Hehe. Og listen er jo også omsetningsbasert, som om det ikke selges like mange kopier, så kan det likevel hende at cash inn er vel så stor, om ikke større nå pga royalties. Der er jo det som virkelig betyr noe.
@Christian du har allerede fått mere enn det du ba om flere dager på forskudd.
Så håper jeg att jeg får flere salg enn det de fleste her inne tror.
ChristianINSIDER+29,5%(-5,1%)9d1 h3nk1
Første uka så solgte CE 320k kopier og etter 5 dager så peaket CCU på 53k. Mao 320k/53k = 6 salg pr CCU
Hvis vi ved launch bare har gått opp fra 12k på søndag nå til 15k-20k søndag 13. mai, så vil CCU bare ha økt med 3k - 8k. Hvis halve økningen er nysalg, og den andre halvparten tilbakevendte spillere, så har du 1,5k * 6 - 4k * 6 = 9k - 24k solgte første uka, som er mindre enn det selger nå etter mine beregninger.
La oss si at CE selger 100k nye kopier første uka, da forventer jeg å se minst 15k høyere CCU, eller 27k søndag 13. mai.
Vet ikke om folk husker det men Funcom ønsket og la opp til at spillerne skal ordne med egne servere, og så vi på tallene før lansering nå så var det mange som spilte på tross av wipe, trolig på private servere. Det koster nok noe å ha offisielle servere.
Si vi bruker 200 netto så vil de ved 250.000 solgte på kryss av alle platformer tjene 50 millioner osv. Det blir fort en pen slump penger og kostnadene har de vist de har bra kontroll på. Jeg vil tro de med dagens driv og plasseringer passerer 250.000 solgte innen utgang av mai, blir spennende å se hvordan det blir fremover.
Og såfremt ikke ccu stopper opp før det normalt er peak så er det nok servere tenker jeg. Skal vi sette target i dag på 38.000ccu?
Da har vel pc passert 50.000 allerede? Minst 10mill netto på pc alene.
Sannsynligvis ja, men CS:GO var bare et eksempel. Poenget var at metoden kan være ekstremt usikker. Synes i grunn vi famler litt i blinde her.
O Jesus… finns alltid något att klaga på… #4 inte bra CCU inte bra och folk som är aldrig nöjda… förslag: är du inte nöjd? sälj på fredag och sluta klaga… det går inte läsa visa här… spel från första 10-an på steam har samma rewiews om inte sämre och sälj som f… men här klagas på allt utom sig själv…
Tar frem denne fra i går.
Halling 22t
drygt 17k som spiller, får vi samme stigningen i % som vi hadde dagene forrige uke vil vi ha ca 32-34k i kveld.
I går endte vi på 33708
Gjør vi samme eksperimentet i dag får vi.
21481 nå i går fikk vi over en dobling fra samme tidspunktet, det vil gi oss over 40-42k i kveld.
Spørsmål, øker det fort nok ? burde det vært mere?
Viktig å ta høyde for at det er to battlepass og at de også kan kjøpes på dota2.com. Muligens på flere plasser og.
Flere enn meg som faktisk er imponert. Det han sier angående den økonomiske innvirkningen er en tilbakemelding på de negative rewiews angående server byttet.
Hektar.
Jeg er helt enig i at den økonomiske innvirkningen er nok liten. Men siden folk sitter og forventer 100% positive reviews, 60k+ spillere så vil alt negativt ha et utslag på kursen.
Det var flere som spilte Conan Exiles enn både Rust og Ark i natt… Gikk forbi GTA V på listene. GTA V… Med 50% avslag. Det er knallsterkt.
Folk blir ikke fornøyd før Q-rapporten kommer ut, selv da vil det være misnøye
Er kun 2 battlepass, kun det ene ligger på topp av GTS listen. Man kan også kjøpe levels utenom.
Problemet er at det er så mange småaksjonærer som ikke eier begreper om hva som er bra eller dårlig.
Det er grunnen til at kursen kan dumpes gang på gang selv om alt er over all forventning.
wow, allerede 7k forran gårsdagen CCU.
10:20 ii går ca 15 000
10:20 i dag - 22000!!
Over 40k i dag og ny ATH I helga
@Oilimp
Jeg er kjempefornøyd! Men er bare irriterende å se at det ikke er selve spillet, men «eksterne» problemer knyttet til spillet.
Men dere må ikke glemme: hvis man antar 5 timer in game, og 30k ccu, så er det 150 000 personer inne innen 24 timer. At 2-3 hundretalls klager er faktisk småtteri i forhold til totale spillermassen.
Engasjementet til eierene det vil selv Buffet være misunnelig på Til de som tror at med større suksess så forsvinner kritikken de bør raskt selge seg ut for det er nok motsatt.
Likegyldighet det er farlig , kritikk er gratis kunnskap .
FUNCOM utvikler seg som en drøm og grunnmuren blir sterkere for hver dag .
Nå er det bare å håpe at de forsetter som de har gjort de siste 20 mnd jobber videre og holder kjeft mens de bygger porteføljen større og sterkere.
0 gjeld
over 10% av cap i ren cash før de lanserte CE!!!
Aldri noengang før har Funcom vært i en sånn fantastisk posisjon de er nå.
Hvor mange ganger skal de holde kjeft? selv ønsker jeg en kommentar rundt salg, serverkapasitet blant annet
10 poeng for den!
Som jeg også har nevt
Det som er bra oppi dette er at de fleste sier spillet er bra men stemte det ned . Det er jo veldig positivt
Må bare få skyte inn, siden det diskuteres hvor god review-metoden er for å finne antall salg. Det er rimelig stor differanse på hvilken faktor man skal bruke, avhengig av spill og sjanger. Det er derfor viktig at vi innimellom får tall fra Funcom, slik at denne faktoren kan finjusteres. Det er også viktig å merke seg at grafen til Steam kun viser reviews fra dem som har kjøpt spillet på Steam. Det er et kjempeviktig poeng som må tas hensyn til.
Plats 3 . Före PoE 2