For noen er ingenting bra nok når det gjelder Funcom. Om selskapet soper inn hundrevis av millioner finner man noe annet å klage på uansett. Finner det veldig fascinerende å følge et selskap som har gjort tidenes snuoperasjon men som likevel blir stilt så høye krav til at det bare blir tullete. Alle skjønner at dette handler om andre ting. Bare se på Hegnar forumet og de plukk råtne skribentene der, Hektar og alle andre brukere han har. Blir bare sykelig.
Vær glad for det som skjer, og ha tro på at markedet vil prise dette som fortjent til slutt. Men seriøst, vær litt edruelige. At Funcom ikke er helt på topp i alt var heller aldri ventet.
God helg
Og hva menes med det da? Mitt synspunkt er fra en aksjehandlers perspektiv over flere år, og hvilke kalkyler og forventinger man/folket legger til grunn for caset. Slik jeg ser det nå er selskapet ganske feilpriset. Ikke bare basert på P/E. Men også illusjonen om at penger i pluss bare forsvinner. Man glemmer så mange ting her. Alt overskudd blir på måte bare borte og man regner kun på cashflow. Blir så feil at man blir litt satt ut. Et gjeldfritt selskap som bygger opp kontantbeholdningen og kun bli priset etter cashflow. Tja, alt jeg kan si er at dette ikke er normalen. Noe sted. Og denne Cirmes vet jeg lite om.
Virker som folk ikke helt skjønner hvorden man prissetter et børsnotert selskap. Men igjen har Funcom en kjip historie. Tross det blir det bare galt.
Men det er mine betraktninger
I Streamen nämndes att alla major updates i spelet kommer vara gratis. Det är Cosmetic DLC som kommer kosta. Tror de är ett väldigt smart drag.
Funcom har tidenes kvartal og årsresultat foran seg. Snuoperasjonen er fullført, det står lassevis med penger på bok og gjelden er borte.
Best av alt er at pipeline er sprengferdig av snacks, og vi har en ledelse som utviser ansvarlighet og har aksjonærenes langsiktige avkastning i fokus. Inntil OSE skjønner et spøtt av både selskapet og gamingsektoren tar ansvar for å holde kursen stabil.
Bare å nyte solen, finne noe godt å ha i glasset og glede seg til fortsettelsen. Alt utover det ovenstående er støy.
Ha en riktig god helg!
Ble det sagt når Jesus Patchen skal komme?
Har ikke mulighet til å se streamen i kveld (). Hva kom frem som var nytt?
For Xbox ? Trengs det annen Jesus patch?
Er en patch med runt 500 fixes i ovnen. som kommer på alle konsoler/pcer.
Liker det du skriver, ikke alle som er enige men. Pytt pytt. Sensommeren kommer og da vil den vise att du har dine ord i behold.
100 Bagger får snart sin fred.
Du bruker ordet skuffende. Helt ok det. Men ta med i beregningen at spillene over hadde 7 dager mer å selge på i mai. Det tilsvarer ca. 22,5% av salgsperioden. Ikke for å pirke, men synes at dette er bra.
Vad klagar ni på??? Aldrig nöjda normänn… CE är på #4 på PS4 det är mycket mer än jag förväntade, super bra jobbat Funcom…
Glöm inte stream med Joel kl 22.00
Et av dem hadde release 25 mai.
Edit: to av dem hadde release 25. mai faktisk.
Sorry!
Men FOR ALL DEL topp 4 er solid og kommer til å generere solide inntekter i Q2, såpass mye at jeg tror kursen skal godt opp i sommerdagene. Jeg skal inn.
Har du link?