Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Liker at de valgte det coveret! Og er spent på Xbox 2.0 lansering

10 Likes

Da har reviews siste 30 dager bikket over til “Mostly Positive” igjen.
image

De siste 5 dagene har 87% positive reviews
image

Ser ut som Funcom traff bra når de fokuserte 100% på å fikse kampsystemet som var en kjempejobb, selv om de da ikke fikk gjort en haug av andre ting de hadde planlagt.
image

image

image

Btw, morsomt å få en teori bekreftet for en gangs skyld. Jeg tenkte at det var kampsystemet som gjorde at kampsystemet fikk flere positive reviews nå, og når jeg gikk gjennom recent reviews, så var det flere som nevnte det. :slight_smile:

27 Likes

Fan vad kul att läsa såna recensioner :facepunch:t2: :slightly_smiling_face:

2 Likes

Når jeg så denne posten din nå så måtte jeg bare reflektere litt over hvor kjekt det er å være Funcom aksjonær akkurat nå og hvor glad jeg er for at jeg holdt ut. Må innrømme at jeg i oktober i fjor var nær ved å ta tapet. Da var det mye 1ere, Xbox var krise, kursen dunket mot 2kr, full nyhetstørke og alle lå på knærne bedende om en jesuspatch…:joy:

I kveld skal jeg bare nyte følelsen og smile av at det er mye spennende i emning i selskapet…hype eller ikke…

Riktig fin kveld til alle! :man_dancing:

21 Likes

Anbefaler alle å teste spillet både før og etter det nye kampsystemet. En ting er å se forskjellene på video eller stream, men det er noe helt annet å prøve det selv. Det føles rett og slett ut som et helt nytt spill, og jeg gleder meg til å se streamere fra EA launch prøve CE igjen ved full release.

Og det aller beste er at dette sannsynligvis kan brukes igjen i neste Conan spill.

4 Likes

Jeg hadde tenkt å teste spillet på nytt når combat kom ut fra test-live, men det drøyer :stuck_out_tongue:

2 Likes

Sikkert like greit :stuck_out_tongue: Vi kan helt klart snakke om et CE før og etter denne oppdateringen så da passer det kanskje greit at sjokk-effekten kommer ganske tett opp mot launch. Er vel kanskje ikke så usannsynlig at det kommer en ny versjon til testlive først heller.

1 Like

Jeg lurer veldig på hvordan de kommer til å balansere bughunting vs shock-and-awe med maks pr samtidig som de kommer med en jesus-patch. Jeg har også inntrykk av at test-live har nok folk på til at de kanskje får brukt det til å teste bra. Det kan gjøre at de drøyer…

1 Like

Mener jeg leste de hadde innleid et QA selskap som kunne fylle en hel server? I tillegg til testlive har de jo også invitert til closed testing av eksterne. Det er helt klart en risk, men jeg tror de har så mye fokus på å få til en god launch nå at dette er jeg ikke mye bekymret for.

Det stemmer, Rui nevnte det under møtet på tirsdag. Greia er at 100 testere klarer ikke finne like mange exploits som 37k spillere (som er antallet unike spillere i CE siste to uker). Exploits er en av tingene de får mest pepper for, og 60% av CE-spillerne spiller på PvP servere.

1 Like

Ja, blir nok noen hektiske uker rundt release :stuck_out_tongue: Om spillet har noen gamebreaking exploits/bugs og det ikke i så fall blir patchet fort kan det ødelegge momentet ganske mye. Kanskje de burde økt bounty rewarden i denne perioden (mener i hovedsak rett før release)?

Helt klart!

Jeg håper på at de får ut combat til live til påske. Jeg tror de har mer å vinne på å få ting skikkelig testet før PS4-releasen enn på å få en PR-bombe

1 Like

Enig. Tror nok de trenger en runde med balansering/tweaking på live også i tillegg til bugtesting.

Du vet det nye combat-systemet er bra når:

På bakgrunn av dette alene oppjusterer jeg salgsmålet mitt for CE i 2018 fra 2, til 4 millioner :wink:

15 Likes

Oppjusterer også målet! Superbull, Hektar > Myrseth, Hegnar, Tom

1 Like

Lunge-attacks låter väldigt osportsligt! Vill ju inte att motståndarn skall tappa luften liksom :wink:

Jag hoppas det börjar röra på sig runt påsk.

Drömmen hade varit att till påsk så släpper man Combat/content revamp + den nya builden + rea. Tror de kan ge en riktig buzz effekt till marknadsföringen

2 Likes

Blir ikke salg, kanskje 10% off ny priss når de gir ut 8 mai

1 Like

Tror definitivt de kommer en liten rea. “take your last chance before the early access is over”

1 Like

CDON.no har nå salg på forhåndsbestillinger og der er blant annet Conan med.

2 Likes