Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

De velger de serverene med minst folk på , og konverterer dem til en klasse hvor det er større behov. helt legitimt å gjøre det om flere spillere kan nyte offisielle servere. Gjelder sansynligvis veldig få spillere.

Har du link til negative reviews? kan ikke se noen i farten.

Primært via Facebook tror jeg.

«We are also switching all existing “PvE-Conflict” servers to the regular PvP ruleset.»

Alle var neppe helt tomme. Selv om det nå kun skulle være snakk om noen hundre spillere så kan det fort bli litt oppstyr.

Tipper det er snakk om noen titals.

Eg er faktisk ganske spent på kva funcom seier ang. serversituasjonen. Det er nesten utruleg.

Kom nesten 4 på rad som går på dette, 4/5 negative etter hverandre. 1 av de er antatt å gjelde det med bare: «**** you Funcom».

CE forbi Rust på CCU

Sikkert de 4 som var rammet totalsett mao.

1 Like

30k spillere, 52k på Twitch

Folk ser absolutt ikke positivt på at PVE-Conflict ble omgjort til PVP :face_with_raised_eyebrow: Lurer på hvorfor server-provider ikke klarer å levere flere servere?

Må si det er elendig av funcom, synes PvE conflict konseptet var kult. Ikke rart folk blir irritert av tvangskonvertering…

Tyskerne må faen skjerpe seg

Kom faktisk inn på en server nå med lav ping. (Ps4).Selv har jeg ps4 pro og raskt nett. Synes det faktisk så rævva ut og quita. :-p pc versjonen er en bedre opplevelse for min del.

1 Like

Servere skulle ha megafokus denne gangen. De har lovet dette både live på twitch og i andre fora.

Allikevel er det hoved issuet ser det ut til.

Enten har Funcom fucka opp, eller så har leverandøren fucka opp. Så enkelt er det. Server issues har tatt oss fra 84% recent til nå 79% recent. Trenden er et sted rundt 70%.

Vi kan se langt etter mostly positive overall, men ikke sikkert det er så viktig (mange bestselgere har mixed)

Til tross for det så har vel launchen vært vellykket. At kursen tok rennafart i den ene eller den andre retningen var vel ventet. Har tro på at det hadde jevnet seg ut i begge retninger uansett etter et par uker, tilbake der vi var.

Godt med børspause i morgen så Funcom får kontroll.

2 Likes

Mulig Funcom kommer til å endre på den PvE/P conflicten dersom det regner inn med negative reviews…

edit: endrer tilbake

Sa

Många mixed reviews spel i toppen @Christian

1 Like

Tester offline på ps4 nå. Ingen rubberbanding naturlig nok, men det dukker opp en del plagsomme framedrops = 0. Nå har jeg ikke spilt noe særlig siden early xs på pc, men må ærlig innrømme at den 15 måneder gamle builden passa meg bedre. Hvilke erfaringer har dere andre?

1 Like

Se det på denne måten.

At det er servermangel igjen til tross for at Funcom mente de hadde sikret seg i alle bauger og kanter forteller at salget har knust alle interne forventninger - selv de mest optimistiske.

Det er vel positivt eller?

3 Likes

Tja, får håpe det.

Samtidig så skjønner jeg jo at de ikke vil ha altfor mange servere. Da sprer folk seg på mange servere og de fylles kanskje opp nå i starten, men etterhvert kan de bli få online. Da kan man få en forsterkende effekt at færre spiller.

1 Like

@malvin kommenterte PS4-opplevelsen hans, og den virket bra. Jeg har sett reviews hvor alt er ok, og reviews med problemene du nevner.

Hvis det er salg som driver etterspørselen etter serverne, så ja. Hvis ikke, så er det indirekte bra hvis de som returnerer anbefaler spillet til venner osv. :slight_smile:

Om spillertallet var høyere så. Der var ikke veldig spenstig i går. Jeg tror det blir bedre utover uka.

2017 bør knuses. Spillet er mye bedre.

Forventer at en veldig stor del av de som spiller nå, kjøpte spillet i 2017.

Funcom burde forventet trykk opp mot samme nivå som toppen i 2017, basert på retur av gamle kjøpere og pågang av nye?