Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Jeg forundres over folk som har sittet over launch, og med det åpenbart tatt på seg en hel del risiko- og etter en veldig god launch selger seg ut uten at kursen har betalt for den risk/rewarden som var. Den kommer, wait and see… Noen kommer alltid til å være kortsiktig og forsiktig, men det er ikke ofte de store forvalterne kan fortelle om historier hvor de har vært kortsiktige og fått seg godt betalt. Menmen. Conan og Funcom ruller videre.

Edit; denne skulle i småprat

5 Likes

Conan på rank #1 på playstation!
Nå må det selges!

Gå på Facebook “Conan exiles PS4” å se hvor sinnsyk aktivitet det er der, og hvor fornøyde dem er :smiley:

1 Like

Som et survivalspill som er et multiplayerspill så har EC enn del styrker. Det skaper samhold med claner med felles byggverk og private servere. Man har moddemuligheter. Her er det jo et utrolig stort potensial som spillerbasen kan ta tak i selv. Og andre utviklere. Byggingen er helt fantastisk bra. Og har vært det hele veien. Grafikken er enestående. Jeg har tro på spillet. Byggingen tror jeg lokker mange. Men det er da vitterlig ikke alt som er positivt er det da?

Følelsen av å hele tiden ha fremgang er absolutt til stede og det er jo det spillet egentlig handler om. Jeg er ikke noen fan av sjangeren nei. Det blir litt grindy for meg. Men Age of Conan var et open world melee combat spill. Ikke FPS. Har aldri snakket om FPS. Det var mer enn 40-70 spillere på et map og combat fløt som en drøm. Så poenget mitt går bare forbi deg. Og jo, jeg har spilt mange spill skal jeg love deg.

Når dette er sagt så skal jeg prøve å spille spillet mer. Kanskje combatsystemet er dypere og bedre enn jeg føler nå. Jeg har jo aldri vært i End game.

4 Likes
2 Likes

Ser jo bra ut dette!

4 Likes

Jeg tror CE har et ganske bredt potensiale som kan fange opp mange som f.eks. like Ark og/eller Skyrim.

Her er en review som jeg tror viser litt potensialet:

smakebit:
I hate grinding in any other games. But I love grinding in CE. The game has so much to do so everyone could find something to grind for. My carrot on a stick is building of a base. I found my self in a situation where I constantly need just a bit more bricks to build something else. I go for the stone and iron and coal then I build, then I go for the stone, then I build. It’s 2 am already, but it is not too late to take another run for the stone and to build another wall or two. So I run for the stone, then I build, then it’s 4 am….

og:
The game definitely worth all the money that I’ve paid despite all the bugs and glitches (which, I hope, the developers will fix eventually and they won’t rest on laurels reading such praising feedback). I’m glad that I haven’t mistaken and I have picked the right game to get familiar with the genre of survival games and I want to thank the developers for managing to awake the interest inside of me. Well done!

5 Likes

Ja mange bra reviews. Veldig mange positive sider med CE. Det er jo mye mye kjekkere enn ARK. Jeg spilte heller ikke The forrest eller Rust like mange timer som CE før jeg gav meg der. Så egentlig best in class. På tross av sine mangler. Men gud bedre, å spille på noen andre servere enn TekInvest eller tilsvarende 5x loot per grind er uaktuelt! :wink:

3 Likes

For de som lurer på status på antall servere på PS4 så kan jeg melde om at det nå er oppe i nesten 3000 servere. Dette er dermed en økning på nesten 1000 siden søndag kl 21:30 som var forrige gang jeg postet status. Den viste da ca. 2000 servere (1100 PvP og 900 PvE).

I dag var antall servere 2934 (1598 PvP og 1299 PvE), se bildene under.

20 Likes

** The most accessible and enjoyable survival MMO in years, Conan Exiles is a remarkable triumph and the best of its kind on PS4.**

NUFF SAID

20 Likes

Hadde du giddi å endre søket til “Official” og så ha alt annet på “all” ? Det jeg tror er mest nyttig er hvor mange servere Funcom har sett seg nødt til å investere i selv for å dekke etterspørselen. Blir veldig vanskelig å vurdere salg basert på X antall private servere som nesten ikke har spillere (antar jo at private servere har noen spillere, men jeg vil tro hver offisiell server supporterer mange flere spillere).

Det er kanskje unødvendig, mulig det finnes en offisiell serverliste ett sted jeg heller bør se på.

2 Likes

Jeg spilte jo spillet to-tre dager ved EA, men betalte for en server i 6 mnd helt uten spillere. Positive reviews og topping av salgslister er uansett det viktigste nå.

sitat:
All that being said, Funcom’s new mechanics have won me over. If you’ve ever wanted to play a survival game, if you’re a Conan fan, if you want a free-form builder, heck, if you want to set up pitched RP PvP battles, buy Conan Exiles. Compared to other games I’ve recently done impressions on for MOP, CE is the most accessible for mainstream players for the most reasonable price. I don’t often get early access games that release and make me change my mind, but Conan Exiles was able to pull it off.

8 Likes

Det er akkurat det er jeg helt enig i. For min del var og er ikke CE noe spill for meg, det er rett å slett i en sjanger som ikke er i min gate. Som investor er egentlig det eneste relevante for meg er hvordan markedet tar imot det. CE har utfordringer som du påpekte i swot analysen din. Gjør man en tilsvarende analyse for konkurrentene vil den nok også avdekke en rekke svakheter, ingen spill er perfekte. Jeg mener at CE er godt nok til å rake inn penger til funcom i så stor grad at det vil påvirke aksjekursen positivt. Den neste uken er litt vinn eller forsvinn, jeg har satset på at sannsynligheten for vinn er større en forsvinn. Har stipulert og regnet på mulige salg i de fleste variasjoner, landet på en del estimater som jeg har fått bekreftet ikke er helt på trynet når andre har kommet med sine beregninger her på forumet. Tidligere salg er ingen garanti for fremtidige salg, jeg vektlegger anmeldelser og stemningen for spillet samt trenden til antall spillere. Blir spiller basen den stor nok vil den tippe vektskålen og vi får organisk vekst, da er vi “penga”.

10 Likes

sitat:
Certainly, in every way that counts Conan Exiles is the better game however; from visuals and polish to the ease of crafting and the resulting joy of its construction systems, anyone who loved the basic survival concept of Ark but was disillusioned by the jankiness of it all will find much to love here.

og:
Conan Exiles shouldn’t have been this good really – after a somewhat troubled early access stint on PC and Xbox One, few had any inkling that the final product would turn out as well as it has.

6 Likes

image

4 Likes

Sitter på mobil, så får ikke nøyaktige tall, men positiv prosenten på steam ser ut til å ha hoppet skikkelig i dag. Er det de nye serverne som har løst floka?

2 Likes

Ja, det har kommet en hel del nye offisielle servere det siste døgnet! :sparkling_heart:

2 Likes

Vi GRUSER EA-performance.

Og folk selger seg ut - jaja. Fred ut :beers:

4 Likes

Når det gjelder combat er dette det jeg ser på som en av de beste delene av spillet. Det baserer seg på å håndtere staminaen din, og jeg synes det absolutt har nok dybde. Lett å lære, vanskelig (nok) å mestre. Jeg har likevel noen endringer jeg personlig gjerne skulle sett:

• Jumpkicks/ løpe og hoppeangrep
  • Flere/bedre muligheter for crippling (hindre at motstanderen sprinter av gårde)
  • Bedre muligheter for å se når motstanderen er tom for stamina
  • Ingen healing i combat, eller kun healing når man står i ro

I tillegg så føles buen ganske ubrukelig, og spydet er litt ensidig til tross for at det kanskje er beste våpentypen. Når det gjelder PvE så synes jeg problemene i hovedsak er relatert til AIen og her er det fortsatt en god del å ta tak i. Det er ganske mye variasjon i forskjellige typer mobs, men når du lærer deg hvordan hver type beveger seg blir det nok litt for enkelt.

5 Likes

40306, grafen til @Evilfreud blir pen i kveld.