Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Nei.
//8char

Men jeg deltog ikke i emissionen ;p

1 Like

Sa jeg det?

Tror ikke jeg ville brukt ordet signal hvis det var en link som kunne verifisere dette.

1 Like

Sådan indirekte synes jeg :slight_smile:

Ikke nødvendigvis :slight_smile:

Ja men hvis du kan komme med utsagn på at jebsen har gitt signal om dette , må du jo ha noe mer og komme med enn en slik kommentar ? Hvilke signaler ?

1 Like

Var vel i utgangspunktet @MK1 som mente at Jebsen kom til å konvertere iløpet av H1 2017.

Synsing, med mindre noen har sagt noe så kan man selv tenke hva man ville gjort i Jebsens situasjon, og si at mest trolig skjer det og det?

Og hvis kursen står mellom 3 og 4 kroner i mai så gjør han det nok også. Markedet skal ikke trigges mye før det skjer. Det har vi jo sett før. Omtrent daglig ser vi det om vi teller alle aksjer. Funcom har vist gang på gang at kursen går opp på børsmeldinger og vi vet at det kommer en god del av dem nå fremover. I motsetning til den stillheten som har vært helt siden vi stod i 0.95. I tillegg blir det presseoppslag verden rundt, streamere som strømmer til, best of survival lister, syke trailere, top seller list på steam osv osv.

1 Like

Uansett om f.eks. hofstad skulle tenke slik som meg da at han gjerne vil selge 30-50% før lansering hvis vi får et skikkelig rally. Hva er det da? 2,5 - 3,5 Mill aksjer? På en dag med 30 millioner aksjer omsatt så bremser det bare oppgangen litt likevel.

Veldig mye best case scenarier her.
Hva om x antall emi-aksjer er blitt beholdt for å selges på oppgangen som skulle blir så formidabel, men som ikke ble det likevel. Legg til konverteringsaksjer.
Da er det plutselig millioner av aksjer som skal ut som ingen vil ha.
Kan fort se kurs under krona igjen da.

2 Likes

En skikkelig god optimist fokuserer på den pessimistiske, for å utelukke alle pessimistiske muligheter :wink:

Det vi snakker om her er langt fra noe best case senario. Det er det ingen som tør snakke om enda. Best case er 5 millioner solgte+…hehe

Har du tenkt mye på det faktum at alle konkurrentene på Topp 10 lista der er laget av bittesmå studios på lave budsjetter?

Jeg prøver bare å finne en årsak til at kursen er “gruset” i forhold til det som blir lagt frem her.
Så trodde jeg ærlig talt at rallyet i forkant av lanseringen nå var avlyst. Såpass bør man klare å innse bare med å se på dagens kurs.

1 Like

Sikkert mye som skal konverteres/selges før lansering her.

Til det er risiko ved å sitte over lansering og kurser ned mot 1 kr igjen for stor til å kunne utelukkes.

Men til gjengjeld er volumet i aksjen vanligvis også høyt i perioder frem mot lansering hvor det som regel kommer en del nyheter.

Oppsiden er definitivt størst fra tidliglansering og utover dersom spillet lykkes tror jeg, da ser vi lett en kursdobling fra dagens nivåer og gjerne mer enn det…

Dette er jeg bare fundamentalt uenig i fordi en aksje ofte er feilpriset. Det kommer melding en dag, men kursen begynner ikke å gå før 3 dager etterpå og sånt. At tradere herjer med aksjen innenfor det som er støtte- og motstandsnivåer nå, i tiden før hypen begynner, er normalt. Selv om jeg også syns det er merkelig at ikke kjøpsinteressen er større allerede nå. Det tilskriver jeg de som har ligget med skremmeposter hele tiden. Samt stream-fuck up.

Funcom har utsatt kruttet til nærmere lansering. Jeg forventer mye skriverier om CE omtrent hver dag i januar. Det begynner vel sikkert 6. januar.

4 Likes

Er ikke beholdt så mye emi aksjer, de fleste emi deltakerene er på ulike forum og har sagt de har solgt. Ellers er det også flere som har hentet ut komplette aksjonærlister og da ser man det ganske tydelig hvem som ahr aksjer og ikke.

Nøkkelen er egentlig hva storebrand gjør da de har endel aksjer.

2 Likes

En skulle tro STB ikke ville vært i en high risk aksje som Funcom? Hvilket fond er inne?