Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Conan reviews senaste 30 dagar är 74% nu och 90% senaste 5 dagar

Helt utan serveroptimering, buggfixes, Combat revamp och den nya builden…

10 Likes

Sjansen for at “recent reviews” rundt lanseringen kommer til å være “Very positive” er store som jeg ser det. Synd “All reviews” kommer til å være på “Mixed” minst en uke inn i lanseringen. Det er “All reviews” som vises i lister osv.

1 Like

Eller så gör man som Total War: Rome och tar bort produkten och byter namn så försvinner gamla reviews

Det er sånt som gjerne ikke blir så godt mottatt. Ikke bra for Funcom sitt rykte tror jeg.

Btw, Funcom ligger nå på 242. plass på steams bestselgerliste, og det er 291 reviews siste 30 dager. Det selger ikke akkurat bra for tida. Forståelig, ettersom live-serverne ikke har fått noen meningsfylte oppdateringer på lenge og alle bare venter på noe i nærheten av release-builden.

3 Likes
10 Likes

Flyttet til funcom småprat

Du klarar seriöst inte att skriva ett enda inlägg utan Makro och/eller TA värderingar oavsett tråd

Det morsomste i hans innlegg er at han ikke har skjønt Funcom sin strategi. Eller hvorfor de har gjort det de har gjort det siste året. Og det tenker jeg er helt greit. Det gjelder veldig mange som spekulrerer i Funcom uten å egentlig skjønne spillindustrien eller Funcom som selskap.

Finns ingen anledning att kannabalisera spelet med reor när de redan sålde fler spel än vad de behövde på bara några veckor. Dessutom har de sagt att spelet ska se ut som nytt när de släpps. Därav avsaknad av reor och marknadsföring

Tingen er ( og dette var Rui ganske tydelig på). Det finnes ingen god forretsningmessig grunn å selge CE til Rabattert EA pris. Hadde de hatt katastrofesalg ville det vært en annen liga. Men de har solgt rundt 700k spill på PC. Nok til å drive hele studioet i et til to år, uten andre inntekter. Det gir mye mer mening å gi 50% rabatt av fullpris. enn 50% rabatt av en sliten EA pris.

4 Likes

Såså antzzo. En side note. Gitt uttalelser før jeg kjøpte. Hadde ikke tatt det med om ikke.

Er det tynn luft oppe på din høye hest i kveld @Evilfreud ?
Enda godt du ser humoren i min uvitenhet. Kan jeg spørre hva du sikter til spesifikt?

1 Like

Se innlegg 2, der forklarte jeg hva du ikke har fått med deg.

Da tror jeg du skal lese hva jeg skrev en gang til.

Nok et tilfelle av at makro / generelle betraktninger krasjer med rent fokus på produkt og spillindustrien.

@Evilfreud, @antzzo er mer eller mindre rene investorer i gaming - dyktige sådan - og gitt dette, så er overordnede markedsbetraktninger ansett som støy i tråder som dette.

Så da blir det krasj for endte gang.

Undertegnede og de to nevnte ovenfor har en relativt sett veldig dyp innsikt i både Funcom og gamingmarkedet. Så jeg skjønner at de reagerer.

Samtidig lar jeg det fare, da jeg skjønner at man diskuterer ut fra grunnleggende ulike utgangspunkt :v:

12 Likes
10 Likes

Verkar bli en chill påsk. Många lediga då med. Jag tror CE hypen drar igång efter SWL S2 är släppt eller runt där.

Spännande! Bjudit in journalister över hela Europa för att testa Conan Exiles. Snyggt jobbat!

24 Likes
6 Likes