Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

De lå på førsteplass mer enn noen timer, som reflekteres i antall reviews:

De tre første 72 timene, så hadde de rett over 3000 reviews. De første 66 timene så solgte de 250k kopier. Mao, ca 2750 reviews for 250k solgte.

… Det vil også si at de hadde 90 salg pr review. Hmm…

4 Likes

De som mener det er verdens undergang med er par negative reviews kan jo lese på litt på PUBG.

Der er det omtrent bare negative reviews. Selger visst greit likevel.

3 Likes

Er det? Hva vet du om det?

Tror du ikke CE hadde konkurrert om #1 med PoE om ikke to av verdens mest selgende spill (pubg) og GTA V på 50% salg hadde vært der? Disse selger som hakka møkk.

Jeg tror en #3/#4 nå bak pubg og PoE/GTA V(50% salg) fort kan selge like mye som under EA launch. Tar vi med alle platformene tror jeg vi er over med god margin.

Baserer dette blant annet på overaskelsen med store server problemer til tross for erfaring med EA launch, og at det nå lanseres på tre plattformen og med et solid markedsføringsbudsjett. Her må det enten være store tekniske problemer hos server leverandøren, eller det selges langt over forventning.

2 Likes

Det er nok ikke riktig desverre, men om du har din overbevisning så skal ikke vi ta fra deg den.

Skulle man solgt så burde man gjort det i går evt tidligere. Ser lite poeng i å selge på 18/19.

Men fortsetter problemene og vi får en pump opp over 20, så kanskje🙂.

PUBG har vel 39% positive reviews siste 30 dager, men er allikevel #1

2-5 plass selger nok en del spill, Hvis #4 ikke er bra nok lurer jeg på hvordan stemningen hadde vært om CE var utenfor top 10 :stuck_out_tongue:

1 Like

Tingen er så lenge folk ikke klarer dra frem noen tall men bare skriker katastrofe nytter det ikke å diskutere. Nå har jeg lagt ut live link på dota 2 price poolen som kommer fra battlepass. 25% av battlepass inntektene går til price pool. Så kan du regne selv. så skjønner du at selv 5 plass gir gode penger.

3 Likes

Tar vi med alle platformer er jeg og ganske sikker på at vi selger mer.

Men vi diskuterte steam.

Siden listen er omsetningbasert og spillet koster 399/207 så snakker vi ca 100k kopier?

Det som er spennende er jo PS4 salget

Jeg vil være happy med fast plass på topp 20 over tid med perioder inne på topp10 og noe høyere ved salg. Over tid blir det bra, og det danner en base for fremtidig dlc.

4 Likes

Hva mener folk er et bullscenario på ps4 etter 1-4 ukers tid?

Jeg tror og håper det kommer en 1,5mill - 2mill solgte spill før Q1 rapporten.

4 Likes

Antall reviews er da tall? Ser det ut som om vi når i nærheten av 5k reviews på steam denne uka?

Da jeg sjekket listene og jeg har sjekket den jevnlig i det siste. :crazy_face:
Frostpunkt kan ikke ha ligget på 1 plass i mange timer. ellers vekslet den mellom 2 og 3 mest på 2 da.

Dere kan også tenke på denne måten: Hadde ikke GTA vært på skamsalg så ville CE vært #3 :stuck_out_tongue:

2 Likes

@christian, hvor mye sitter de igjen med ca på 399,-?

Mye! :slight_smile:

De betaler bl.a. bare halv royalty for Conan IP-en nå. :slight_smile:

2 Likes

Jeg tipper 200-250kr

regner 200kr for å være litt defansiv.

Altså 91 solgte pr rewiews .

Jepp, det stemmer, vesentlig høyere enn jeg har regnet med. :slight_smile:

CCU ligger i overkant av 5000 over samme tid i går. Kan fort runde 40k i kveld. Håper ikke alle hos Funcom har tatt seg fri i dag…