Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Eierne i selskapet er neppe fornøyd med at Rui og co nok en gang ikke hadde kontroll på server siden, noe de ettertrykkelig fikk tilbakemelding om at måtte håndteres nå ved full release. Rui selv har bekreftet at de denne gangen hadde full kontroll.

Dette må de selvsagt svare for og ikke usannsynlig at noen må ta hatten å gå om det viser seg at salget på PC i står til forventningene og kan relateres til server fuck up, som med EA

At noen må gå pga dette?

Nei.

Da kjenner du ikke Funcom. Jeg er ikke nødvendigvis uenig i at de som tar avgjørelser kanskje hadde trengt en liten utskifting, men det du sier her er totalt urealistisk. SÅ himmlas dramatisk er det ikke, og situasjonen er allerede snudd.

1 Like

Mente antall spillere @Christian, ift det vcp sa.

Så, du lurer på hvorfor et spill som 1m har kjøpt men som over natta ble veldig mye bedre blir testet ut av endel av de som inntil da har opplevd et rimelig buggy spill?

Begynner å minne meg om Hegnar formumet…

Kjempeleit med serverproblemer ja (les: MYE flere spillere enn fc hadde regnet med)… og ikke minst veldig leit å ligge like bak fenomenet pubg og mestsellende spill gjennom tidende gta v.

Huff og huff.

2 Likes

Ja. Jeg lurer virkelig på hvordan spillet med en million solgte der størsteparten eide spillet fra før klarer å samle nok til å gå forbi andre spill som har solgt 5-10 ganger mer sånn som det her. Jeg lurer virkelig, virkelig på det.

1 Like

Antingen har folk inget intressant att skriva om, eller så har CE så stor spridning att många faktiskt engagerar sig i frågan :sunglasses:.

Ser det bara som positivt jag -Funcom kom ju snabbt på banan och håller på att reversera :grinning::ok_hand:t2:

Fordi spillet er tre år gammelt? :stuck_out_tongue:

Helt ærlig er det veldig mange ting jeg lurer på som folk har pønsket ut her. Eksempelvis ligger The Forest med 92% positive reviews. Høyeste peak der er 25k. Men likevel er det umulig å selge spill uten kun positive reviews… Pussig altså. Og det spillet har over 3,5 millioner eiere og er VELDIG nylig sluppet. Noe som nok en gang invaliderer argumentet til vcp. Klør meg i hodet nå.

1 Like

CCU er ingen god referanse for antallet solgte for et flere år gammelt spill? :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg vil si de basert på reviews har passert 50.000 salg på GTS som ett minimumsanslag. 10mill netto bare fra PC på få dager, holdes posisjonen fremover kan det bli bra i lengden. Så har vi usikkerheten på både PS4 og Xbox som en bonus.

Det er heller ikke poenget mitt, med mindre du ser på The Forest da med langt flere salg, nylig lansering og spillertall langt unna det CE skilter med.

Jeg personlig tror det er en korrelasjon mellom listeplass og antall spillere. Andre tror ikke det. Eller at det er dårlig uansett.

Jeg vet faktisk ikke hva som er poenget ditt :slight_smile:

God fredag! :sunny:

8 Likes

Dette er jo en klassisk sak for å vekke hylekoret da. Alle kan vel relatere til det å ha investert flere timer i et spill, for så å se alt forsvinne i løpet av et øyeblikk? Når det i tillegg er gjort med overlegg, ikke pga. bugs e.l. og begrunnelsen er selskapets evne til å stille forberedt til launch, er det klart man blir provosert. Jeg fikk jo nesten lyst til å endre min egen review til negativ til jeg kom på at jeg faktisk er all in i Funcom :grinning:

Som du sier, de kom heldigvis raskt på banen. Jeg kunne ønsket meg en mer ydmyk innrømmelse av feil (du kommer utrolig langt med goodwill hos gamere), så tror jeg fortsatt de kommer netto bedre ut av det enn om ingenting hadde skjedd

2 Likes

Ojsann, leser her at folk i funcom må ta hatten og gå pga elendig launch og salg… eierne er visstnok ikkje fornøyde i heile tatt heller!
Vcp, du gjer smått utrolige snuoperasjoner når du har handlet eine eller andre veien, haha

3 Likes

CE er forresten #5 på top games USA PS4: https://store.playstation.com/en-us/grid/STORE-MSF77008-TOPGAMES/1

11 Likes

Da ble det flatt i dag…ser ut som traderne selger seg ut før helgen…Fun er stuck top 3 på GTS…Med en bra helg åpner vi bra høyt på mandag morgen…her er bare og holde…:sunglasses:

Det vil tiden vise mr