Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Dette er en event som de har kjørt sammen med Koch. Det er morro :wink:

1 Like

CE holder seg stabilt på “Mostly positive” og 71% positive reviews på Steam. Jeg liker det jeg leser her i dette reviewet:

A bit bugy but stil awesome.

Very adictive, you always find something to do there.

Pros:
Game is looking great
Music is awesome.
The feeling of achievement is great.

Cons:
Bugs are still there but not as annoying as it seems at first, and there are always some walk arounds them.
unstable netcode that create some weird lags, that sometimes can get you killed.

Overall:
Super addictive game in which the saying: “I will log in just to check if my castle is not raided , only 10 minuntes!” and then you realise that it’s 3 AM and you are building a raid proof fortress :D. to me it’s better then Skyrim.

Definitely Recommend.

Satser på at Funcom klarer å levere med oppdateringene fram mot lansering, så tror jeg dette blir skikkelig bra.

9 Likes

10 Likes

Lots to take a bite out of in this week’s newsletter, so we hope you enjoyed it. The blog post with all the launch features is still set to come out this week, separate from this newsletter!

We’re streaming again on Friday and we will be taking some time out of the stream to talk about our launch features. The main part of the stream is a mod creator highlight, where we’ll be talking to Joshtech, the man behind the very popular Pippi Mod.

13 Likes

Ganske så vesentlig:

We have finished the Gold Build! It has been sent off to Microsoft and Sony for the first leg of the submission process

11 Likes

Aksjen svarer med å gå ned 6% :joy: #FuncomLife

2 Likes

Forventet til testlive sent i februar:

In the version coming to Testlive you’ll be getting all the new combat changes and the content revamp, which changes the placement of NPCs, creatures and resources on the map to improve progression. You will also get the new Perks system. The Jungle/Swamp biome or the Volcano is not included in this build. If you travel to these areas, you’ll only see a flat texture. We’re keeping them back so we can do additional rebalancing and updates before rolling them out for launch.

Dette blir en gigantisk oppdatering som nok vil bli rullet ut til Xbox i tillegg til PC i løpet av mars. Jeg antar dette vil være starten på en sterk økning i aktivitet på serverne, med en dertil tilhørende økning i salget og oppmerksomhet rundt spillet.

We have a new team, Monster Hunters, made up of a designer and three creature animators. They’re the people in charge of the creature revamp we mentioned last week. Monsters and animals need to be updated to fit in with the new combat system, so we’re giving them new attack animations with a greater focus on telegraphs and anticipation time in order to make creature combat more tactical. PvE is just as important as PvP in Exiles and we want the new combat system to feel good when fighting both creatures and humans.

For meg, så er PvE det jeg liker best. At de fikser sånn at kampsystemet for monsterne også vil gjøre det vesentlig mer interessant.

Unlocking weapons and armors still happens when leveling up, but we’re trying to create a better balance between the different things you unlock. We’ll break it down to armors first, then weapons.

Se newsletteret for full forklaring. Basically, hvis du vil ha den beste rustningen, så går du glipp av andre ting. Mao, de prøver å gjøre det sånn at en større variasjon av rustninger vil bli brukt, ettersom det ikke nødvendigvis er best å bruke poeng/feats/perks du får fra level up på rustning.

Kommentar:
Etter å ha lest newsletteret, så er det ihvertfall klart for meg at de har full fokus mot release. De gjør alt for at releasen skal bli bra. De har mindre fokus på her-og-nå. Ikke overraskende har interessen rundt CE dalt litt siden nyttår. Mars ser ut til å være når viktige elementer for full-releasen når spillerne.

9 Likes

Jag tror att vi får Feature list på fredag innan Streamen. Kommer nog vara ett bra tillfälle för en Q&A.

Har lite frågor.
Vad är era förhoppningar om hur roadmap fram till launch kommer se ut?

Vad kommer med? vad kommer inte med till launch?

Vad tror ni krävs för att det ska få en positiv inverkan på kursen?

För min egen del tror jag ett lyckat combat/content revamp kommer ge mycket men jag vill se någon form av mounts version till launch. De övriga feature tror jag kommer efter launch. Vill ha ett buggfritt spel med bra NPC/AI.

