Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

2 Likes

2# igjen på GTS

14 Likes

Gjorde en ny opptelling av antall spillere på PS4 etter serversøk gjort ca. 21:30. Tar forbehold om en viss feilmargin (+/-10%) for rask telling og noe forenkling ved servere med få spillere.

Fikk frem totalt 1956 servere i søket (1059 PvP og 887 PvE). Merk at forskjellen her fra forrige gang i stor grad skyldes i at ikke alle kommer frem hos meg i hvert søk (ref. innlegg fra greyboss rundt forrige telling som viste flere servere enn meg).

Kan telle følgene antall spillere som spiller online på PS4 (inkluderer ikke offline spillere):

PvP: 10 650
PvE: 5 300
Andre: 450

Totalt: ca. 16 400

200 servere var maxed ut med 40 spillere, og ca. 10 fler hadde mer enn 40 spillere (private servere). I overkant av 50 servere hadde 1 ledig plass med 39 spillere.

Hvor mange som spiller offline er vanskelig å vite, men det kan være rimelig å anta at det er flere enn for PC (blant annet pga. mer salg av fysiske kopier). Hvis vi bruker samme ratio som estimert ut fra differansen mellom online spillere på topconanservers vs spillere online på steam, som på skrivende tidspunkt er ca 1.33, får vi omtrent 21 800 spillere.

13 Likes

https://www.twitch.tv/nightblue3 NIGHTBLUE!!!

Stor LOL streamer med 2.2 miljoner followers

16 Likes

Oi! Ja det er faktisk ganske stort. Å sjekk tittelen hannes på stream da. “best game ever”

6 Likes

2000 PvP servere. 400 offisielle er fulle.

2000 pve servere. 313 offisielle er fulle

2 Likes

Synd den ikke tangerte 50k ikveld. men det er jo egentlig ikke det viktigste. I forhold til samtidige spillere er det mye mer interessant å følge med på utviklingen fremover, og håpe at vi ikke gjentar det samme som skjedde sist. 54k første søndag, neste søndag 40k, så 30k en uke etter og 20k 7dager senere! Denne gangen har vi et spill som kan holde på oppmerksomheten til spillerne litt lengre. håper jeg :slight_smile:

4 Likes

Får du opp 4000 totalt i søket ditt (alstå til høyre for skråstreken)? Fikk opp 1956 totalt, og 887 PvE og 1059 PvP.

Bildene under er tatt fra søk gjort kl 21.30:

Ja fikk opp 2000 på hver i søket. Ikke jeg selv som søkte. Men maser tre ganger om dagen på en kompis om hvor mange som er på :blush:

Hmm, okei… og han ser på tallet til venstre for skråstreken? Tallet til høyre er totalt antall servere og endrer seg ikke om du endrer filter. Kunne nesten virke som han så på dette siden det var likt mellom PvP og PvE, og nøyaktig det dobbelte av det jeg hadde.

1000/2000 PvP
900/2000 pve

Det ser ut til å stemme bedre oversens med det jeg fikk tidligere i kveld. Da er det altså 2000 servere totalt, 1000 PvP og 900 PvE.

Conan Exiles #2 global top seller list

https://store.steampowered.com/search/?l=norwegian&filter=globaltopsellers&os=win

3 Likes

Ja det virker mer riktig. Jeg roter å suller veldig til tider. Jeg skylder på 16 timers arbeidsdager de siste 10 dager :stuck_out_tongue_closed_eyes: men totalen for fulle servere virker lovende gode. PC, ps og Xbox til sammen blir gode tall på antall aktive online spillere :grin: samt alle som har kjøpt spillet å sitter offline å gamer fredelig for seg selv.

1 Like

200millioner visninger
Se hva han kaller streamen!
“Best game ever!!!”

7 Likes

Når man tar i betraktning antall bugs som er fjernet og mengde innhold som er lagt til så må det være lov å håpe på det!

1 Like

Under EA var første Søndag beste dag så gikk det drastisk nedover. Nå trender vi mye bedre. Og det blir spennende å se hvordan kommende uke trender mot uke 2 under EA.

3 Likes

Hvor mange færre spillere var det 2 søndag i forhold til 1 under EA?

Tipper mange nye servere denne uka å ny ATH neste helg.

Bare 2000 mindre spillere natt til man som natt til søn, tyder på sterk utvikling!

1 Like

Fremdeles 2 plass GTS :clap::moneybag:
Edit: 3 plass akkurat nå kl. 06.25

8 Likes