Playstation har en omröstning efter varje månad om vilket spel som var bäst i månaden som gick. Blir spännande att se hur CE placerar sig där! (kommer väl ut inom de 2 första veckorna i juni)
Norsk presse liker jo best å skrive om ting som har gått skeis
Hvis noen lurte på hvorfor Divinity Original Sin 2 gikk forbi CE på Steam GTS, så er dette grunnen:
Chinese language added with Patch 8 [16. mai]
Nice ass på den dama gitt
och att det släpps på Xbox one game preview
Antal reviews i PS store
GoW: 2283
CE: 237
Gäller samma förhållande till försäljning så har CE sålt (lågt räknat) 400k stycken. GoW sålde 3,1 millioner kopior på tre dagar… Skulle jag gissa ligger de nog närmare 5 idag och då bör CE-estimatet öka tillsvarande.
Hvor finner du reviews i PS store?
@xfrox Viktigt att ange källa på de du beräknar.
Nu ser jag att du räknat på hur det ser ut i Europa
Gör vi samma jämförelse i Nord/sydamerika ser de ut så här:
GoW 16754
CE : 534
Folk måste sluta ha så extremt höga förväntningar. De skapar bara skitstämning här om det inte stämmer. Vi kanske får höra mer på rapporten?
Jeg har prøvd å regne salgstallene for CE utfra reviews i USA for GoW / antall solgte world wide. Hvis jeg bruker samme forholdstall for CE, så får jeg det ikke helt til å stemme med CCU/salg ratioen fra EA launch.
Btw, for PS4 Europa, så var det en stund to versjoner av CE ute, den ene hadde 172 reviews før den forsvant.
Går du in på spelet du vill titta på så står det hur många stjärnor det har och hur många som har gett betyg:
En tiendedel av det GOW har er uansett veldig bra. God of war er ikke akkurat et lite spill.
400k? Hvis det er i nærheten av å stemme, så er det sinnsykt bull!
Sant det -my bad
Hmm; det gör faktiskt att jag får en idé
Jag får dra igång vpn:en och se hur det ser ut totalt sett. Nackdelen med att PSS saknar en global lista…
Bäst vänta på officiella tall…
1/10 av god of wars deluxe-pakke.
Edit: vanlig GoW har rundt 16k reviews. Regnestykket ditt må gjøres om igjeb.
Du trenger ikke VPN for å gå inn på playstation store fra forskjellige land.
Btw, interessant å se at Europa gir CE 4/5 stjerner, mens USA gir 4,5/5 stjerner på PS4.
Fint -gör det ännu enklare
Btw, såvidt jeg kan se, så er det ett sett med reviews pr område, ikke pr land. EU ser ut til å ha ett sett med stemmer.
GoW ratings på 26 dager: 20.885
CE ratings på 8 dager: 535
GoW ratings per dag: 803
CE ratings per dag: 67
Forhold CE vs GoW: 1:12 (basert på antall ratings gitt på PS store)