Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Nr 8 over mest spilte nå :blush::blush::blush:

2 Likes

Det i seg selv kan vel skape litt interesse? Jeg er selv typen som like godt kan vektlegge det som reviews, spesielt om spillet ikke er helt nytt.

Nr 7 nå . Kun 600 spillere fra å være nr 6 :grinning::grinning::grinning:

4 Likes

Dette er vel en bug som må fikses. Leser man tråden så gis det link til en manual på kinesisk

11 Likes

haha conan på 7. plass, ark ikke engang på top10 :smiley:

De er på 6.plass…

Prøvde og anskaffe meg egen server på PS4 i kveld ! Der fikk jeg feil melding «all areas are sold out» ikke en server ledig! Får håpe de kobler så jerna fyker på nye servere!?

intervju med Bylos

http://www.tentonhammer.com/articles/conan-exiles-an-interview-with-creative-director-joel-bylos

9 Likes

1 Like

Ikke så interessant å se dataene for Norge? :slight_smile:

1 Like

Får fanden ikke lagt seg, i morgen blir det dungeon utforskning. Opp om 5 og en halv time :slight_smile:
Fantastisk spill

4 Likes

Tilbake på 2. plass GTS :star2:

12 Likes

Eheh, godt jeg ikke har jobb i dag for jeg har sittet oppe hele natten og spilt sammen med noen amerikanske venner på deres private server. Jeg introduserte spillet for en av de mens det ennå var i EA, hun dro med seg flere venner og de simpelthen elsker spillet alle sammen. Selv la jeg spillet bort etter å ha spilt i et par måneder i EA og tok det fram igjen for et par dager siden; jeg likte det jeg så i EA, men nå syns jeg det ser fantastisk bra ut. Combat er jo kjempemorsomt nå! Bygging har jo alltid vært gøy, crafting også, og for ikke å glemme jakten på named thralls. Jeg forstår ikke helt de som etterlyser story. Det er din story du spiller jo og du kan gjøre hva du vil med det! Å vel, det er umulig å gjøre alle til lags og jeg syns Funcom har gjort en kjempejobb og laget et fryktelig underholdende spill med høy “skal bare”-faktor som gjør det utrolig vanskelig å logge ut for å gå og legge seg…

Enda noen små bugs som må fikses på, men jeg har ikke sett mange. Jeg regner med det skal være mulig å svømme med thralls på slep, for eksempel. Kunne det før. Temperatursystemet virker litt off, det blir voldsomt varmt inne i en stor sandstone bygning med bare et par veggfakler til lys. Kanskje meningen? Litt plagsomt dog. Og det kan fremdeles av og til være litt vrient å plassere bygningsdeler; noen vil ikke snappe på plass, noen forteller at det er overlapp når det ikke er det, men med litt tålmodighet så får jeg de på plass. Alt i alt, så er spillet milevis bedre nå enn det det var for ett år siden da jeg spilte. Et veldig bra gjennomført Early Access av Funcom.

13 Likes

Reviews kryper sakte i retning “mixed” igjen. Først gikk alle klager på PvE-C serverne som ble tatt vekk (men som nå er tilbake). Nå bomber kidsa med negative reviews som tar opp:

• Ikke mange nok offisielle servere
  • Ikke AFK-kick system
  • Ikke kø-system for å komme inn på serverne
  • Ikke plass til mer enn 40 på offisielle

De tre øverste er lett å gjøre noe med. Funcom jobber på spreng. Nederste tja, men er heller ikke kritisk.

Og viktigst: Samtlige av disse negative reviews begynner “game is awesome, but…”.

Synd det på død og liv skal bombes selv om folk elsker spillet som sådan. Men men, dette vil løse seg. Og det sier også noe om hvor hardt spillet selger og hvor sykt mange som vil spille det :sunglasses:

Salgsplassering:

• Steam/PC: #2-3 globalt (blir #2 i dag som
    GTAV går av salg)
  • PS4: #2 (USA)
  • Xbox: #7 (USA - dette er nesten det mest overraskende og positive siste døgn. Xbox versjonen klatrer lynraskt oppover listene!)

I tillegg bankes det ut retail, og det meldes om utsolgt mange steder.

Nå bør eventuelle tvilere ta plass før Funcom tallfester det ovenstående og markedet skjønner hva som skjer her.

7 Likes

Utrolig positivt at Xbox salget tar seg opp. Opp 7 plasser fra i går!

5 Likes

Ser man det, kanskje CE skal banke på pallen på denne plattformen også. :heavy_dollar_sign:

1 Like

Ikke-steam kjøp er mer positive såvidt jeg kan se

1 Like

Fantastiskt bra! Den såg jag inte komma måste jag erkänna… :slight_smile:

Sales over the PlayStation Network have increased by 47 per cent year-over-year, reinforcing the notion that gamers as a whole are quickly becoming more accepting of digital purchases. To add context, Sony says that PS4 exclusive Horizon: Zero Dawn has shifted 3.4 million copies since it launched earlier this year. And apparently, digital sales account for 915,000 of that total. That’s a sizeable chunk, isn’t it?

Interessant. Så, om 2 plass PSN selger så det griner, så er retail 2/3 bedre.

3 Likes