Kanskje de bare har tenkt å lage et bra spill og komme med en større utvidelse om 12-18 måneder?
Det virker jo som de har en konkret plan for å få inn 20 USD per spiller (med forbehold om at jeg ikke har sett dette i detalj bare gjengitt her på forumet), det må enten bli vha agressivt DLC salg eller 499 utsalgspris
Planen er full release innen 1 år, dvs inklusive alle biomes og alle vesener, funksjoner osv osv
uaktuelt på EA, maks 299,- FORDI det er bedre og har en kjent IP, min mening
Utvidelse om 18 måneder hadde passet bra mao.
Jeg tror også det er lurt, men får ikke det regnestykket til å gå opp med at hver spiller skal gi netto omsetning 20 USD.
Helt enig. Klær, mounts,pets og skins kan generere mye cash.
Eksempel
De selger EA tilgang for 249, kan oppgraderes til full release for mellomlegg.
EA med full release og alle fremtidige oppgraderinger/DLC’s for 499.
Og EA supporter pack med forumlogo og prioritets innlogging på offentlige servere med kø for 750
Tror Morti er inne på noe her. Funcom har mye erfaring med å selge ulike pakker. Er også negativ til at det ikke blir vanity micro. Utrolig hvor mye en kul sovepose eller en kasse kan selge for ( se på rust). Soveposer der som går for 500kr på markedsplassen.
Ja, men mikrotransaksjoner er noe dritt som ødelegger spill, så glad de ikke skal ha det.
Jeg har ikke noe problem med vanity items men faren er jo at det blir lett å legge til andre ting etterhvert.
Nei Path of exiles og Overwatch har bra microtransasjoner. Spesielt liker jeg poe sin. Den er også innbringende uten at en føler det er pushy. Jeg kjøper liksom en microtransaksjon mest fordi jeg ønsker å betale litt til de som utviklet et spill jeg setter pris på. Fungerer helt topp det!
PoE er gratis. Hadde de CE vært gratis hadde jeg godtatt mikrotansaksjoner. Har forresten brukt penger i PoE for større inventory. De fortjente penga.
Har sendt en mail til Funcom IR med diverse spørsmål rundt CE, men får se om jeg får noe svar.
Om du må purre kan du jo nevne at du spør på vegne av Tekinvestor, som gjerne er det største Funcom aksjonærmiljøet i norge :=)
Aaah, jo, kanskje? ️
@holmes, hvor står de 20$ annet en “rykter”. Jeg tenker 299,- som maks for EA,hvor man får alt tillegg i etterkant inkludert. De jeg har snakket med synes 299,- er helt innafor. De kan dog kommunisere en høyere full release pris, så ser det billigere ut, samt at de kan ta seg betalt for en eventuell PS4 release.
Skal vi begynne med offisielle utsendinger/liaissons fra forumet til selskap vi følger? kunne vært en fet insiderfeature