The Park selges for 97kr når det er fullpris. Hvis CE selges til under 200kr lurer jeg på hva i alle dager de holder på med på kontoret. Vi bør se 299,- 349,-!
Konkurrentene selger til 30$ eller mindre.
Men så skal CE slå konkurrentene og bringe mer candy til spillerne
Nå drar jo konkurrentene på årene også
Nyprisen var 30$ eller mindre som vel er det interessante å sammenligne med? Sånn angående hva Funcom kan slippe unna med når de lanserer CE? ARK er jo på 50% salg nå, men jeg mener jo ikke at Funcom må slippe CE til 15$.
… Tror jeg burde la Funcom-diskusjonen hvile litt for min del, merker at jeg bruker altfor mye tid på forumet. Lykke til Funcom-investorer! Kan hende jeg blir en av dere hvis Funcom klarer et “ok”-scenario, men folk feiltolker hva Funcom burde prises til. Det har skjedd ofte nok før, hvis hypen er høy nok rundt launch.
Ark har gjort en gigatabbe nå som er bra nyheter for CE. Der vil de la folk fra pve servere få flytte all rikdommen sin over på pvp servere. Dette har vært varslet på forhånd slik at store pvp guild har investert i pve og skaffet alle epic dinorsaurer uten konkurranse. For å få dratt dette over på de populære pvp serverene. Det vil flykte pvp spillere fra ark etter dette. De store guildene vil raide server til server.
Da passer det godt at et nytt pvp fokusert survival spill med bra lore kommer ut i januar
Funcom kan prise seg noe over konkurrenten såfremt kvaliteten er som vi har sett og de vet det er noe som er bugfritt, de kan ta ekstra da spillet har en kjent IP og så lenge de kommuniserer at de får alle expansions gratis (alle biomeoppdateringer) og at spillet vil koste 499,- ved full launch. Da er nok 30-35 dollar greit. Spillet lanseres kun som full launch på PS4 og er vel eneste survival foreløpig?! og. Bør kunne selge for minimum 49.99,- min mening. Det er ganske enkelt for Funcom å bake inn noe lurt i en 249-299 EA release, ingame skins eller lignende.
Beklager er at jeg bruker både NOK og dollars
Det er så klart mulig å gjøre det slik, men mange spill legger seg heller ganske billig for hovedspillet og så pøser på med DLCer etterhvert Blir bra butikk av det har vi sett. En ting som jeg følger nøye med på her, siden Funcom har en historie av å være litt klønete rundt prising av spillene og ofte valgt “feil” betalingsmodell.
Det handler mye om hvor trygg man er på produktet sitt, hvilke erfaringer man har. Ser du på cod seriene med zombiemaps, så selger hver av de nye som kommer, er uhyre populært. Funcom burde kjøre 199 for ørkenmapen hvis den er god nok, for så å ta 49 for de andre biomes. For de gniene er det nok og fullt spillbart, mens for resten er det mange grunner til å utvide. Skal de ta penger for dlcs må de prise seg lavt for å treffe mange som garantert kjøper mer hvis det er bra nok.
Alternativt kommunisere at “vi velger å lage en mye for pengene” til 299 og alt i etterkant er gratis.
Det har du helt rett i. Spiller The Ark nå og mange er fortvilte over de større tribene. Den store triben i min server som kaller Deviance driver nå og blokkerer alle portaler og en god del drops pluss Caves. For å beskytte serveren. Dette er en god ting om den dominerende Triben oppfører seg, men allikevel er en del av gamet ødelagt. Mange spillere gidder ikke og Ark taper mye på dette. Så det blir sikkert bra for pvp gamere som kan starte på “nytt” Håper det blir i stor grad med CE.
Ingen som nekter noen, du kan velge å kjøpe grunnpakken som er billigere, så du slipper å kjøpe noe du ikke kommer til å spille. Eller du kan teste ut ett spill billigst mulig, og hvis du liker det kan du bruke mer på noe du elsker.
Edit: dette kommer helt an på hvordan du formulerer og markedsfører deg fra starten av, kommer det overraskelser som koster folk penger så blir de grinete, er dette klart fra starten av så har de valg, kjøp hele dritten og få alt gratis senere, eller test for lavere sum og fyll på etterhvert hvis du liker det.
Kan de ikke ta mer på konsoll enn på Steam? Jeg kjøpte nettopp det nyeste COD, Titanfall 2, Fifa 17, og The Division til PS4 på Black Friday. Samtlige spill (med unntak av The Division) koster mellom 499,- og 549,- nye…
Jo definitivt, NÅR spillet har full launch, kan de begynne på 499,- for så å senke 100 etter en måneds tid eller noe i den duren
Det er derfor viktig å kommuniserer riktig priser fra start av hvor man kna kjøpe alt for litt høyere pris, typ monsterpack e.l. Ellers blir PS4 communitien grinete fordi det er dyrere der.
Nå er det flere søk på google trends enn ved announcement!
Intressant att söka Rust release och Conan Exiles release i jämförelse 2 månader innan spelsläpp. Dvs November 2016 för Conan och Oktober 2013 för Rust.
Fick inte med vilken som var vilken på bilden men Rust är den röda linjen.
Kanske kan ge en fingervisning för försäljningen även fast jag inte tror Conan Exiles kommer sälja i närheten av vad Rust har gjort.
Han har gratis kurtasje, men vet ikke om det gjelder utenfor sverige
Jag vet inte. Antagligen inte. Jag tycker Avanzamannen är överskattad (för långsiktiga).Men fråga han? Han svara ofta på Twitter.
Hur som haver så är det otroligt viktigt att lanseringen av Conan Exiles blir lyckad, och då kommer bolaget ha en väldigt ljus framtid.
Kanskje alle som twittrer skulle bombet han?