2 Likes

Er faktisk skuffet over at det ikke er feature list med i dagens breve.

1 Like

@Evilfreud fast de sa dom ju förra veckan att de inte kommer vara med i newsletter utan kommer vara separat?

Jeg vet ikke, jeg trodde det skulle være med.

1 Like

Greia er at feature-listen til Conan er noe de kommer til å kjøre et stort PR-stunt på. Kan ikke kjøre det ut i nyhetsbrevet da. :wink:

3 Likes

Vad är era förhoppningar om hur roadmap fram till launch kommer se ut? Vad kommer med? vad kommer inte med till launch?

  • Combat revamp skal være helt ferdig. Både for spillere og AI.
  • Enda mer optimization for å gjøre spillet mer smooth.
  • Enda mer ting til spillet (gjenstander, armor, våpen etc.). Også at lore’en/cinematics skal være helt ferdig og klar til release.
  • Forhåpentligvis at de øker Official servers til 70 personer, men går på optimization igjen.
  • Alle de “verste” bugsene er borte samt forbedret AI.
  • Håper at de får presset inn mounts også før release, men har mine tvil på at de klarer det.

Det de ikke kommer til å få inn er sorcery, settlement/City life og Purge. Håper at de kommer innen 2018. Ville egentlig antatt det ville kommet som gratis update, men samtidig holde på med å ekspandere området slik at vi får DLC med større map evnt. et helt nytt map. Vet ikke helt hvordan de har gjort det med ARK ang. folk som har Vanilla version og de som har DLC.

Vad tror ni krävs för att det ska få en positiv inverkan på kursen?

Selvsagt må salget være bra. Hvor mye det må være får andre svare på, men positive reviews kan selvfølgelig også være en liten bidragsfaktor.
Magefølelsen min sier (har ikke regnet på noe) at 250-300k enheter solgt første uken er forventet. Blir det over 400k så blir det rally :rocket: Men som sakt, dette er kun magefølelsen og sett fra forrige release (Xbox) :slight_smile:

1 Like

Vad tänker ni om att man kör en kampanj där alla som köpt EA och pre-order får dessa feature som inte hinner med till launch gratis? och sedan kör man betal DLC till de som inte köpt innan launch. Bör vara en enorm trigger till att köpa spelet innan det släpps.

Jeg tror det er en dårlig ide, ettersom det vil splitte opp communityen i de som har og ikke har expansionen. Det er noe man først kan gjøre når man har millioner av spillere. Det er allerede et stort incentiv til å kjøpe PC-versjonen nå, den går opp i pris ved lansering (såvidt jeg husker). Konsoll-versjonen har vel allerede økt i pris.

3 Likes

Enig med @Christian. Det er forsåvidt allerede en bonus med å kjøpe spillet nå og det er at det er mye billigere.

Om de putter de andre resterende feature som DLC, så kunne de ha satt prisen ned f.eks 50% første uken(e) som et plaster på såret for at det ikke kom med i releasen.
Vil uansett skape negative reaksjoner, men Funcom vil jo også tjene penger så her blir det litt sånn fordelt.

Edit: Håper at det blir gratis update og at DLC blir i form av større/ny map med nye ting.

1 Like

Jeg håper de leverer featurene de har snakket om etter lansering, som gratis dlc-er og kjører salg og pr-kampanje rundt dem.

Hvis de får en solid spillermasse kan de komme med betal DLC-er senere. Hvis ikke, kan de komme med et Conan singleplayerspill.

5 Likes

Veldig overreaksjon i aksjen i dag?! Er det pga dette?

Once all that’s over with we’ll move the whole thing to Testlive to get critical feedback from the community. We expect this to happen before March. Due to the Gold submission taking time and priority we know we are sliding a bit from our previously stated deadline (mid-February), but we think it will be worth the wait.

helt normal trading i funcom?

opp fra 12,01 til 15.60 på et par dager… nede igjen på 14.60

helt normalt.

2 Likes

Er jo bare combat til testlive som tar en uke eller to ekstra fordi de vil sørge for at Gold går i boks.