Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

en fyr som spiller med slips atm :smiley:

Top 4 er solid, men det viser også hvor vanskelig det er få gode tall her.
Conan har ligget som nr.1 på det vi trodde var bestselger listen lenge nå. Detroit og Dark Souls har ikke gjort det, så enten er det en kjempedelay, eller så sorteres ikke den listen etter faktiske salg.

1 Like

Kære Glen, det må jo være over alt forventet til dette spil- på dette tidspunkt. Et nyt Funcom med ny tænkning omkring forretning spil udvikling mm., gør mig som investor meget mere tryg end tidligere. Jeg er måske snæversynet, men jeg ser kun potentialer på lang sigt

nu börjar det… eller ja chatten kom igång iaf :stuck_out_tongue:

Tänk på det är topdownload lista. Listan Conan topat är ju “Bestseller”. Best seller verka ta hänsyn till 1-2 veckor och räknar omsättning antagligen.

De stora titlarna förre på topdownload kan ju ha sålt massa på Preorder under våren men när spelet släpps så kommer ju alla downloads på samma gång. Så ja deras omsättnig är ju högre men sprid på hella preoder tiden. Dessutom verka detroits vara sprid på 2 utgåvor men räknas som samma på downloads

1 Like

Det er meget mulig. Vanskelig å si. Jeg tror ikke det er utelukkende pre-orders som skyver de forbi Conan, så de burde i de minste vært inne på bestselger listen nå, dersom det ikke var noe delay.

Det er noe veldig rart med den listen. Men for all del… top 4 i Usa i løpet av mai er veldig bra :slight_smile:

1 Like

CE har legat 1:a i USA. Det har alla (de flesta?) varit medvetna om. Inte helt lätt att trona överst när spelet inte är lanserat i hela världen.

För att jämföra med filmvärlden så är det i princip som att CE ligger fyra bakom Iron Man, Pirates of the Carribean & 50 shades of grey. CE är i det här sammanhanget ”Sharknado”.
Att Sharknado skulle hamna på boxoffixe fjärdeplats kan ju bara anses vara succé… and so on…

Att spelindustrin omsätter mer än filmindustrin kanske säger mer om caset än så

8 Likes

Jeg sitter her og flirer høyt :smiley:

Logikken din er god da. Strengt tatt, så skjønner jeg ikke hvorfor dere henger dere opp i om CE er #2 eller #4, vi har jo allerede fått salgstallene for CE fra Funcom. :slight_smile:

4 Likes

True! I alla fall fram till 1,4M :wink:

Ja, og etter det, så har i hvert fall reviews sett ok ut. Ikke at jeg har fulgt så nøye med de siste dagene da. :slight_smile:

image

Pr. dag forrige uke : 19,14. Denne uka : 15,14. Blir spennende med helg.
Det ble levert snasne tall fra DE PS4 i dag, kanskje europa-reklamen har noe for seg.

Ellers synes jeg at denne diskusjonen om PS4 launchen, og #4 er helt merkelig, men det er kanskje bare meg. Jeg hadde tatt dette scenarioet by far om jeg hadde fått valget før launch. Er vel mer aktuelt å diskuere steam/xbox? :grimacing:

Kan like godt slenge med X-box samtidig.
image

Og en total sales for morro skyld. Ration kan jo være så, som så, men ser litt utvikling i trend ivertfall.

Da får dere ha en flott helg med masse gode reviewstall, awesome MYZ-show på søndag, og kanskje noen øl. Peace out.

14 Likes

För att citera antzzo så är det strålande med featured position i PSS:

4 Likes

Hvor mye feilpriset? Har du noen tall @verdipapir?

Er ikke verre enn at Funcom er vesentlig lavere priset enn sine svenske peers. Så spørsmålet blir heller: hvorfor skal ikke snart Funcom prises som andre selskaper i sektoren?

Svarer på dette er…at det begynner å bli forsvinnende få grunner til at Funcom fortsatt skal prises som skrot. Og med svenskenes inntog bør vi forvente en gradvis reprising.

Selv med så lave PE-tall som 20 (og ikke 40+++ som hos de svenske selskapene), så skal kursen 100+ prosent opp innen utgangen av 2018 hvis ting går sånn passe bra med CE og MYZ.

8 Likes

For å kunne bli priset med P/E på 40 bør MYZ også selge såpass mye att det blir kalt for en suksess. Jeg tror det er gode muligheter for att nettopp det skjer. Da har Funcom to spill som vil generere bra med kontanter i forbindelse med salg og DLCer, utvidelser etc, de neste 2-3 årene.
En suksess som CE nå viser seg å være, forandrer mye men ikke alt. De store massene (i Norge)vil ha bevis for att CE ikke bare var ett blaff.
Lykkes Funcom og BL med MYZ. :moneybag: for Funcom og :moneybag: for de som er inne i aksjen. Har en veldig god følelse for att 2018 blir mitt beste børsår noen sinne.

6 Likes

Nå vet jeg ikke hva folk har av forventninger til Myz og hvordan man skal definere det som suksess. Men at spillet skal selge millioner skal jeg være så bastant å si at skjer ikke. Det baserer jeg på sannsynligheten for at det skjer med bakgrunn i hva slike type spill selger normalt sett. Du har noen få som selger millioner, og mange som selger hundretusener. Koster spillet x kroner å utvikle, er det da en suksess om det tjener x ganger 2,3,5?

3 Likes

Ok jeg vil være så bastant at myz vil selge mer enn 1 million første året. Vedder du imot? 500 bucks
Jeg vil si at over 1 million solgte første året absolutt er suksess

2 Likes

Husk at MYZ er en kanon suksess leeeeenge før 1 Mill solgte :shushing_face:

10 Likes