Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

For å være litt mer oppklarende siden jeg føler den var rettet mot meg.

Seriøse reviews i store publikasjoner har helt sikkert betydning for om man kjøper eller ei.

Reviews på Steam a la “I HATE FUNCOM MY CASTLE WAS DESTROYED FUCK YOU!” har garantert ingen betydning.

2 Likes

Helt enig i at enkeltreviews som det der ikke har noe å si, dersom du går inn og leser den. Som en del av statistikken har den dog fortsatt NOE betydning. Vi kan diskutere hvor mye det har å si, men at det ikke har noen betydning er ihvertfall jeg uenig i. Som gamer selv er dette noe av det første jeg ser etter når jeg ser etter noe nytt å spille.

1 Like

Enten er det en del illusjonister her inne eller så sitter enkelte på informasjon de fleste andre ikke gjør. De fleste har et genuint ønske om oversikt over salget.

Hvordan kan det hevdes at salget nå knuser EA salget eller i det hele tatt er i nærheten ?

• Review antallet nå er milevis i fra antallet ved EA
  • Servere;
    Her var det som @Evilfreud skriver over, langt fler ved EA. Da hadde spillet 350k eiere.
    Nå er det 1 mill + som eier spillet. Dette krever vesentlig mer servere når eksisterende eiere skal spille. Og jeg vil påstå server behov over det som var forventet, ikke er en god pekepinn på faktiske salg. Knapt et par tusen spillere CCU ila 2017. Nå skal “alle” som eier CE spille.

Hvilke pålitelige indikasjoner på godt salg kan framvises?

3 Likes

During the first day of launch, the sheer amount of demand for official servers compared to demand for private servers exceeded our expectations and we reacted as fast as we could to find solutions. Since then we have almost doubled the total number of servers and we are working with our hosting partner to bring up even more servers as fast as possible.

Unfortunately, it’s been impossible for us to bring up new servers fast enough to meet the overwhelming demand

Today we have rolled out the following servers in the US and Europe! 1000-servers are PC, 2000-servers are Xbox and 3000-servers are PS4.

Ser det er MANGE nye servere på PS4

De är bara namnet på servers :stuck_out_tongue: 1000 serien osv

1 Like

Ehm, du må lese hva de skriver :wink:

Pc servere har 1xxx benevnelse, Xbox har 2xxx og PS4 har 3xxx :=)

Kom ca 130 nye servere totalt igår. ( offisielle.

Tror du må lese en gang til… 1000, 2000, 3000 er ikke antall

Ja jeg så det faktisk når jeg skrev inlegget, glemte å redigere det :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ser at PVE-C fadesen nå er den mest populære conan exiles posten på reddit det siste året, med god margin:
https://www.reddit.com/r/Games/search?q=conan+exiles&sort=top&t=year
Selve posten:

I utgangspunktet er jo det litt leit, men jeg lurer på om det ikke kan vise seg å bli et ypperlig eksempel på “All PR er god PR”, siden de var såpass raske med å legge til nye servere. Jeg har også lest noen innlegg fra folk som i utgangspunktet ikke liker denne typen spill pga griefing, men som nå pga all ragingen om fjerning av PVE-C har fått vite om denne moden, og syns det høres interessant ut!

Genistrek, eller hell i uhell? :grinning:

11 Likes

Dette kan nok fort vise seg å være en typisk all pr er god pr ja. Krysser fingrene. :smiley:

2 Likes

Stemmer det. Selv negativ kritikk er bedre enn ingen kritikk.

Jeg mener at måten Funcom har ordlagt seg på i de meldingene de har kommet med etter launch kan brukes som indikator i seg selv.

Det finnes ikke grunnlag for å påstå at Funcom ansatte ikke behersker engelsk, så når de bruker ord som “overwhelmingly” og andre like sterke ord, så er det for en grunn. Dette er gjerne ifbm serversituasjonen, men likevel en klar indikator av at ting går godt.

Vi ønsker vel alle tilgang til ekte salgstall, det hadde virkelig gjort susen.

Jeg mener at Funcom med å antyde formidable salgstall (i form av server kapasitet problemer) burde rydde opp og oppdatere markedet med reelle salgstall.

2 Likes

Ole seier dette:

We will communicate numbers in accordance with our running obligations as a listed company on the Oslo Stock Exchange.

Så trur igrunn ikkje det.

Og allikavel sitter enkelte av gaming spesialistene her inne å hevder dette bare er småtteri som angår et titalls personer ! Man skal vokte seg vel for hva man tillegger troverdighet her inne.

1 Like

Du vil ikke tro at dette er retorik for å mitigere uroen og gjøre seg selv som et offer for situasjonen. Dette skulle selskapet hatt full kontroll på, enkelt og greit. En Major Funck up som de kommer til å måtte svare for.

Ellers sier det ingen ting om salget.
Det er mer sannsynlig at den enorme responsen i stor grad kommer fra 1million eksisterende kunder.
Når man ser på antall review og sannsynlige estimater på gts

1 Like

Kan du utdype det litt, da mtp hva de skal svare på utover det de allerede har sagt i meldingene?

Neida, eller jada, jeg er kjent med policy en, men mener som sagt at de kommenterer salgstall indirekte ifbm. server kapasiteten og derfor like gjerne kan oppdatere markedet, gjerne etter ei uke.

Funcom offentliggjorde jo forsåvidt at de hadde passert 1 mill solgte kopier også, og dette kan jo sies å være brudd på samme policy.

Legger til at jeg håper på veldig godt salg! Men her trenger vi mer informasjon.

Det er mer sannsynlig at den enorme responsen i stor grad kommer fra 1million eksisterende kunder.

Joda, det er definitivt en faktor man ikke skal glemme, men på den annen side så vil jeg tro at de fleste, eller i allefall mange av, de spillerne som har vært med gjennom EA perioden har funnet sin plass på private servere.

Og PS4 spillerne er uansett fluke nye alle sammen

2 Likes

Skjer med at andre survival spill som har solgt 5-10x mer ikke ligger milevis over da? Ikke enig i ditt resonnement. Ja, sikkert mange som kommer tilbake. Men den overveldende trenden er ikke lenger survival. Derfor jeg tror det er en stor andel nye.