Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Kommer vi på denna listan ikväll? Inte långt ifrån nu.

2 Likes

Det tror ikke jeg bør bli noe problem! :point_up:

1 Like

Helt utrolig hva folk klarer å henge seg opp i.

«Ja vi har solgt 5 millioner spill men vk har jo bare 76 % positive reviews».

Med slike aksjonærer så er det ikke rart det går til helvete.

3 Likes

For i dag var det vel under 50 % positive. Det må det kunne gå an å henge seg litt opp i mener jeg…

2 Likes
20 Likes

Det er faktisk ikke så mange land som har fri på denne dagen rundt omkring på jorden. For de aller fleste er det arbeidsdag, mest norden som har fri.

Har lest på hva som er skrevet her inne i dag og i går.

Først og fremt synes jeg det er positivt at man evner å også se kritisk på hva som gjøres, og ikke alltid se alt med bull-briller. Men når det er sagt synes jeg stemningen er merkelig dårlig.

Bare så det er sagt, jeg er på ingen måte noen spillekspert, og de fleste har har mye mer greie på server-situasjonen enn jeg.

At serversituasjonen i beste fall er klønete håndtert virker tydelig selv for sånne som meg som ikke har peiling. Og jeg håper, basert på mottagelsen, at de reverserer avgjørelsen, og forsøker å snu dette til noe positivt ved å vise at de lytter til spillerne. Hvis det er så kritisk at det vil være avgjørende for spillet suksess har de jo ikke noe annet valg. Om det ikke er så kritisk kan vi som investorer heller fokusere på hvor mye spill som selges.

2 dager etter launch veksler CE mellom 3. og 4. plass på Steam, og har bikket 30,000 spillere allerede klokken 16 på en torsdag(riktignok fridag i endel land). Hvordan konsoll-salget går, vet vi ikke så mye om. Xbox tror jeg har solgt lite, det virker som om man har lagt all markedsføring i PC og Playstation foreløpig, noe som virker som riktig avgjørelse da spillet for øyeblikket er best her. Playstation tror jeg selger veldig bra. Har forsøkt å tracke salget noenlunde ved å følge med på ulike topplister, men har svært få parametre her, så har ingen begrep om antall.

Noe av det som gjør meg mest trygg på CEs suksess er plasseringen på Steam tiden før launch. Jeg antar at det lå mellom 1500 og 2000 daglig, i EA, og uten nevneverdig markedsføring. Holdes den salgstakten, og vi beregner det samme totalt på konsoll, betyr 1-1,5 mill salg årlig, dette utenom salgsperioder og extensions hvor det bør selges mye mer.

8 Likes

Man ser fort at dette var etterlengtet på responsen på kommentarene! Ikke så mange, men likevel :slight_smile: Flott at de endelig tar grep! :clap::clap:

Hvorfor det?

Se på PUBG!

Reviews har INGENTING å si.

Dei held fortsatt på å rulle ut mange nye servere på Xbox, så ser ikkje heilt kvifor det skal stemme?

1 Like

Godt mulig. Men tror også Funcoms forventninger var lavest her.

Rart med det, men Funcom har sagt at for et spill, så selger det bedre med bedre reviews. Mao, CE med 85% positive reviews selger bedre enn CE med 65% positive reviews.

4 Likes

Av alle spill som har solgt best i verden så er det HAUGEVIS av elendige reviews. Se på PUBG og GTA. ELENDIGE reviews.

Funcom-aksjonærene har virkelig ikke skjønt det, og det skremmer meg. Man tjener ikke penger på positive reviews. Man tjener penger på solgte spill. Punktum. Positive reviews kan i aller beste fall hjelpe litt til. Men det finnes det ingen bevis for, tvert i mot.

2 Likes

Du får ta det opp med Rui, som jeg har det fra. :slight_smile:

EDIT
Når det er sagt, jeg tror dette ordner seg sånn passe. Folk som bryr seg om reviews sjekker også årsaken til de negative, og hvis det er noe som er ryddet opp i, som ignoreres de.

1 Like

Reviews har noe å si. Det viktigste er at reviews som går på selve spillet er det som selger på sikt. Server problemer ect er kjedelig, men SPILLET er en suksess!

1 Like

Så det finnes et PUBG med fantastiske ratings som ligger langt ned på lista, mens det PUBG med crap ratings ligger på toppen?

Påstanden din er svært lite vitenskapelig. Blir som å si at sola varmer ingenting, for her er det bare 15 grader!

1 Like

Selvfølgelig ønsker jo de som lager spillet positive reviews.

Men for en akjsonær er det eneste som betyr noe at spillet SELGER.

Folk her inne vil jo heller at spillet ikke skal selge så lenge man får positive reviews.

For hver kommentar dere skriver så selges det CE spill på alle plattformer, think about that, hadde ikke GTA vært på salg så ville CE kanskje vært #2… dog tror jeg ikke det er så stor forskjell… venter bare på en melding fra FUN om at de har solgt 300k på x antall timer :stuck_out_tongue:

Gogo strawman! :stuck_out_tongue:

1 Like

Dette forstod du ikke. Jeg sa at det ikke er noen automatisk sammenheng mellom positive reviews og solgte spill.

PUBG har elendige reviews og er verdens mest solgte spill.

Jeg fatter ikke hvorfor folk er så vanvittig opptatt av reviews, når det har absolutt INGENTING å si.