Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Det skal vel strengt tatt bra mye til før overall bikker 70%. I hvert fall i tiden før lansering. Tror det krever at ca 20% av de negative reviewene endres til positiv.

Men vil ikke recent reviews tross alt være mest aktuell målestokk for et spill i EA?

2 Likes

Hvis det bare er nye reviews, så vil vi trenge 100 reviews om dagen som er 88% positive i 59 dager før vi runder 70% totalt. Det vil da være 18781 reviews, hvorav 13178 positive. For å komme seg opp på 70%+, så må nok Funcom enten selge svært bra, eller få tilbake mange spillere som endrer fra negativt til positivt review.

At recent reviews er positive er jo bra, men man mister nok endel kjøpere som bare dropper å gå inn på spillet fra bestselgerlisten når det står med image symbolet på reviews. Det er jo ikke siste 30 dager som vises i listene, det er reviews totalt.

3 Likes

Kan man filtrera bort de länder man inte vill se (tex Kina)?

Funcom la ut ny Conan-update video. Mye positive kommentarer i det minste

6 Likes

Nettopp! Noe som igjen ville tilsi nærmere 950.000 solgte totalt. Får vi det de neste 59 dagene så er uansett dårlige reviews ikke lenger noen bekymring :wink:

1 Like

1million$

Økningen i reviews vi ser nå er nok neppe pga nysalg. Bare sjekk hvor mange timer spillt folk har, det er typisk mellom 100 og 1000 timer.

Neida, ulike ting kan spille inn her, men med forholdet reviews pr solgte som hittil så skal det selges bra mye eller at det forholdet endres en god del.

Et interessant spørsmål du stiller. Hvilke statistikker får den “normale” kjøperen opp?
Den globale eller den lokale?

Jeg ville trodd at de fleste får opp den lokale statistikken pga ip- adresse og at global må etterspørres.

Men jeg vet ikke sikkert.

1 Like

Total reviews og last 30 days reviews er begge to globale prosenter. Hvis du ser på reviews, så får du opp reviews på ditt språk evt engelsk.

2 Likes

Inte bara CE som har problem i EA:

1 Like

Med de ressursene som de har til rådighet nå så viser det at det er kompliserte saker å få et online- multiplayerspill til å fungere skikkelig på forskjellige plattformer. Akkurat her har i hvertfall Funcom mye erfaring. Små steg på veien så blir det lettere og lettere å få det til. Det dukker nye utfordringer opp med stadig ny teknologi og fremskritt, men et selskaps evne til å håndtere disse problemene kan bli det som skiller vinnerne fra taperne med den utviklingen som er nå. 100 spillere på ett kart vil være minstekravet nå fremover.

3 Likes

Pubg er ikke så værst på 1x n , men forskjell på 100 spillere som bygger og 100 som bare plukker opp ting og mengden krymper fort til 1 …
40/40 på den ene xbox servern jeg spiller ce på er rimelig heltisk, heldigvis funker ikke gudene, så basen vår er 98% sikker… utrolig hvor kreativ man blir med orbs når man ikke har access til yog… men resultatet blir ganske likt, tar bare mere tid.
På den andre serveren er vi så kraftige , med slott større og sikrere enn det som vises i funcom blogs, selv med guder er vi untouchable… så noen utvider der, mens vi spiller på en annen for action…

2 Likes

Sagt det før og sier det igjen:

Funcom ga nettopp markedet tydelig beskjed om at de er on track og at de gjør alvor ut av de opprinnelig svært ambisiøse planene om å “sette ny standard i bransjen for å gjennomføre EA-prosjekt”.

Lykkes de med en god launch ut av EA, er Funcom 2.0 et faktum, og dét vil bli lagt merke til av alt fra investorer til konkurrenter og potensielle oppkjøpere.

IMG_0637

18 Likes

You’ve understood it, @h3nk1 :money_mouth_face:

3 Likes

Det er flott å sette eksempler. Men likevel må det være et spill folk vil ha. Å stå i historiebøkene som beste on-track EA spill om 200 år blir man ikke rik av.

Enig, men det estimeres vel ca 900-950K spill solgt til nå i ea. Uten nevneverdige PR tiltak.
Ser for meg at dette salget enkelt blir det doble og tredoble etter en god release på 3 plattformer til våren. En god release så blir 2018 året hvor Funcom virkelig tar fart.

1 Like

Håper virkelig det jeg også. Har fingrene krysset for combatsystemet og om de får det tight nok til å være skillbased, så mye som et spill med levelling kan være skillbased, og jeg faktisk liker det vil jeg nok gå all in i Gunvor.

1 Like

Stakkars gunvor

7 Likes

så mange her som allerede er inne i Gunvor, så er det vel alltids plas til fler:laughing::+1:

1 Like