Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Er vi på 3-4 plassen i morgen, og har har 40k spillere i kveld, tror jeg det blir vanskelig å holde kursen tilbake. Da bærer det oppover. Det motsatte av det også jeg var urolig for har skjedd, caset har styrket seg i løpet av i går kveld/natt og utover dagen i dag.

5 Likes

Har du mange nok aksjer kan alt manipuleres. Håper ikke for mange lot seg «lure» i går og at nedsalget vil til slutt koste mer enn det smaker. Svi på pungen​:grinning::grinning::grinning:

2 Likes

Er enig med de fleste her inne at Funcom bør snu her og sørge for at disse får serverne tilbake.

9 Likes

Har varit en hel del spekulationer om att någon eller några tagit shortpositioner. OM, observera OM! Om det är så och vi får en positiv öppning imorgon då kan jag säga att vi som sitter på innehav inte behöver känna någon stress. Risken finns att vi får en shortsqueeze och då blir det åka av rätt upp i taket. Stressen bland shortare kan jag lova är större än att vara en långliggare. I fallet med funcom så kan det ju svänga hårt åt båda håll och får vi lite panik fast på uppsidan så är det bara att njuta.

1 Like

sitat:
In other words, it would rather risk losing PvE Conflict players with an unplanned but still upsetting bait-and-switch than not have room for all the PvP players swarming the gates, but we’re talking about an MMO company with a long history of understanding launch capacity problems, and here we are anyway. PvE Conflict players, after you’ve gotten your refunds, maybe you can commiserate with The Secret World players whose characters were marooned in an abandoned version of the MMO after Funcom turned it into Secret World Legends and didn’t port the toons of its loyal MMO customers.

Elendig avgjørelse av funcom som skaper bare bråk. Men ellers ser steamliste og ccu bra ut.

5 Likes

Hvis de ikke snur i denne saken (som de nektet å gjøre på SWL som Massively skriver om der), kommer recent reviews snart til å endre farge. Funcom har selv sagt at reviews er viktig, og nå går de og gjør dette her…

Må da finnes en annen måte å skaffe til veie flere servere på?

4 Likes

Akkurat der og da var nok det en desperat mangel på pvp-servere og noen tok denne avgjørelsen under press. Og ja de fikk noen flere pvp-servere, men med presse/sosial media kritikk er rett og slett ikke verdt det pga. bråket det skaper.

2 Likes

Spørsmålet er om all pr er god pr? Spillet klatrer på GTS og oppstyret rundt sprengt serverkapasitet og stuntet til Funcom kan i beste fall gjøre at flere får nyss i CE

Er enig i at det kanskje var verdt forsøket, men nå må FC skjønne at de må gjøre om på denne endringen. Det de snarest bør gjøre er å få satt opp nye PvE Conflicts servere, og om mulig holde av plasser til de som var på de opprinnelige Conflicts serverne. Dersom de i tillegg fikser en slags unique item til disse spillerne som ble berørt hadde det jo muligens vært en fin gest som ikke ville kostet for mye.

Greit nok at man ikke skal gi whiners for mye oppmerksomhet, men dette holder på å krasje ratingen på steam fullstendig:
image

4 Likes

Store problemet er jo antall servere totalt sett.

Nå er jeg VELDIG etterpåklok, men Funcom burde gjort følgende:

1. Annonsert sesonger (som Diablo) med rewards / achievements knyttet til sesongplasseringer/hva du klarer å gjøre i en sesong. En season varer 2-4 måneder.
  2. Hatt mange offisielle servere sesongbaserte (wipe etter at sesongen slutter).
  3. Forklart at de som vil spille “for alltid” kan spille på uoffisielle servere, eller eventuelt noen offisielle permanente servere (mindre gunstig).
  4. Hatt MANGE sesongbaserte servere tilgjengelig (det var i går 84 offisielle servere, alle stappfulle i timesvis - om de hadde hatt kapasitet til å starte opp 200 ekstra servere tror jeg også de hadde hatt mange spillere).
  5. Startet opp nye servere ved behov.
  6. Ved hver season start, ha færre servere og kun starte nye ved behov (analysert antall spillere osv).
  7. Begynt med kun 4 typer servere (PvP, PvE, PvP fast, PvE fast), men ved hver sesong variert servertyper tilgjengelig.
  8. Gjort det mulig å slå sammen servere. Det kunne eksempelvis blitt løst ved at hvis servere slås sammen ble alle resources som er dine / klanen droppet ett sted på kartet av klanleder, og de får 24 timer “invulnerability” til å bygge opp det de har. Eller noe sånt.

