Jeg vil ikke si de er redde, men tar det med i beregningen.
Ser reviews/salg i starten av EA dårlige ut, så tror jeg kursen slaktes (50% ned, til 80øre?) vesentlig kjappere med CE enn tilfellet var med AoC/TSW. Rett og slett fordi Steamspy m.fl. gir et bedre innblikk i hvor bra salget er enn tilfellet var med AoC/TSW. Det hele blir forsåvidt gjort mer komplisert av at vi får en Xbox release et par måneder etter Steam-releasen. Hvis ting fortsatt ser dårlige ut etter xbox-releasen, så tror jeg kursen kan falle 50% til (til 40øre?)
Vice versa, så vil godt Steam-salg indikere en vellykket xbox-release og en PS4-release i løpet av 2017 som burde kunne selges dyrere enn Steam-versjonen. Jeg vil tro at hvis vi ser indikasjoner på 250k solgte på steam i 2017 også vil indikerere 125k+125k solgte til xbox+ps4 i 2017 og en oppgang til 3-4kr. Dette er salg som Funcom mest sannsynlig kan leve med, sammen med inntektene fra de mindre spillene. Det vil også være en turn-around som nok vil økte optimismen. Salg over dette vil fort føre til eufori og noen ganske drøye kurser.
Spørsmålet mitt er hvor mye hype det blir før (EA) lanseringen denne gangen. Hvis man skal se på Dead by Daylight, så burde google trenden begynne å gå kraftig et par uker før lansering. Jeg tror vi trenger noe sånt for at kursen skal gå i forkant med det miljøet som er i aksjen nå.