Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Salget ser jo faktisk ut til å ha gått opp fra launch til i går, og det er en million, hvorav 8-900.000 på PC som har kjøpt spillet fra før av. Reviews før launch og serverproblematikk lå på roughly 85%, mao var ikke spillet til å kjenne igjen.

De som spiller på en privat server (hovedmengden, det er vel fortsatt bare plass til 8k CCU på de offisielle) har nok hatt en tilsvarende opplevelse som pre-launch, så 85% fornøyde. Disse kommer ikke til å slutte å spille etter et par dager, her tror jeg retention blir ganske bra.

CE har jo ligget på #3 - #5 hele tiden siden launch, og salget ser jo ikke ut til å ha flatet ut noe, særlig, selv hvis man kun ser på positive reviews.

Alt i alt så synes jeg det legger opp til en grei økning i CCU til helgen. Kan være det blir 40k, men jeg blir ikke overrasket hvis det når 55k.

… når det er sagt, salget vs EA-launch ser ikke ut til å være i nærheten, det er ikke det jeg prøver å skrive her. :stuck_out_tongue:

3 Likes

(… når det er sagt, salget vs EA-launch ser ikke ut til å være i nærheten, det er ikke det jeg prøver å skrive her. :stuck_out_tongue:)
@Christian Ikke viss du legger sammen alle plattformene + retail engang ? :stuck_out_tongue:

Satt precis och läste kommentarerna till deras inlägg om att de la till mer servers igår kväll.

Jeesus vad mycket klagomål. Antingen har ps4 sålt för väldigt mer än vad de räknat med eller så måste de totalt ha räknat fel när det gäller serverkapacitet.

Grymt kul att se att det verkar sälja så myclet att nya servers blir fulla instant och att folk köar för att komma in :money_mouth_face:

2 Likes

Jeg antar retail salg også gir reviews, men hvis faktoren er veldig forskjellig, så kanskje ikke? Det er jo også spørsmål om hva man skal bruke som faktor. Usikkerheten er veldig stor på konsoll.

Nå faktoren tydeligvis kan være 40 eller 80 eller alt i mellom så er det like greit å bare la være. Kanskje litt, kanskje dobbelt så mye, kanskje halvparten.

Konsensus her inne på tekkinvestor, er ivertfall att en 3-4 plass på steam i snart to døgn ikke gir særlig mange salg.

1 Like

Det er vel knapt noen konsensus her inne…

8 Likes

Du overvurderer massene om du tror de tenker over hva andre spill på topplisten er. #1 eller konkurs!

PoE er tilbake på GTS #3, CE fortsatt på #4 :smiley:

1 Like

Vi drømte om topp tre i dagene før release, når CE innfridde og nådde topp 3-4. Resultatet av den plasseringen, ett lett skuldertrekk. Det beviste ihvertfall gårsdagen

1 Like

CE ligger fortfarande på en fin-fin 2:a plats i USA:

9 Likes

Spillertall:
i går snudde det kl.06,30 på 13389
Snudde i dag på samme tidspunkt 16524
3135 over gårsdagen.

1 Like

Når Funcom meldte passert 1 mill solgte, så var det inkl retail, så det blir feil å si at etter melding så har i tillegg butikkhyllene blitt tømt. Det var nok en god del reservasjoner/forhåndssalg.

Har selv erfart å skulle kjøpe spill på launchday, møtt opp ved åpning hos elkjøp og fått beskjed om at det var utsolgt…

Steam #4 i mai selger ikke like bra som ved EA launch. Det er ganske åpenbart.

Om vi når 53k i helga tror jeg beror på om det er plass til 53k…

DET tror jeg er essensen som mange ikke har innsett enda! ( godt at du ikke tok så lang pause fra Tek! )

1 Like

Somy offisiell side, games.

2 Likes

Det som jeg synes er pussig er at ved EA launch så klarte de CCU 53k, da var det også problemer med serverkapasitet, når de nå runder millionen burde de vært forberedt på at kapasiteten måtte økes betraktelig, med tanke på at det er 3x mer solgte siden den gang… I tillegg var de selvsikre på at dette ikke skulle være noe problem… Om det ikke allerede er varmt i Oslo nå så kan jeg tenke meg det er varmt i lokalene til FUN også :joy:

Er det Fun eller G-portal som er problemet her? Føles litt som å vente på godkjenning av patching fra Microsoft…

wow, 10 mann klager på at de ikke fikk spille på sine tomme servere og alle går bananas. :stuck_out_tongue:
Chill boys

6 Likes

Det var vel 50 stk som gadd å klage ved å lage negative steam reviews som er greia? :stuck_out_tongue:

Det burde blåse over på et par dager, men kjedelig å ha det i vinden i den mest kritiske perioden for salg.

2 Likes

Er nok flere enn 10 på reddit som klager :stuck_out_tongue: Hvor mange som faktisk har kjøpt det skal jeg ikke uttale meg om

Ja litt unødvendig problem å ha

Ser mange her inne som ikke er enige med deg og Slapp her, 3-4 plass lissom . Blir ikke nok :moneybag: av de plasseringene. Jeg derimot heller nok til att dere ikke er langt fra sannheten.