Peaket på 40181 i dag, det er jo bare helt sykt. Fredag 3 februar 2017 var peaken på 42194, for deretter å treffe en all-time peak på søndag 5 februar på 53402.
Hva skjer søndag? Ser vi over 50K?
Peaket på 40181 i dag, det er jo bare helt sykt. Fredag 3 februar 2017 var peaken på 42194, for deretter å treffe en all-time peak på søndag 5 februar på 53402.
Hva skjer søndag? Ser vi over 50K?
Vi burde det
Over 50k begge dager
Er det ikke mer forventet, mtp at det er 1mill + eksisterende eiere nå vs 350k EA?
Ikke forventet om du husker diskusjonene om EA launch vs full launch
Slett ikke forventet, og må sies å være en av tidenes best utførte Early Access-utgivelser i endelig utgave, om ikke den beste.
Etter mine forventninger, vel og merke. Hadde på ingen måte ventet slike tall nå.
Rett opp på 2 plass så fort det handles i asia. Jeg har ståltro på japan når de begynner salget. Er ikke de det 3 største spillmarkedet i verden?
Siden reviews har vært sånn et hot tema i dag vil jeg bare opplyse om at de 20 siste reviews er 95% positive! (alle språk)
Det er desverre bare 1. plassen på Steam som selger spill av betydning. Under dette er det lite😱 strong sell😂
Ja sheit! Glemte meg helt.
Kjedet meg litt her, var plutselig litt lite innlegg å lese på Tekk
Så tenkte att jeg skulle koke sammen ei skrøne historie. Bygde den opp rundt ett hett tema her inn på Tekk. Nemmelig om det selges mye eller lite spill på 3 plassen på Steam i Mai
Selvfølgelig selges det spill i bøtter og spann når du er på 3 plass over så mange dager.
Etter beregningene angående servere og antall spillere på PS4 over her (bra jobba foresten) Må jo salget på PS4 være veldig bra? Bedre enn det de fleste tror? Hva tror du @Christian Noen andre?
I går fredag, startet spillertallene 13-1400 under det de var på torsdag samme tid selvsagt. Ce hadde en sterk sluttspurt utover kvelden og endte opp på respektable 40181
I dag, ja jeg vet att det er helg. Men allikevel, dette er positive tall .
Fredag 05.30 18863
Lørdag 05.30 23614
En økning på 4751
Dette lover meget godt for kveldens og morgendagens tall, den dagen i uka med flest spillere.
Edit: CE har startet dagens opptur, 23040 nå. Økningen er større nå. Naturlig nok det er jo lørdag, men hyggelig allikevel. 5267 flere nå
Nå er det en del usikkerhet rundt tall og i tillegg har mange lettet seg i uken som var. Derfor tror jeg du skal se at snakket om at Funcom selger mye er noget dempet fremover. Har spillet i tillegg vært på 2.plass i natt? Da selger det nesten like bra som GTAV siden det vipper?
Hvis det er etterslep på konsoll plassering og reviews så kommer bekreftelse på salg til uka.
Edit: Funcom ønsket ikke ta den store serverkostnaden selv ved EA men at spillerne kunne hoste selv. Derfor er det bra at de holder igjen, så det ikke blir halvfulle servere
For meg kan snakket om salg være så dempet det bare vill her inne. Jeg ser det jeg ser, og jeg tror fella mange går i er denne. Alle vet dette, men er det nok fokus på det jeg skriver i de neste linjene?
Det blir skrevet kilometervis om salgstall på PC, veldig mye spekulasjoner her. I går kveld hadde @Wolf og @greyboss flere gode innlegg om servere og spillertall på PS4 . I ett av de siste innleggene til Wolf kom det jo opp enda flere servere. Det åpner jo for en mulighet for att antall spillere på PS4 i går kveld, kanskje var 25K.
Så har vi X-box, det homper å går. Umulig å si hvor bra, men ikke noe å ta helt av for ihvertfall. Retail, blir bare ren spekulasjon. Men vi har sett ganske mange skjermbilder av utsolgte butikker og nettsider. Kan jo hende att noen av dem ikke hadde tatt inn så forferdelig mange kopier. Men vær du sikker på att de bestilte mange flere kopier neste gang de la inn en ny ordre.
Jeg er ganske sikker på, att det er summen av PC,PS4, X-Box og retail. Som kommer til å gi mange bakoversveis, når salgstall og omsetning blir rapportert fra Funcom.
Kommer ikke helt over att enkelte faktisk i ramme alvor faktisk får seg til å skrive att en 3 plass på Steam i Mai ikke selger no særlig mange kopier
I tillegg er jo CE oppe på 2 plassen 4-6 timer i døgnet også.
Ett argument som blir brukt er jo att Battlegrounds ikke lenger er ett helt nytt spill og derav ikke selger like bra lenger. Det har ingen betydning hvilken måned eller år, ett spill kom ut. Vi må se på omsetningen på Steam i Mai og det samme for resten av året for å kunne gjøre oss opp en mening, om hvilke salgstall som kreves for å være på 1-3 plassen. Battlegrounds forsetter å pompe ut spill uavhengig av release datoen. De selger sikkert ikke så mye som de gjorde på det meste, men de selger Maaaaange kopier i døgnet. Det må de gjøre ellers så hadde GTA5 vært på 1 og CE vært på 2 og en 4-5 timer i døgnet hadde CE hatt 1 plassen.
Tenk litt over disse linjene, neste gang du vurderer din investering i Funcom.
Jeg avslutter med 3 bokstaver MYZ og ett glis.
Review multipler basert på steam reviews og tall på Steamdb frem til det ble endringene hvor målingen ble mer unøyaktig:
Rust - ca 39
ARK ca 41
Dayz - ca 24
The Forest - ca 50
7 Days to die - ca 64
PUBG ca 55
The Park ca 55
ca 900 reviews siden lansering gir mellom ca 20000 og 60000 på salg pc. (ca tall)
Conan Exiles har ca 46
foreløpig 9 bad og 34 positive i dag.
Så 79 % positive
Det går ikke an å ha bedre kontroll på serversiden enn at de får ut nye servere fortløpende etterhvert som de fylles opp. De har ingen tall fra konsollsalget, det eneste de har å gå på er at de kan se på serverne hvor mange som er inne og spiller der, og må reagere deretter. Hva skulle de gjort da? Ringt en klarsynt på en eller annen spå-linje?
I stand happily corrected
Onns du er en gammel ringrev i spillselskap aksjer.
Hvordan synes du dette ser ut for Funcom og CE, sett i lys av utviklingen de siste døgnene? Listeplasseringer spillertall etc.
Jeg trodde de kom til å gjøre det ganske greit, basert på det jeg har sett av endringer i spillet siden Early Access. Men de gjør det veldig mye bedre enn det jeg turte å håpe på, både på Steam og PS4. Ser ikke ut som Xbox One-versjonen går dårlig heller faktisk. Jeg er generelt veldig positivt overrasket. Med Steamsales, expansions og mods tror jeg Conan Exiles kommer til å selge i mange år.