Skal spørre han om han vil scrolle gjennom de. Jeg sitter i Nordsjøen nå å kan ikke få sett det selv
Fanken over 40k spillere på PC, hadde bare dette hersens spillet solgt litt nå også da . Synd att vi bare ligger på 3 plassen. Leste nettopp på PC Gamer att akkurat 3 plassen i Mai på Steam, nesten ikke har solgt noen noen ting de siste årene .
Dette startet i 2015. Steam har brukt store resurser, på å prøve å finne ut hva som er problemet. Steam har knyttet til seg de dyktigste folkene i verden på slike dropp out ,saker som vi ser her. Funcom ble advart av Steam da de oppdaget att Funcom ville slippe CE 8/5. Men sta som vi Tekkere vet Rui kan være, bare blåste han av dette og kalte det for vås.
Men vi Tekkere og Funcom er nå vitne til att nettopp, Steam sin store skrekk. Populært kalt for Mai syndromet, har slått til igjen.
Dere kan bare kalle dette for bare bullshit viss dere vill. Beviset er derimot knusende. CE har nå ligget mere enn mindre limt til tredje plassen i dagesvis og skal i følge Steam bare ha solgt skarve 15k. For å bevise hvor ille dette faktisk er. Steam har i samarbeid med GHOST SHIP GAMES som ga ut , Deep Rog Galactic 28/2 2018 og har ligget mere enn mindre limt til 9 plassen på Steam i samme perioden som CE har innehatt 3 plassen. Steam har fått lov til å gi ut salgstallene for dette spillet til offentligheten. Dette spillet har på de samme 4 dagene solgt 52K til tross for “bare” en 9 plass.
Steam har nå tatt grep for neste år. Det vil IKKE bli gitt tillatelse for noen spillleverandør å gi ut spill i mai 2019. Dette er absolutt, uansett hvor mye penger som legges på bordet.
Jeg hadde hørt rykter om dette fra før og skrev personlig brev til Rui og advarte om disse ryktene. Men hva har vel en gal halling å stille opp i mot en big shot som Rui, tidligere ansatt i Mikrosoft.
Vel det er lett å være etterpåklok, dessverre måtte det jo gå som jeg fryktet for Funcom og CE. I følge anonyme kilder i Steam:shushing_face: har aldri fenomenet vært så alvorlig som årets Mai måned!
Da hjelper det svære lite att Rui har kontaktet meg i ettertid og forsikret meg att han angrer på att han ikke hørte på denne galne hallingen
Vel vel Ce og vi investorer er jo der vi er nå, vi må bare se fremover mot Juni da skal visstnok salgstallene være normalt uansett hvilken plassering spill har.
Det som kommer til å redde en katastrofalt dårlig Mai måned på steam er PS4 og tildels X-Box. Rapportene herfra er bra, spesielt på PS4. X-Box skal også ha solgt over forventningene.
Vær så snill å holde denne informasjonen her inne på Tekkinvestor
Jeg gir dere disse opplysningene i aller største fortrolighet. Jeg vil nødig få ødelagt min investering i Funcom, ved att dette lekker ut til andre enn oss tekkere .
Vennlig hilsen Halling
Edit: Ikke alle som tok røverhistorien min ser jeg.
Da er det gjort litt mer nøye arbeid. Mellom 17-20 tusen spillere i EU. Så får man satse på at det er likt eller mer i andre regioner.
Følte det var mer korrekt
Uansett er det ekstremt bra! Høres ut som PS4 salget har virkelig tatt av.
Takker for infoen
Jo bare hyggelig.
Må unnskylde for å ha satt høyt håp i dere i noen minutter men alikevel gode tall som forhåpentlig vil øke. Da folk sier (ikke alle), at conan for de er et bedre spill enn ark. Da meny er bedre. Animasjon er bedre. Å det er flere ting å gjøre. Som å klatre foreksempel.
Hadde jeg vært hjemme nå å ikke på stans midt i Nordsjøen kunne jeg ha sjekket alt selv. Å lagt med bilder. Men jeg skal med glede telle over når jeg er hjemme igjen om 1 uke ish.
Viss du refresher siden. Så vil det dukke opp et anet tall på antall servere sikkert. Som når jeg fikk min kompis til å telle over. Da var det en mindre server
Å det viser seg at min venn har tatt fredagen å helgen godt i møte. Viser seg at han sjekket alle regioner.
Nok en gang får man bevist at man heller skal sjekke selv i stede for å la andre gjøre jobben
Gjorde en rask opptelling på playstation etter den listen jeg hadde i bilde over. En grovt estimert opptelling viser følgende (antall server x antall spillere):
170x40 = 6800
50x39 = 1950
70x35 = 2450
60x25 (grovt snitt) = 1500
+Litt rask beregning for de med lavere spiller tall = 2300
Samlet = ca. 15000 som spiller på online servere (+/- 10%)
Bruker vi samme ratio mellom de som spiller online og offline som kan ses ut fra topconanservers mot steamdb, ca. 1.3, gir det en estimert CCU på 19500 på playstation. Dette kan selvfølgelig avvike en del fra virkeligheten, men jeg tror vi med høy sannsynlighet ligger på en CCU mellom 17000-22000 på playstation akkurat nå.
Det er totalt på alle regioner?
Jeg trodde jeg fikk tall på kun EU i sted
Ja, det skal være uten filtere og for alle regioner. Men det er mulig jeg ikke får frem alle aktive servere i søket.
Men det var nok realiteten
Nei nå tar jeg skammen å legger meg. Neste gang sjekker jeg heller selv. Kan ikke stole på noen.
Det positive var at det engasjerte dere i å telle over
Hmm, et nytt søk viser nå totalt 1347 servere, mot 1212 i sta. Så kan nok avvike litt fra beregning jeg ga over hvis ikke alle servere vises hver gang… Men avviket bør i såfall være på oppsiden.
Dafuq did i Just read?
Ser jo mye bedre ut enn det jeg fikk opp Kan nok ha manglet en del servere i opptellingen min da. Estimatet på ca. 15k CCU (kun online) bør isåfall kunne oppjusteres - som jo er en bra ting!
Tyder på at det selges rimelig bra på PS4!
@Christian takk
#2 gts!
Pilene peker tydelig opp i nettaktivitet rundt CE. CE stiger på GTS. Kan det være at salget øker istedet for å dabbe av?