Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Fulgte ikke med. Hadde planer om å skaffe meg en referanse, men fulgte det bare sånn halvveis opp. :confused:

Preorder tok sikkert spillet opp på 1. Plass 1 mnd før lansering tipper jeg

Btw så får jag inte din länk att funka. Däremot dyker detta upp😁

2 Likes

Hmm det er jo interessant, startet på 1.6 mill usd?

Helt enig i at spillets nyhetsverdi ikke er like stor, men for de 300k-ish nye kjøperne er det jo nytt og totaltallet er jo massivt økt. Jeg har trua og synes spillertall er en god indikasjon på hvor bra/godt likt spillet er. Hvis det selges mye bør helst tallet øke litt og i hvert fall ikke falle med det første

Vet ikke, men stemmer nok

CE har 15k flere spillere enn Pillars som ligger øverst på GTS nå. Betyr det at det spillet også er «fail» da? Kan ikke låse seg fast på at spillertallene må være høye for at spillet er en suksess. Gir en indikasjon, men ingen fasit.

7 Likes

GTA på 34.000 nu. Det vet vi säljer bra. PoE som nu ligger först säljer bra, de har 17000 ca. Håller med om att det är en bra indikation men jag tror att förväntningarna är lite väl högt ställda. Och ovan nämnda spel säljer uppenbarligen bra och har helt ok spelarantal. Sen vet vi ju inte var det sålt mest. PS4 eller PC?
Personligen är jag sjukt nöjd med att spelarantalet är så högt nu, gäller bara att det håller i sig!

Nei, jeg vet ingenting om det og har ikke uttalt meg om den sammenlikningen. Har Pillars solgt 1 mill da??

https://steamdb.info/app/252490/

Solgt i underkant av 7 mill, riktignok over lang tid. Strømmer jevnlig til nye spillere og de fleste faller av etterhvert, men de har like forbasket tjent kronene sine

1 Like

Nej det har du inte sagt något om. Men mest troligt att det säljer bra då det ligger på första plats? Tänker att alla refererar till det ang CE och EA launch. En kombination av en hög plats på GTS och ett högt antal spelare är i mina ögon en bra måttstock. Och där har vi ju CE just nu.

1 Like

Jeg snakket ikke om antall salg, men om spillertall. Da må det vel være total spillerbase som er interessant. Selv om et annet spill selger veldig mye på et døgn så vil jo ikke totalt spillerstall kunne måle seg med et spill som har solgt 10 ganger det på et år i forveien?

Derfor jeg sammenlikner med EA-launch for å få indikasjonen

Exakt. Och det enda jag bryr mig om är att kronorna rullar in.

Det ver jeg ikke, men det har solgt mer enn CE siden release og burde etter din målestokk hatt ganske mange flere online som var ivrige etter å teste spillet.

Poenget mitt er at mange kjøper et spill fordi de ser reklame for det, men ikke nødvendigvis starter å spille med en gang.

Celestar, så du tror ikke millionen spillere som hadde kjøpt CE før release påvirker spillertallet noe nå? :stuck_out_tongue:

1 Like

Nettopp! Takk :slight_smile

Jo, men nå var det jo snakk om nye spillere som kjøpte spillet og ville teste det. Jeg vil jo tro at en god del av de som har kjøpt spillet før også vil teste det ut etter lanseringen, men kanskje ikke første uka. Mener derfor at forventningen om å ha like høye spillertall som under EA lanseringen blir veldig optimistisk. Jevne høye tall er jeg mer fornøyd med.

Nå handler det om å bygge opp en kjerne med spillere som vil være målgruppe for fremtidige DLCer.

1 Like

Så du tror ikke folk som har vært ivrige nok til å kjøpe spillet mens det var i EA er klare for å teste det ved lansering? :stuck_out_tongue:

Må si jeg er skeptisk til den logikken. Det er ganske bra med reviews fra spillere med 100+ timer i spillet. Jeg sjekket et par dager før lansering, og da var det 30%.

1 Like

Jo, og derfor har CE 15k flere spillere enn Pillars.

Jeg synes det blir spennende å høre noe om konsoll. Uten sammenligning så husker jeg da GTAV hadde release, de hadde tjent inn hele utviklingskostnaden på release, og det var vel ikke gratis å lage.

Potensialet er enormt hvis spillet slår bra fra seg og dette er i denne sammenhengen en høyst usikker potensiell joker. HER BØR FUNCOM KOMME MED EN KOMMENTAR ETTERHVERT!

1 Like