag på Xbox kommer med alle endringer som er gjort på PC etter 16/8. Og det er mange, så det kan jo bli bra det her.

1 Like

Ja, han var bitter runt den tiden :grin:

Uten kineserne er det slettes ikke verst.

Edit: kommer bli en massiv patchnote-lista… :grinning:

5 Likes