Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

La til denne rett før du postet Christian, så det er jeg enig i!

1 Like

De 300k +/- bør komme relativt kjapt med andre ord, typ helst før Xbox lansering, noe jeg optimistisk tror de kan klare mtp spillbasen Funcom har fra før og også fra AoC tiden

Nei i drømmeland koster det 5 millioner

3 Likes

Om jeg skulle gjettet ville jeg tro at det koster rundt 20-30 millioner medregnet alt fram til launch.

Sorry holmes, så ikke hva du skrev. Ja, det høres riktig ut
(det jeg leste var usalgspris på 8-12 dollar :wink: )

4 Likes

Du tenker NOK da? eller USD?

Greit å presisere valuta.

Så hvis CE selger 600k før sommeren regner jeg deg som medaksjonær @holmes :wink:

1 Like

Det er snakk om snittet på alle plattformer over 2 år. Snittet på PC per kunde i EA tror jeg vil ligge rundt 11.

Da har jeg lagt til grunn høyere pris ved lansering med mer innhold som kan kjøpes av de som eier EA versjonen som en DLc til 19.99

2 Likes

Cash shop er blitt utelukket i EA, men har de sagt noe om betalingsmodell etter full release?

Hvis dette stemmer kommer ikke jeg til å sitte over launch. Ikke for å være negativ men fra et gaming perspektiv mener jeg de vil klare 500k ila. 2017, noe som gjør at oppsiden ikke er for meget…?

1 Like

Poenget jeg sitter med nå er vel egentlig at utifra alt jeg kan om Funcom aksjen tror jeg vi skal under 2kr innen 2 uker. Jeg tror ikke vi bryter 3kr i samme periode. Oppgangen de siste dagene virker for meg ganske urimelig og jeg tror ikke triggerne som gir grunnlag for en verdsettelse over 2kr/akjse kommer før salgstallene er nogenlunde klare for aksjonærene. Jeg har ikke endret mening fra for 1 uke siden, fordi jeg ikke ser store endringer i det fundamentale. Derfor tør jeg ikke å kjøpe nå, og venter til markedet har roet seg ned, som det ser ut til å være på vei til å gjøre fra mitt ståsted. Når jeg går inn blir litt usikkert enda, men det må være i nærheten av 2kr et sted, og ikke opp mot 2.50 som nå har blitt etablert som motstand.

500k vil jeg tippe bestå av 250k steam, 125k xbox, 125k ps4. Noe som nok vil dra snittprisen oppover. Det er jo heller ikke til å stikke under en stol at hvis Funcom først klarer å lage cash-positive spill, så må du nesten prise Funcom som et selskap i sterk vekst.

3 Likes

Da kan jo Funcom sette igang ett nytt spill uten å kjøre en ny emisjon, fantastisk

Da må de klare det først :slight_smile: Funcom er ikke i nærheten av positiv vekst en stund til enda, så får vi se om det endrer seg. Fakta er at de har gjort en stor investering i et spill, og salgene bestemmer hvilken vekst de får videre. Lånene blir utvanning av aksjene over tid og det må en del til før Funcom kan sees på som et selskap i sterk vekst. Akkurat nå er det nærmere et selskap i en vanskelig situasjon økonomisk.

1 Like

Det var en grunn til at jeg skrev “hvis”. :slight_smile:

1 Like

Funcom er nærmere nå enn på lenge, fordi de har ryddet etter de store bommertene. Det tar tid og har tatt tid når spill som koster mange hundre millioner ikke slår an. Dette har jeg skrevet så mye om før at jeg orker ikke nå, vi får se hvordan det går.

3 Likes

Ser ut som at enkelte streamere har fått tilbakemelding fra Funcom nå, og bekrefter med det at det skal strømmes før release :slight_smile:

4 Likes

Får håpe de har noen større fisker enn den karen der som har 165 følgere på Twitch…

3 Likes

HAHA skulle til å si det samme, men all PR er god PR.

2 Likes

Ser vi har økt med 1000 medlemmer siden du skrev posten. Legger den gruppen på seg 1000 om dagen vil det være svært positivt.:slight_smile:

3 Likes