Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Skyrim har solgt i overkant av 20.millioner, så klarer Conan 1/10 av dette så må det vel regnes som en suksess? (Spørsmålet er retorisk).

2 Likes

Skyrim er vel megasuksess :wink:

1 Like

Bare en liten tanke til 20 dollar pr solgte spill. Hvis det er som analysen sier og at spillet gjør det så bra så de tuter på med PS4 lansering, så er trolig ikke 20 dollar netto noe problem selv med rabatt. Analysen sier at konsoll selger 2-3 ganger PC, og her kan de selge spillet for langt høyere pris, spesielt på PS4 lanseringen som vil være full-release

3 Likes

Verdt en titt!

Den har vi diskutert i flere dager nå :wink:

3 Likes

Dette her liker jeg, mer slik, brutalt og rått. Det de viste frem var veldig snilt. Men det var bare første Streamen.

7 Likes

Enig, gleder meg til kamp og mer avanserte deler i neste stream.

3 Likes

I’m completely abandoning ark for this game.

Bare å telle ned til 16. desember.

Bra video som setter fokus på AMA som var på Reddit:

Del 1 av 2. Han er ikke ferdig med del 2 enda.

Noe jeg liker med denne runden i funcom er hvor på ballen de prøver å være:

Her er funcom allerede i gang med å svare på youtube-spørsmål og de svarer ganske godt.
Jeg er overbevist om at neste stream vil være en vesentlig forbedring ift. denne første der spill-lyden blant annet sviktet. Kutt ut hogging/knusing av trær/stein og kutt ut også disclaimers og fokuser på det som gjør CE bra ift. konkurrentene.
noen eksempler:

4 Likes

Må si jeg likte svaret på spørsmål #2:

You can hire/enslave NPCs to act as guards, or you can change the server settings

De legger tydligvis opp til at man kan få akkurat det gameplayet man selv vil. Så slipper Funcom å prøve å gjette seg til hvilken som er mest populær.

6 Likes

Dette er veldig smart. Da vil man kunne tilby så god fleksibilitet at man vil ha servere som passer for alle. Det er jo stor forskjell på dem som vil rollespille mer og de som bare vil raide og bygge forsvarsverker konstant. De vil da kunne få hver sine servere samt at dette vil være en fordel når man også tar inn spillere fra Xbox til påske.

Ja for å sitere Bylos enda en gang
The key advantage these games have is the amount of control players have over the server setup. They aren’t reliant on developer decisions or GMs to make permadeath servers or enforce RP standards. Which is why I think the genre is incredibly successful as well.

2 Likes

Thrall systemet som de har pratet om en stund. OG man kan putte på dem custom klær!

Så om du vil ha en armee rosa krigere, you got it!

1 Like

The gaydy bunch

7 Likes

dev streamen øker også fint

Du bør ta med Twitch streamen også, siden man kan se den offline også.

33k, begynner å dra seg til ass.

1 Like

Rust gikk jo akkuratt bort fra et sånt system, hvor man må låse opp ting etterhvert. Og bygging er såpass basic at jeg synes CE gjengen har løst det på en ok måte.

Husk at CE faktisk har innhold og lore utover det å bygge, noe de fleste andre mangler.