Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Tror det hele egentlig bunner ut i at det lyktes et fåtall å skape en innmari sur stemning både her og andre steder, og flere la mye jobb i å få snudd dette i går. Da er det klart det er veldig frustrerende for de som solgte ut mye lenger nede og trodde de skulle få kjøpe på 17 og 18 i dag.

Når det kommer til at folk liksom skulle hatt sparken da er det litt for tydelig.

Jodå, sant det. Men fortfarande skall tillräckligt många av en minoritet av spelarbasen (pve-c är onekligen mycket mindre än pvp) lägga ner tid och skriva en negativ recension.
Jag blev sur och slutade spela i ett par dagar. Så tror jag också de flesta reagerar, man har annat för sig helt enkelt.

Det jag försöker komma fram till är att om en liten del av en liten del av spelarbasen (pve-c & de som faktiskt skriver tilbakemelding) är ett av de största ämnena på reddit det senaste året så måste det innebära att spelarbasen också är stor…

Nå er det ikke jeg som blåser opp dette. Det er dere. Jeg er ikke redd for å endre mening når jeg ser jeg har bommet eller ting ikke går som forventet. For så å stille kritiske spørsmål tilknyttet dette. Det er helt riktig observert og en viktig egenskap om man skal overleve i dette gamet.

Jeg er stor fan av Funcom, men vi må også kunne forvente at de leverer som de sier og lærer av de feilene dem gjorde under EA

2 Likes

Ja, de trodde jo selv at de hadde lært.

Men det utrolige antall salg tok dem helt på senga.

Litt off topic, men noen som vet om CE kjører greit på en ps4 slim, eller bør man ha ps4 pro?

Det er ikke det Funcom skriver :slight_smile:

2 Likes

Noen ganger lurer jeg på om jeg egentlig leser hegnar :confused:

2 Likes

Det er akkurat slike vel dokumenterte påstander som gjør diskusjonene så unyansert.

1 Like

Spillertallutviklingen er fremdeles all good, synes jeg. I rute mot ny ATH til helgen :slight_smile:

Eller deres eget elendige anslag i utgangspunktet. Eller kanskje helst en kombinasjon.

Støtter Christian her. Min tolkning er at Funcom har indikert at etterspørselen etter offisielle servere var større en deres forventning. At det av dette utsagnet kan automatisk kan trekkes ut at spillet selger mye mer enn Funcom forventet er det etter min mening ikke dekning for. Det kan også tenkes at Funcom trodde at forholdet mellom offisielle vs private servere skulle være 1 - 10 men at det ble 2 - 5. Salget totalt sett…

1 Like

Men det som hadde være skikkelig morro å vist, er hva en 3 plass på Steam er god for . :money_mouth_face:

Tipper litt lavere. 15000-30000

1 Like

Tipper litt høyere 20000 - 30000

1 Like

Jeg tenker CE på Steam har solgt 18k - 27k pr dag utfra antall reviews de første tre dagene.

3 Likes

Ja, men jeg velger å ikke tenke så mye på konkrete tall. Holder for min del at det er meget bra. Særlig fordi endringene på top 5 siste dagene indikerer relativt liten forskjell mellom 1-4. Nå synes jeg det er mer interessant å se utviklingen videre, om det holder seg bra.

Ved EA kom det raskt indikasjoner på at spillet var ganske crap. Det indikerte at spillere og salgstall ville falle raskt. Nå derimot, hvis serverproblematikken er løst, så tilsier indikasjonene at spillet blir svært godt mottatt. Det tilsier at spillertall og salg vil holde seg mye bedre enn sist :slight_smile:

9 Likes

Lirik skal fyre opp CE idag igjen :slight_smile: Ser ikke ut til at dette er sponset? Får vel se hva tittelen på stream er når han begynner om en times tid!

11 Likes

Det morsomme, jeg tørr å påstå at jeg er en av de på forumet som snakker mest med ulike top20 eiere i Funcom. Signalene fra dem, dvs de som faktisk betyr noe er at de er EKSTREMT fornøyde med launchen.

Skulle likt å vite hvem @vcp har prata med. Lukter litt vås igrunn.

7 Likes

NICE!, Jeg mistenker at han går etter penga. og 32k views på CE mot 21k views på fortnite gjør ganske mye med reklameinntektene hans.

Waffle fikk jo megatyn igår for å ikke spille CE av de som fulgte han. Så kollektivt gruppepress like vi!

Satser på Kiwo å gjengen fyrer opp ila helga også. De folka der er rimelig kule på rollespill biten. Tok meg selv i å le maaange ganger under den streamen.

9 Likes

Hmmm det var overraskende. Han har jo alltid sakt at slike spill ikke fenger han :grinning:

32k views mot 21k views… Moneh talks, selv for han :wink:

3 Likes