Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Nå er det ca. 600 millioner som spiller sjakk i verden, så jeg tror det går en stund før noe dataspill når opp til slike tall.

4 Likes

Trenger du å bli litt hypet før release? Bare å ta seg en tur innom redditen nedenfor og lese alle anbefalingene. :slight_smile:

10 Likes

Det er ca 2,2 milliarder gamere i verden da :stuck_out_tongue: Godt fordelt over forskjellige platformer, sjangere og spill, men likevel imponerende mange :slight_smile: I tillegg er jo spill i vill vekst.

1 Like

Det jeg mente, er at 600 millioner som spiller samme spill er ganske imponerende.
Ikke lett å konkurrere ut sjakk, men heldigvis for oss som investerer i spillselskap som produserer dataspill, så er det og utrolig populært for tiden. :star_struck:

2 Likes

Jeg klarer ikke å dy meg.

Mon tro om ikke antall spillere som spiller/spilte Minesweeper og la/legger kabal på datamaskiner overstiger de som manuellt mosjonerer med å flytte brikker på et brett…:sunglasses:

1 Like

Så bra at du husket de spillene! :star_struck: De hadde jeg helt glemt. Begynner å bli gammel og senil. :disappointed_relieved:

1 Like

Har lagt kabal på PC ja…men det er leeeenge siden😀

Det tror jeg fruen gjør hver dag. For ikke å glemme Wordfeud. Det spiller alle damene med hverandre. :joy:

1 Like

It begins :mage:

14 Likes

Henviser nok til 8. mai :wink:

uæææææhhh - så flaut! facepalm sletter umiddelbart av hensyn til eget ego

2 Likes

The purge er på testlive!

13 Likes

Nice! Det var vel en av de mer etterspurte featurene på test-live.

Den viktigste fiksen er vel denne: “NPCs should spawn more reliably now.”, så det faktisk er NPC-er å sloss mot. Ordlyden i fiksen er dog litt forsiktig. :stuck_out_tongue:

4 Likes

The purge tror jeg har potensiale til å gjøre single player, pve, men også pvp mye mer interessant for nåværende spillere og spillere som vurderer å kjøpe spillet.

Beste combat i sjanger’n, beste bygging i sjanger’n, god IP, klatring og nå the purge burde gjøre at funcom selger bra med spill av CE.

6 Likes

Gledes til å sitte over denne releasen, ikke like nervøs nå som tidligere

3 Likes

Jeg synes det ser veldig lovende ut. Har sett litt på en streamer, https://www.twitch.tv/moosgames, og han er i hvert fall veldig fornøyd. Han kommenterte at han nå aldri ville kunne på versjonen som er på live mer, fordi test-live versjonen er såpass mye bedre.

Er det en ting jeg har lært meg, så er det at man alltid skal være nervøs over en release, man vet aldri hvordan det kommer til å gå (hvis man ikke har preorder-tall e.l.). F.eks. Raid:WW2 så litt under middels ut, men i stedet for å selge 2-300k (pga markedsføring fra Starbreeze), så solgte de 30k! :stuck_out_tongue:

Prisingen av Funcom nå tenker jeg tilsier at CE selger 600-800k totalt på PC/XBOX/PS4 i løpet av 2018. De skal mao selge litt for å forsvare prisen, men jeg synes nå det ser fullt mulig ut. Jeg hadde ikke blitt sjokka hvis de solgte 1,5m på alle tre plattformene i 2018.

8 Likes

Derfor jeg skriver ikke like nervøs :wink: jeg kommer til å selge litt på visse punkter hvis kursen går mye før release, solgte feks litt på 20.10 i går, endte opp med å kjøpe tilbake på 20.75 i dag. Snittet øker. På ett tidspunkt vil snittet mitt eventuelt nå ett punkt hvor det blir naturlig å sette en stop loss på størsteparten, når eventuelt snittet kommer dit så har jeg realisert. Nok til at jeg er fornøyd nok til å sette ene benet utenfor, og med SL sikrer jeg at det jeg har ikke blir mindre.

Uten melding om trailer tror jeg kursen kunne dykket noe mer i dag, derfor jeg solgte litt i går for en trade. Det er imidlertid slike ting som drar seg til nå som gjør det så vanskelig å trade. Har troen på en brattere kurve nå de neste ukene.

Det er lettere for meg av en grunn å selge når jeg ser det drar seg mot minus, derfor denne planen om å realisere underveis, selv om det kan føre til tilbakekjøp hvis det skjer ting. Mye kan gå galt, like mye kan gå bra. Risk reward øker i takt med kurstigningen, føler vi er ett stykke unna enda i ett lengre perspektiv

4 Likes

Jeg kan stille meg 100% bak det innlegget! :slight_smile:

1 Like

Denne gang har jeg ikke tradet en eneste gang. Det har fungert veldig bra. Lite stress :slight_smile:

11 Likes

Jeg var nær ved å begynne å flytte over fra PCIB til Fun i dag, en kortsiktig trade(frem mot lansering).
Tror sjansen for en 50% oppgang er større i Fun enn PCIB på 3-4 uker…

2 Likes