Men dette er nok ikke nye tanker, og med tanke på at Funcom er ett relativt lite selskap, så er det ikke rart at de satser på færre offisielle servere (kun omtrent 3 500 kan få plass fra hele EU eksempelvis) og at folk spiller på egne servere, eller lokalt, eller whatever. Det gir også mye mindre kostnader for selskapet, og da blir usikkerheten og risikoen mindre.

Jeg forstår logikken, men jeg håper de lærer og eventuelt vurderer andre ting senere for å freshe opp spillopplevelsen. Det å ikke få logget seg på der man spilte i går (eller før middag) er litt ødeleggende for moroa. Og jeg er en av de som alltid foretrekker offisielle servere om mulig.

3 Likes

Det er jo helt utrolig hvordan Funcom nesten alltid skal mislykkes med noe ved lanseringer. Denne gangen trodde jeg virkelig at de skulle få en smooth lansering. Men salget ser nå ut til å gå bra da. Bare det ikke dabber av pga negativ omtale nå. Det tror jeg ikke er nok. Er spillet bra nok så fortsetter salget. Så vil Funcom kjøre rabatter etterhvert som de vil. Som vil pumpe salget i perioder. Så for de som er long så ville jeg ikke vært bekymret slik stå er nå uansett.

2 Likes

Tycker folk här på forumet förstorar upp PvE-C till något enormt. Sitter ni utanför?. Jag tycker det är väldigt allvarligt och det skrev jag tidigare… MEN… detta har ABSOLUT INGET att göra med hur spelet är. Det ser vi genom försäljningstal på Steam, CCU osv att spelet är bra! Detta är en “shitstorm” som kommer lägga sig… och då går reviews upp igen.

8 Likes

Nei nei, jeg syns salget innfrir slik ting ser ut nå. Jeg sier ikke at dette er kjempeavgjørende. Men det var helt unødvendig.

4 Likes

De solgte langt mer enn forventet.

Det er utelukkende positivt. Hvem f… bryr seg om hva noen nerds skriver.

Aksjekursen skal styres av penger i kassen, ikke hva en 14-åring skriver på steam.

2 Likes

Tonen var bedre enn før i dag og det måtte snus før flere ikke vil selge aksjer i morgen :stuck_out_tongue:

Det er et midlertidig problem uten store virkningen på omsetningen hos Funcom. Bra salgsplassering, gode spillertall.

Salget innfrir jo, men det hadde vært best om de klarte å få ratingen opp på mostly positive all time og over 80% recent. Det klarer de ikke om dette fortsetter. Slik jeg ser det får FC her en mulighet til å kjøpe seg bedre rating til en gunstig pris, helt lovlig, ved å ta kontakt med de det gjelder og tilby en slags virtuell kompensasjon og forsøke å fikse opp i det.

Sjukt bra!! Säljer ett par tusen kopior på det! :+1:t2:

Når jeg startet å sjekke spillertall på Steam i morges 05.00 Steam tid var forskjellen på 2200 spillere i forhold til gårsdagens.
Utover dagen har bare forskjellen blitt større, 3k, 4k, 5k, 6k, 7k og nå klokka 14.30 Steamtid er det 31060 spillere 8279 flere enn i går .
Ja jeg ser gjerne att Funcom kommer på godfot med spillerne, de har fornærmet.
Men noe riktig har de gjort, for spillerne formelig renner inn.

3 Likes

Hovedpoenget jeg forsøker å formidle er at dette er en PR-mulighet på et sølvfat. Tror du skal reise på mange messer eller bruke mange reklamekroner på å oppnå den goodwillen de her kan fikse med å ta kontakt med de det gjelder og putte et plaster på såret for de.

Edit: Det er uansett tydelig at spillet selger godt, og det liker jeg!
Edit2: At dette er typisk casual-spillere gjør det jo enda lettere å fikse noe, da de sannsynligvis er modnere mennesker som skjønner at ting ting ikke alltid er gjort over natta.

1 Like

Helligdag. Det er nok en mix av selvsagt bra salg, men også skole/jobb fri.

Ikke få hetta om ccu på formiddagen i morgen er lavere en i dag da.

Anng at man skal gi f i hva kunder sier og gi f i hva aksjonærer mener, er grunnen til at Funcom har det elendige renomeet det har. Funcom 2.0 må vise bedre takter, og det tror jeg de vil også. Kan vel hende at de har trengt en fridag i dag :slightly_smiling_face: