Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Ja -ser så ut!

Fordi ingen googler “Conan Exiles PC” når de skal finne det for PC, de googler bare “Conan Exiles”.

1 Like

Märkligt; är serversituationen bättre i USA?

Basert på det forholdstallet har CE solgt 265k kopier de første tre dagene vs. GOW (som solgte 3,2 millioner første tre dager).

1 Like

Det ser jo ut til at enkelte PS4-er har problemer med CE, kanskje prosenten av PS4-er med det problemet er lavere i USA.

Jess, tar man høyde for totale reviews, uavhengig av tid, er forholdet 1:39.

Hvordan i alle dager kan det være av interesse? :thinking:

Edit: Nevermind - er idiot :sweat_smile:

1 Like

GoW var oppe i 19k i USA for 17 dager siden, så ikke en veldig god måte å regne på. :stuck_out_tongue:

Ja, det är en möjlighet. Jag har råkat ut för att CE har fryst ett par gånger när jag har spelat, men det känns som ett serverproblem för min del. Servrarna är “alltid” fulla och bilden börjar lagga ordentligt c:a 1 min innan spelet fryser helt.

Jag har en PS4Pro med en hybriddisk så det skall inte vara problem där (troligtvis?)

När det är sagt så fungerar spelet som regel väldigt bra :ok_hand:

1 Like

Sjekker dere bare salgstall i us?

Edit : reviews

Antar at ratingforholdet mellom spill som CE og GoW kan gi oss en liten pekepinn på hvor mange kopier som blir solgt.

Om man vet hvor mange kopier GoW har solgt til dags dato og deler på antall ratings så får man salg per rating gitt.

For å få en enda nærmere pekepinn så kan man gjøre det samme for andre spill som har ligget topp 5 på listen.

Bør fortrinnsvis ha flere spill å sammenligne med før man kan gi ganske nøyaktig antall salg per rating gitt på PS store.

Og så spørs det litt hvor lenge PS store henger etter da. Men det vil bety mindre dess lenger unna launchen vi kommer.

Nån holländsk recension (4/5)

5 Likes

Så digg! Gratulerer! :star_struck: Jeg har faktisk fra starten ment at Ce er bedre enn Gow! Gameplayen er bedre. Jeg tror det er lett å undervurdere salgstallene. Feks, det kan være mange flere spiller offline på Ce enn Gow.

#1 på Ps, dette viser at populæritet er økende :grin:

Du tenker siden GoW er et singleplayerspill, så har det flere spillere online enn CE som hovedsakelig er et multiplayerspill? :innocent:

4 Likes

Populæriteten til Ce er økende!
Det som er med Ce er at; jo flere folk som spiller og bygger, jo større og mer interessant blir spillet og populæriteten stigende i takt med dette (!)

Noen som tror spillertallene fra onsdag 7. februar fra EA-lanseringen blir slått i dag? :stuck_out_tongue:

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Obs :confounded: men spillertallet kan uansett være ENDA bedre enn det ser ut til pga offline spillere.

Effekten av baising ved positivt resultat: Rally, over forventning
Effekten av intens hausing ved positivt resultat: Som forventet, evt dårligere enn forventet.

Tenk på dette dere som hauser selskapet som verst :slight_smile: markedspsykologi 101.

9 Likes

Hvis noen lurer på hvorfor jeg har tid til å skrive annenhver uke er at ene uka har jeg først kveldsvisninger og unger og hund fra tors-man. Andre uka har jeg færre visninger og bedre tid til forum. Så etter jeg gikk gjennom samlivsbrudd i høst har jeg vært en del mer kortfattet i mine poster her generelt. Forumet gikk jo så bra helt uten meg :slight_smile: Men jeg leste hver dag. Men nå er det spillansering og da er det jaggu kjekt å diskutere Funcom med dere.

Conan Exiles SWOT

Strenghts

• God synlighet med retail og lansering på 3 platformer. Mulighet for å kjøre rabatter vil kunne snu dabbende salg oppover igjen.
  • Bra byggesystem
  • Bra introduksjonssystem
  • Vakker grafikk
  • Moddemuligheter
  • Admin styring
  • Populær sjanger

Weaknesses:

• Dårlig combat
  • Dårlig AI
  • Lite mål og mening med spillet
  • “Grindy”

Opportunities:

• Asia markedet og dette med lansering på så mange språk kan gi mange muligheter for spillet. Også med tanke på moddemarkedet.
  • Utvidelser og patcher gir oppmerksomhet for spillet i både spillpresse og på spillforum.
  • AI og combat kan forbedres. Begge er jo forbedret mye allerede fra et riktignok utrolig lavt nivå.
  • Følge i samme spor som Ark = gigantsalg og superprofitt (i Funcoms tilfelle da).
  • Igjen, bruk av rabatter…pumpsalg.

Threaths:

• Hver nye patch kan introdusere nye bugs. Store og små. Med tilsvarende reviewslakt (om enn betydningsløst om atte hvis atte)
  • Salget kan dabbe av og aldri komme helt opp igjen
  • Et nytt spill kan bli lansert som tar oppmerksomheten bort fra CE. Gjerne i samme sjanger.
  • Beslutninger tatt som i tilfellet med PVE serverene. Altså at Funcom selv tar beslutninger som spillerne misliker så sterkt at det blir shitstorm.

Foreløpig så har jeg slitt med å logge meg på igjen etter første kvelden. Ble litt for kjedelig for meg. Men prøver ikke å disse spillet. Ser jo at mange andre liker det og det er det som er viktigst for meg. Bare synd jeg ikke gidder å spille det nye Funcom spillet. Ganske trist egentlig. Da er det godt å tenke på at de ligger som nummer1 på PS4 toppselgerlista i USA :slight_smile:

7 Likes