Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Hvordan vet du at proffe testere ikke tester utenfor boksen? Hvis påstanden din stemmer så burde jo EA, Ubi, Activision aldri klart å levert bra spill siden de aldri kjører public betas( utenom å stressteste servere).

Dette er min erfaring med profesjonelle testere, spesielt innleide. Noen testere en gode, og vil noe mer og tester mer, men de fleste kjører igjennom prosedyrene sine gang på gang til de går igjennom. Men igjen, kun min personlige erfaring med testere.

EA, Activision++ har vel testavdelinger som er større enn funcom? De har vel en god del feil i sine spill også, som de hadde tatt hvis de hadde hatt ekte spillere/brukere til å teste. Det siste assassins creed spillet hadde vel en fryktelig launch?

1 Like

Ikke spilt ass creed på årevis. Men jeg har mer tro på opplegget til Funcom nå enn tidligere. og tidligere lente de seg på interntestere og spillere, og det funket ikke superbra. + at de nå faktisk får testet på fryktelig mye forskjellig HW.

Jeg har også tro på det de gjør nå. Det er viktig å teste på forskjellig hw. Og det er viktig at ikke bare utviklerne tester sine egne ting. Ikke misforstå meg, jeg liker at de bruker eksterne testere, men jeg liker enda mer at de tester med ekte brukere.

Testet et par timer på test-live nå, sist gang var for ca et år siden. “Litt” forskjell kan du si. Alt oppførte seg som det burde og spillet var intuitivt og lett å finne ut av. Vet ikke heeeelt om jeg likte kampsystemet, får se når jeg får tak i skjold og noen flere våpen. Testet singleplayer/coop, ettersom serverne skal ha problemet med at hvis noen sloss med en mammut/elefant, så kræsjer serveren.

3 Likes

Enig i at de må få testet spillmekanikk på live, men ikke enig i at de burde slippe nye områder før live launch. Hvis resten av områdene funker fint, så er det nok ikke et stort problem hvis disse det er noen småproblemer med disse som må patches de første ukene.

1 Like

Många nervösa här märker jag. Denna review från GDC kanske lugnar er lite :slight_smile:

“I had an opportunity to see Exiles running on Xbox One X during GDC 2018 and walked away from the experience both thoroughly impressed and optimistic about this title’s future.”

"The first major addition worth mentioning is a revamped combat system that is more fluid and reminiscent of how you would fight in Dark Souls. "

“There will also be 100 new weapons, armors, and perks available to give players a wider range of things to explore.”

“Speaking of exploration, players can expect far bigger regions to investigate. While Funcom reps mentioned that the story won’t have any quests, they did state that there will be plenty of lore, dungeons, and concrete explanations as to why your character is in this world. Your surroundings will essentially tell stories of their own and your survival will be the key to answering lingering questions.”

“The final improvements worth noting stem from Funcom’s ongoing commitment to making Conan Exiles truly feel like a survival game. You’ll have to mindful of your hunger level and health regularly as farming and regeneration are two features that will certainly require your attention. For players who have maxed out all of their abilities and are looking for even greater challenges, there will be world bosses that they can conquer too. More content is also currently being planned for the game after launch but it’s unclear what exactly that will be right now. Either way, it’s evident that the developers are committed to keeping players on their toes and fans of survival games will definitely appreciate this sentiment.”

“While my time with Conan Exiles was brief, I definitely walked away satisfied. If you are a fan of Conan and you love survival games, then Exiles should definitely be on your radar right now.”

14 Likes

Det er nok mindre viktig å teste områder på ekte brukere, enn spillmekanikk. Det jeg er bekymret for i denne forbindelse er hvordan større kart påvirker server performance med mange spillere.

@antzzo jeg er ikke nervøs. Jeg har tro på Funcom gjør de rette valgene, og at de har lært av ea-launch, xbox-launch og content updates.

4 Likes

@antzzo Jeg er heller ikke nervøs, men opptatt av å forstå hva jeg investerer i. Etter de siste timenes diskusjon mellom de som er mer kunnskapsrike enn meg på gaming vil jeg si at jeg har en større forståelse rundt dette med testing.

4 Likes

Jeg er ikke nervøs, men tar i betraktning at å verifisere patch tar minst en uke og RUI var ganske tydelig på at de lærte av xbox lanseringen som tok mye luft ut av ballongen.

Oppsumert tror jeg myecontent ruller ut, men lore og de ørten våpne blir holdt tilbake for innleide testere.

