Tenk på alle de som har kjøpt en ( eller flere ) kopier for å spille det når de en eller annen gang får tid …
Dårlig combat?
Lite mål og mening med spillet?
Dette synes ikke jeg stemmer. Å ikke ha “mål og mening” i Ce er jo en av styrkene synes jo jeg, for meningen skal DU finne/forme selv.
Combaten synes jeg er bra!
Du vet ikke å sette pris på Ce, du spiller det jo ikke en gang (!)
Målet er ikke linjeformet som i mange singelplayerspill, men synes personlig at det kan være veldig bra med spill som ikke nødvendigvis har et «endelig» mål.
Nei jeg har vel 50 timer. Og bare 3-4 timer nå etter lanseringen. Men har spilt det og sett en del på Twitch nå etter lansering. Combat er mye bedre enn det var, men jeg syns likevel at hvis vi sammeligner med actionspill generelt så er combat dårlig her. Ja det er kult med dodge og hardt og lett slag. Men hva med litt dybde? Alle spill har jo minimum det. Helt objektivt sett…
Du har et poeng at det kan være greit i et open world type spill å ikke ha noen mål og mening. Kanskje det var litt mer personlig og subjektivt akkurat det. Det er i hverfall ingen tvil om at AI er dårlig. Og dersom man spiller på PVE server så er combat dårlig pga dårlig AI også.
Jeg gir ingen tradingråd. Alt har med langsiktighet og tidsramme å gjøre. Men hadde ikke spillet hatt negative ting ved seg så hadde alle gitt spillet 10/10. Så noe er jo grunnen til at det blir trekk her og der.
Er vel greit å sammenligne seg med spill i samme sjanger? Der har CE desidert best combat per nå. I alle fall i nærkamp.
Du vet at målet er å forlate the exile lands? Som er mulig. Du må bare lete litt etter hintene
Nå er vi godt over målet
Fjerner du bracelet uten å være klar dør karakteren
Det er et godt poeng. For det er helt sant. Hvorfor er det så vanskelig å lage bra combat her når de lagde Age of Conan i 2008 - den beste melee-combaten som noen gang har eksistert. Og sinnsykt mange spillere sprang rundt i åpne verdener og spilte pvp hele dagen. Med utrolige comboer og perfekte hitboxer. Jeg fatter det ikke.
Fordi aoc combaten var for vanskelig
Jeg trodde kanskje det, eller at man skulle ta ned overmakten som befinner seg utenfor. Kanskje det blir CE2?
Eller kanskje storyen fortsetter med en Dlc
Og nå komner mer content og forberinger etter hvert også, så dette er bare begynnelsen for Ce.
35K in game, og 4 GTS
Da forhåpentligvis med bedre AI. Hvem vil være redde for “overmakten” utenfor om de springer rundt som fjolls hele gjengen hehe
Etter de oppgraderte Aien funker den rimelig greit. Ser ingen som klager over at den er dårlig
Jeg har opplevd det selv i starterområdet. Og sett det i anmeldelser. Det er nok bare forbedringen du tenker på. Ja mye bedre enn det var. Men fortsatt dårlig. Man kan jo bare springe rundt og rundt og slå de uten at de treffer meg en eneste gang. Men ikke bare det. Dårlig.
Men hey, spillet er best-in-class på andre områder.
What it isn’t very good at is coming across like a finished product. Despite 15 months gestating in Early Access, there are rough edges all over Conan Exiles, including audio sync issues, enemy AI that sometimes flatly ignores players, woolly melee fights and incredibly suspect slope traversal. Fighting anybody on a 10% gradient or above, for example, involves a lot of floating and swinging impotently at the air under an enemy’s feet.
Til Morti.
Conan har så og si det beste combat systemet av denne sjanger spill kunne hatt.
Det at du sammenligner et survival spill med et FPS spill blir helt latterlig. Da kan du umulig ha mye kompetanse innen spill