Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Har brukt betydelig med tid i det spillet, får de til combat`n på samme vis i CE er vi i mål. En utrulig tilfredsstillende måte å sloss på som gir mye dybde til kampsystemet og gjør hver kamp litt unik.

3 Likes

Triggerliste:
Forventet neste mnd er:

• CGI trailer nærmere launch, fint mtp mf. av spillet.
  • 3-4 streams med påfølgede 2 gameplay trailere, en for BUILD og en for DOMINATE med tilhørende børsmelding som første SURVIVE.
  • Anarchy Online lanseres på steam
  • Annonsering av nytt småspill basert på Conan (kan drøye mer en neste mnd)

Videre kommer stor update til TSW. Nytt storspill som skal utvikles i USA, lansering på XBox One til våren.

Glemt noe?

Kan bli bra :wink:

8 Likes

Noen som tror denne listen ikke vil påvirke kurs i Funcom nevneverdig? Slik at de kunne latt være med mer info og latt salget sørge for vei videre?

2 Likes

Jeg tror ikke AO på steam vil påvirke kurs i det heletatt. Jeg tror derimot at melding om nytt stort spill fra Durham kan sette fart på ting. Hvis itillegg CE gjør det bra vil kursen kunne bli bra.

Ellers er lista bra den.

1 Like

Hva kan vi forvente i januar av salg/konvertering fra Jebsen?

2 Likes

Det kommer vel litt an på aksjekursen i løpet av året vil jeg tro. Han kan konvertere på 1,548 så det er vel en stund til det blir aktuelt sånn det ser ut nå. Nå er jo Funcom fortsatt priset til langt under base case 2,6 som er praktisk talt et garantert minimum når man nå tar med XBOX lanseringen. Forventningene bør kunne dra kursen opp til mellom 3-6 ved launch når media fanger opp potensialet og vi får en ny analyse.

1 Like

Obligasjonen kan konverteres på ca $0,106

2 Likes

hvor mye er det snakk om?

Fra melding tidligere i år:

The Debt Conversion will strengthen the Company’s
balance sheet as a significant amount of the Company’s
debt obligations is settled. The remaining outstanding
principal amount of USD 250 thousand will mature on 31 December 2016.

Subject to certain customary terms and conditions,
KGJI has also accepted a lock-up undertaking in
respect of the Conversion Shares until the earliest of
(i) 30 days after the release of Conan Exiles and (ii)
31 December 2016, and not to convert its outstanding
debt pursuant to the Convertible Loan and Convertible
Bond prior to 31 December 2016.

Så kom denne i Q3:

On 20 July 2016, the maturity date of the
convertible loan was advanced from 30 June 2019
to 31 December 2016, and the related conversion
price was decreased from USD 0.18 per share to
USD 0.10 per share in accordance with the
convertible loan agreement.

Er det disse 250 000$ du tenker på : ) ? For obligasjonene utløper ikke før i 2018? Ref Q3:

Based on its current revenue and cost projections,
on the recent postponement of the maturity of the
convertible bond to 31 December 2018, and on the
financial instruments at the disposal of the
Company including but not restricted to financing
and equity issues, the Company expects to have
the ability to fund its operations for the next twelve
months after the end of 3Q16.

4 Likes

Det er altså bare småpiss det er snakk om foreløpig?

2 Likes

Ja, er jo bare ~ 250k$ / 2 mill NOK som kan konverteres nå. Resten er utsatt til 2018(Kursen var vel ca. 2 og ble derfor endret til 1 i bytte mot utsettelse til 2018), men sikkert flere som har misforstått dette og ikke har fått med seg at Funcom er født på ny.

4 Likes

Jeg synes det er litt kronglete å følge med på selv, bra med ett forum som rydder opp.

4 Likes

Det er jo bare løpetiden på lånet som er endret til 2018. Det kan fremdeles konverteres etter lockout, altså etter 31/12.2016.

1 Like

Det kan konverteres når obligasjonseiere ønsker, såvidt jeg har forstått har Jebsen gitt signaler om dette

2 Likes

Hvor er de signalene ? Link?

Det er dette som demper oppgangen litt nå tror jeg. Samtidig er det enda emisjonsdeltakere som har mange aksjer, og jeg er spent på om de tør ta risken med å sitte over release. Regner i alle fall med litt gevinstsikring derfra.

Hvem tror du selger og hvem tror du sitter et halvt år til eller mer? Til forvandlingen er synligjort i regnskapene mener jeg.

Jeg tror Hofstad kommer til å selge, han har såpass stor gevinst nå at jeg tviler på han sitter over med alt.

Ellers er det så mye som foregår i kulissene blant aksjonærene i Funcom, at hva som helst kan skje, og da er det en risiko uansett. Samtidig samarbeider de for å få en best mulig utgang/inngang.

Man kan jo lure på hvem som befinner seg bak den britiske kontoen?

Det sagt, så er det godt mulig Storebrand sitter over release med alt.

1 Like

Ja jeg er sikker på at i hvertfall Storebrand kan sitte til omveltningen er et faktum og Funcom sannsynligvis er gjeldfritt med nytt lovende spill på vei. Uansett, har de sittet til nå så selger de nok ikke mens kursen stanger på lavt volum, men heller når det foregår et rally i etterkant av håndfaste nyheter.

1 Like

Eh? Tæller du også dem med der deltog i reparationsemissionen?