Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Overdriver ikke. Dette var totalt unødvendig og må løses for mange timer siden.

Jo det var det men dom säkert fixar det… hoppas snarast… börsen är stängt idag så har Funcom tid :kissing:

De hadde nok ikke forventet så skuffede gamere… Utrolig hvor sinte og skuffet disse spillerne er egentlig… :tired_face:

Ja vi får håpe dette blir tilfellet. Men hvis dette fortsetter i hele dag uten at de pøser på med nye servere og får en løsning på conflict serverne , så er jeg redd for at markedet og de som gruste kursen igår for ennå mer vann på mølla og nye 10% ned på fredag. Jeg håper det ikke skjer. :crossed_fingers:

Take a chill pill

Spelet är roligt och ser ut att bli en hit - en liten del av den totala spelarbasen kommer alltid hitta något att klaga på.

Är det inte servers så är det något annat.

Galen CCU ökning nu!

1 Like

Och dom som leker med kursen också… :grin:

Det var en del som ikke likte nei til EU også. De som vurderer å kjøpe spillet på bakgrunn av PVE conflict kjøper kanskje ikke nå, resten driter i det.

Har du vært oppe hele natten @h3nk1 ?

Nei, fortrinnsvis morragretten :angel:

2 Likes

Ser ut som dagens low blir ca 16k. Veldig bra! Håper ny ATH til helga. Dette server styret er talentløst, men betyr nok ikke allverdens

1 Like

Angående serverbytet - självklart har Funcom gjort en kalkyl spelare på de gamla servrarna vs kostnad/tid för nya. De är ju inte korkade på kontoret vid Aker Brygga

1 Like

Det er sånn med stort sett alle spill. De som er misfornøyd er de som roper høyest. Mange håper sikkert på at om de klager så får de en form for kompensasjon fra Funcom. Mange ekstra slenger seg med også i et forsøk på og også få kompensasjon.

Det var klønete av dem og gjøre det på denne måten. Virker som det enten var veldig dårlig research på hvilke servertyper som ville bli populære eller lovnader om at det skulle være mye lettere å sette opp flere servere enn det viste seg å være.

Tror nok uroen rundt dette roer seg ganske raskt så lenge spillet fungerer som det skal

1 Like

Lanserer med en feature
Tar seg betalt
Fjerner feature

Du kan ikke gjøre sånt. Du kan ikke forsvare sånt. Her har de gjort en gedigen feil, så enkelt er det.

7 Likes

Men på en annen måte, det må da være lov å gjøre en feil vel? Alle mennesker tar feil vurderinger hele tiden. Jeg synes disse gamerne skriker vel litt mye, men igjen det viser også hvor viktig spillet er for dem :wink: Urtolig for en tikbakemld ette bare 1 dag…

Det spørs vel på hva de som handler aksjer legger vekt på. Att noen spillere er sure eller att det totale antall spillere øker og CE går fra en 5 plass til en sterk 3-4 plass . Alt er ikke bra med denne releasen, de MÅ få på plass server parken som trengs. Men på den andre siden, Det ser ut som Funcom har gjort en kjempejobb, angående game breaking bugs og spillbarhet. De har også fått inn bra med innhold og store nok kartområder til att spillerne digger det de får. De har kapasitets problemer. Ja uten tvil. Men det blir rapportert om tomme hyller i diverse gaming sjapper, det er køer for å få lov til å komme inn på div servere. Beklager denne litt haussete setningen som kommer nå :sweat_smile: Det ser faktisk ut som både PC og PS4 spyr ut spill og det i ett tempo som ligger godt over det som majoriteten her inne tror. X-BOX ser foreløbig litt mere ruskete ut.
Føler noen ganger att Tekkinvestor folk, fokuserer mye mere på de 10%ene som ikke gikk bra enn de 90%ene som gikk bra. Hvor mange gaming selskaper, store eller små leverer plettfrie releaser? Lett svar, ingen! Det er alltid rusk i maskineriet. Vi vill så gjerne att absolutt alt skulle være plettfritt. Hvorfor det :wink:
Jo fordi da ville våre surt ervervede midler, vokse inn i himmelen i rekordfart. Det er det eneste som betyr noe for de fleste. Jeg er ikke noe unntak her, cash is king :money_mouth_face:
Men jeg er nok allikevel ett par knepp opp på tålmodighets skalaen enn mange her inne . Det har jeg bevist ved flere anledninger.
Det siste stuntet med server byttingen er ikke bra. Funcom har helt sikkert stått ovenfor to onder. Gjøre noen ganske få forbanna. Men på den andre siden, få lette noe på det som viser seg å være en kolossal pågang på offisielle servere.
Det er nå rundt 44 timer siden release. Funcom har fikset MYE på de timene, gi de noen timer till. Verden går ikke under verken for oss eller spillerne om det tar en tre fire dager før serverparken er 100% oppe og går. Men er enig att dette ikke burde være noe tema nå. Spesielt ikke, etter uttalelsen til Rui på møte med oss.
Sist men ikke minst, det vil alltid være noen som klager. Men jeg velger å fokusere mere på, att av de nesten 34k som spilte i går kveld så var vanvittig mange av dem storfornøyde.
Ha en feiende flott himmelsprett.

21 Likes

Har ingen tro på at de overgår ATH på antall spillere til helgen. Kanskje de bikker 40k hvis vi er heldige. Tror vi har peaked på salgslista på Steam for denne gangen og at CE sakte synker tilbake noen plasser de kommende dagene nå, og så får vi se hvor på lista det etablerer seg.

3 Likes

Rui bekreftet flere ganger(kvartalsrapportering) at serverene var under kontrol til release. Disse probeleme skaper unødvendig støy og dårlige reviews som kan gi litt dårligere salgstall…

At gamere sutrer er ikke noe nytt :slight_smile:

2 Likes

Tja. Peak auka med 5k frå første dagen, vi ligg allerede 3k forran i dag.

• 3 k i morgon og +15-20% “helgetillegg” så er vi der.
3 Likes

Jada, men det tror jeg ikke før jeg ser det. Den største stigningen og det største trykket ser vi gjerne launchdagen og den påfølgende dagen. Så dabber det litt av igjen. Søndag blir sikkert bra, og jeg blir gjerne positivt overrasket over antall spillere. Har bare ikke noe tro på at det blir så voldsomt.

1 Like

Ved EA launch var peak på dag 5, før det gjekk bratt nedover.

Eg trur vi kan sjå peak i helga. set ikkje penger på at vi gjer det neste helg, men med tillstanden til spelet så er det ikkje så usannsynleg.