Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

83% :sunglasses:

9 Likes

3 patches på testlive. Tror vi får en patch på dessa som går live idag inför helgen, precis som förra fredagen :slight_smile:

Vi hade för övrigt nytt Twitch rekord på denna pre-order tid inatt. 2903 viewers

2 Likes

Tänkte igår om det är möjligt att Funcom släpper en press release dagen innan launch; är det möjligt att vi får se en slags Early Access wrap-up från Funcom tror ni?
I så fall kanske man kan hoppas att de släpper information om antal sålda enheter och kanske annat snacks där… :grinning:

1 Like

Litt kjipt at Pillars of eternity 2 slippes samme dag. Er allerde en god del top notch streamere som har annonsert at det er på planen.

Hadde et ønske om Cohh + CE… men Funcom har sikkert sikret seg noen andre spenstige.

2 Likes

Pillars of Eternity er ikke et spill som konkurerer med Conan på noen måte

1 Like

Det vet jeg. Det var ikke det jeg skrev.

2 Likes

Ark er vel da og ett eldre spill

Litt naivt synspunkt og feil. Alt konkurrerer i større eller mindre grad, da man kun kan benytte seg av et produkt av gangen.

3 Likes

Ditt synspunkt blir litt feil ja.

Heldigvis finnes det ulike sjangere. og det er utrolig mye spillere som ikke flyter veldig mye mellom sjangrene. Det er blant annet derfor flere spill kan øke i spillertall selv om PUBG ruler gata deluxe.

Hadde det kommet en stor tittel hadde jeg vært litt bekymret men Pillars of Eternity er ikke en gigant tittel. Den har sin fan base. Og det er ikke en Fan base som nødvendigvis hadde kjøpt Conan.

Om du mener de fleste spillere kun eier spill i en sjanger og kun spiller en sjanger så er det veldig feil, det er sikkert.

Uansett sjanger så konkurreres det om oppmerksomheten til kundebasen. Sier du at det finnes ikke noen som kanskje hadde kjøpt Conan Exiles men velger å spille PoE isteden? Eller omvendt?

Jeg tror ikke Pillars of Eternity og CE i særlig grad kjøpes av samme personer. Ser ingen av mine steam venner som eier CE eie pillars eller omvendt. CE sitt salgsvindu er de neste 2 årene. At en mindre tittel slippes samme dag, har nada å si

No need to argue.

Jeg skrev bare at noen av de streamerne jeg følger, bla a Cohh, som har en stor følgerskare, og spilte CE da det kom ut, nå velger Pillars 2 istede for CE. Det synes jeg var litt kjipt. Hadde gledet meg til å se Cohh streame CE og blir marveled av alt som er forbedret :slightly_smiling_face:

2 Likes

Mindre tittel ja, men allikevel foran CE på GTS pt :wink:

Jeg har begge, uten at det nødvendigvis betyr så mye :nerd_face:

Har og begge, men CE kun pga Funcom. Hadde nok ellers aldri kjøpt det.

Da er Pillars og MYZ mer “min greie”:slightly_smiling_face:

Det sagt så håper jeg selvsagt CE selger 10 x Pillars!!

1 Like

Skal innrømme at Pillars og MYZ nok også er mer min greie enn CE, men har spilt en del 7 Days to Die og The Forest med kompiser, og ser ikke vekk ifra at vi drar i gang en CE økt en gang også. Så langt har jeg imidlertid bare testet det veldig raskt rett etter EA launch.

Syns funcom har landet på en godt vindu for å ta CE ut av EA. Kunne ha vært mye verre konkurranse om oppmerksomhet enn hva Pillars of Eternity 2 tilbyr.

1 Like

Skillnaden mellan CE och Exempelvis Pillars 2 är att Conan är redan “släppt” och ska snart gå på launch med 25 % högre pris, vilket innebär att man satsar på direkt marknadsföring (banners, streamers osv) vid launch-post launch medan Pillars 2 ligger högre på GTS nu eftersom man kör direkt PR nu och att spelet inte är släppt

Nå har jo CE vært i salg et år, Så det er vel kanskje ikke så rart at en ny tittel selger ok et par dager ? :wink:

4 Likes

Vad gäller CohhCarnage så streamade alla stora Twitch Streamers CE dagen innan launch. Finns inget som säger att han inte kommer göra det igen eller dagen efter CE launch. Man står inte och faller med Cohh i vartfall.

1 Like