Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

“What really bothers me about it however is that you can’t change much else. Aside from basic options for height and muscle tone, that’s your lot. If you were hoping to sport dinner plate alveoli or effect a scrotum slider that allows you to trawl the sand for edible bugs, you might want to let your berserker rage kick in about now.”

HAHAHAHAHAHAHA

3 Likes

Var vel i går ved denne tiden PS4 ble oppdatert og CE rykket opp til 2 plassen. Ligger ihvertfall godt plantet som nr, 2 nå.

2 Likes

Nei, har 80% inne, men opptatt å ha edruelig forhold til reelt salg og forventning

3 Likes

Dær var vi tilbake på 3.Plass GTS pc.

https://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globaltopsellers

7 Likes

kan være jeg henger etter, men da var CE #3 igjen :slight_smile:

1 Like

Conan Exiles is not a bad game, although it’s not a great game either. It’s far more enjoyable than Sea of Thieves thanks to giving players more direction, although gamers that don’t play survival genre video games aren’t going to enjoy this game a lot. Only gamers that have many online friends and love survival games are going to get the most enjoyment out of Conan Exiles.

[Editor’s Note: Conan Exiles was reviewed on the PS4 Pro platform. The game was provided to us by the publisher for review purposes.]

Vet ikke om denne er postet enda?

1 Like

Er det frykten for hva som skjedde ved EA i fjor som hindrer kursen i å gå skikkelig nå? Virker nesten sånn, for hvis ikke utviklingen med spillertall og tall siste uke ikke er bull, så vet ikke jeg.

6 Likes

…perhaps it’s just as well that the genre has saved one of its best till last. If there’s half the life left in it that other survival games have enjoyed, it’ll be a life worth living."

:grinning: :+1:

CE på mobil snart då :wink:

http://www.pressfire.no/nyheter/PC/12996/snart-kan-du-spille-steam-spill-p-mobilen

2 Likes

Vel dét, samt ingen kjennskap i markedet, lav interesse og aksjonærer som på død og liv skal mate fisalgo med aksjer.

Aksjen Funcom 2.0 er en helt annen aksje enn Funcom 1.0 som hadde sitt siste hurra rundt EA launch.

Hvis du sjekker omsetningsvolumet, så er det ekstremt lavt nå i forhold til da. Volatiliteten er også ekstremt mye lavere nå enn da.
Market cap er 1.5 milliarder allerede.

Smarte penger har allerede posisjonert seg, og venter vel på ekte tall fra selskapet før de akkumulerer mer, og kanskje de aller helst ønsker seg en rettet emisjon å gjøre det i.

TL;DR

I aksjen funcom 2.0 (skiller aksjen fra selskapet) er potensialet for kortsiktig kjempegevinst redusert, mens potensialet for langsiktig kjempegevinst er økt drastisk. Starbreeze har i skrivende stund market cap 4 mrd SEK, jeg ser ingen grunn til at ikke funcom skal kunne komme dit, gitt at MYZ også gjør det bra.

image

2 Likes

rettet emisjon?

180 mnok på bok sist jeg sjekket, selger ca 500 K kopier ila mai, 1 mill minimum ila 2018, kanskje 2 mill…

2 mill gir 400 mnok til, med 200kr pr kopi (av 399).

Vi har jo allerede hatt rettet emisjon… Robur

4 Likes

Emisjon!

nei nei nei ikke si ordet!

Nå får folk panikk!!

SELG SELG SELG
ELG ELG ELG
FELG FELG FELG
HELG HELG HELG

7 Likes

Skulle ikke forundre meg om Funcom har 500 Mill på bok når året er omme.

2 Likes

Jepp - så enkelt er det.

Og det som gjør ting så morsomt om dagen er at vi får bekreftet hver bidige dag at CE blir en ARK-killer.

Hvorfor? Det er også enkelt:

• Spillet er rett og slett bedre
  • Spillet er bedre likt og får gode anmeldelser
  • Spillet er nytt, og det er ingen andre konkurrenter som skal spise opp de samme spillerne fra Rust, ARK mfl.

Gitt disse banalt enkle faktum vil spillet selge mye, og over lang tid. Jeg anser det som fullstendig bear å tro på så “lite” som 1. million solgte totalt i 2018.

Men selv dette tilsier en voldsom kursøkning.

Greia er at CE lett selger mer enn 2 millioner i 2018. MYZ kommer i tillegg, og ser EKSTREMT bra ut. Inntektene fra dette er så store at vi kan snakke om kursnivåer som begynner å lukte på tre sifre når vi ringer inn 2019.

Dette er ikke noe jeg sier fordi jeg sitter i papiret, men det er grunnen til det. Lykke til med å finne bedre R/R på OSE.

Caset illustreres best slik:

min%20beste%20hittil

Per i dag er vi de eneste 40 - 50 menneskene i verden som tracker CE-salget (pluss ørten andre variabler) og ser hvor dette er på vei. Så ta nå for guds skyld plass før ALLE andre lukter lunta.

7 Likes

Nervøsiteten slipper ikke helt taket. Men 3-4 % oppgang er jo bra vanvittig bra det også. Jevn og trutt stigning frem til Q1 er helt greit for meg.

3 Likes

Rettede emisjoner er “desverre” regelen fremfor unntaket på Oslo børs. Dette er bra for storfiskene (og på noen måter for selskapene), men litt kjipt for småfiskene.

Tenk deg at du sitter som CFO i Funcom, så kommer det et eller annet fond og sier at de godt kunne tenke seg å vekte seg opp til 100 millioner i Funcom, men de gidder ikke å gjøre det i markedet fordi kursen da vil gå alt for høyt og ødelegge verdisettelsen av selskapet. De vil heller gi deg alle pengene rett på bok, så får heller alle de andre aksjonærene vannes ut litt.

Vil ikke du som CFO gå til sjefen og styret og anbefale dette?

Så kan man ju göra. Men då kan jag garantera att trovärdeigheten för bolaget blir lika med noll. Så är man en duktig förhandlare får man som investerare gott ställa sig i kön som alla andra. Rui verkar vara duktig och han har nog mer innanför pannbenet än att sälja ut sig.

1 Like

Nei det ville jeg ikke når de andre småaksjonærene allerede har gjennomgått tidligere elendig styrte emisjoner som black thursday. Ta vare på alle sier jeg i denne situasjonen hvor kursen ikke har vondt av å gå litt