4 Likes

Funket endel bedre med skjold gitt. :stuck_out_tongue:

Merker at dette er et spill som hadde vært veldig morsomt å spille sammen med noen, så man kan bygge en base sammen, gå på raid sammen osv. Akkurat nå er dama opptatt med Far Cry 5, og tviler på at jeg får henne med på testlive. Tror det kan bli bra 8. mai jeg. :slight_smile:

4 Likes

Vi får selge på tirsdag. Sover dårlig om natta nå etter investormøtet hos Funcom. Her er noe av det som kom frem i etterkant av møtet.

CFO hadde lyst til å kjøpe aksjer, men fikk ikke lov.( Innside regler)
Solid, betryggende og overbevisende.
Rui og Stian var selvsikre og gjorde en god figur.
De gjør hele tiden det som de mener er best for Funcom og oss aksjonærer.
På spørsmål om det på nytt kan bli server trøbbel svarte Rui et klart:It won’t!
Ting skjer i Kina.
Alle som var her kommer til å sov godt om natta fremover.
Internasjonale investorer viser større interesse for Funcom.
Funcom er priset relativt billig i forhold til svenske spillselskap.
Funcom legger opp til å få den største hypen like før og under release.
Markedsføring vil skje gjennom alle kanaler også TV.

Viktig og ikke glemme dette :wink: Skjønner at de fleste vil vite mest mulig om hva de har satset penga sine på. Men ikke hopp av nå hvertfall :slightly_smiling_face:

Carl Armfeldt ga Funcom 8/10 samt at han mener det er et av selskapene med størst potensiale. Nå skal Conan lanseres på alle plattformer samt at Mutant også kommer ut på alle 3 plattformer i løpet av noen måneder. Angående Mutant så ønsker Funcom et mest mulig optimalt lanseringsvindu. Dvs at de vil flytte lansering for å unngå at andre eventuellt trekker fokus bort fra MYZ. SWL 2 vil også bidra på bunnlinja.

Tror Funcom har lært av sine feil det siste året. Da tenker jeg først å fremst på server problemene og xbox lanseringen. Diskutering av spillmekanikk mm overlater jeg til dere som kan gaming :wink: Samt at jeg diskuterer med de i vennekretsen som spiller. Skal ikke spekulere i antall solgte spill. Men med to store lanseringer i Funcom målestokk så ser jeg lyst på fremtiden som aksjonær :wink: Risiko er det i alle aksjer, men den har aldri vært mindre i Funcom enn nå. Så jeg selger ingen aksjer før jeg tror vi ser en pump av kursen etter at vi har passert 20 kr. Da vil jeg selge ut litt i håp om å få kjøpt tilbake til lavere kurs. Veien videre vil uansett bli humpete.

Lykke til alle sammen og fortsatt god påske! :hatched_chick:

9 Likes

Innlegget mitt var jo bare påskehumor, følger deg i alt du skriver. Bare pass på å ikke bli fintet ut på lavt 20 tall.

3 Likes

Jeg skjønte det Halling :slightly_smiling_face: Derfor du fikk en nisse emoji :wink:

Tror det er enkelte som glemmer hvor solid grunnmur Funcom har bygget siste tiden. Derfor jeg trakk frem litt nå midt i påskekosen :slightly_smiling_face:

Tror det skal gå bra. blir uansett bare 10-30 % totalen. Er jeg i tvil så selger jeg ikke før vi er nærmere 30.

2 Likes

Såja!:sunglasses:

CE finns för övrigt nu även på Best Buy och GameStop retail på PS4 utöver Amazon :heart_eyes: Gäller såklart även för Xbox

https://m.gamestop.com/product/ps4/games/conan-exiles/159885
https://www.bestbuy.com/site/conan-exiles-day-one-edition-playstation-4/6221160.p?skuId=6221160

13 Likes

https://www.hardcoregamer.com/2018/03/31/gdc-2018-crush-your-enemies-and-hear-their-lamentations-in-conan-exiles/295093/

Även Hardcoregamer skriver bra om CE från GDC :wink:

– In addition to improving the combat mechanics and adding more crafting options, the RPG elements of Conan Exiles have been fleshed out with being able to customize the character’s attributes, traits and abilities. It’s not quite ready for a full assessment yet, but it’s come a long way in the six months since we first took a look at it, writes Chris Schive of Hardcore Gamer after seeing Conan Exiles at GDC.

9 Likes

Riktigt snyggt! de jobbar visst på under påsken. Fixat felet på testlive

13 Likes

Ja, imponerande måste jag säga! :+1:t2::grinning:

Once we’re happy with the state of Testlive it will be rolled out to the regular live version

Gleder meg til å endelig få prøve alt det nye på live :star_struck:

1 Like

andsoitbegins

11 Likes