Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Jeg gjetter på et par runder til på testlive og så er den klar. Men til første patch på testlive med så mange fikser fungerer mye virker det som.

2 Likes

Jeg tipper årsaken til at Funcom sa patchen ble utsatt var at de hadde en eller flere blockere som de ikke fant ut av og som var såpass komplekse at de ikke kunne vite når de ble løst. Disse har jo høyst sannsynlig blitt løst, så er bare spørsmålet hvor vanskelig det er å fikse feilene de nå finner. :slight_smile:

9 Likes

Er dette den omtalte 500+ bugfix Jesus patch?

1 Like

Har ikke telt over men er gangske mange :joy:
Meina på dem sa i dev streamen at dem skulle dele den litt opp, så er vel deler av den

Dette er jesus patchen ja!

:flight_departure:

Much facederp removed (Unique NPC’s should no longer look as if their mother and father were brother and sister)

3 Likes

Ce nr 71
Dlc nr 495

Da var summer sale over og ikke et j… banner til CE??

1 Like

Bra att Funcom ska börja sälja MYZ snart så folk slutar stirra bara på CE hela tiden minut för minut…

3 Likes

bilde

2 Likes

Ser ut som om det trengs noen hotfixes før den siste patchen er god nok:

Her gjelder det å fikset mest mulig før funcom drar på ferie.

tilbakemld i denne tråden her:

1 Like

Lest en del tilbakemeldinger nå og det virker som om patchen har klare mangler dessverre. En del ber om rollback og at funcom forandrer hvordan de tenker med patcher:Typisk at de ødelegger mer enn de fikser. Andre venter på hotfix. Kort sagt tror jeg @nofun sin advarsel om at risikoen er muligens for høy med å rulle ut denne før sommerferie var berettiget.

Funcom gjør stort sett aldri rollback, de hotfixer.

2 Likes

Spørsmålet blir hvor kjapt de klarer å hotfixe. Jeg tror å få ut patchen nå var bra for framdriten videre.

Ja dette er jo funcoms måte å arbeide på og egentlig ikke overraskende. De lanserer meget buggy spill og itererer de til det ugjenkjennelige med tiden til hjelp. AO, AoC og TSW er alle eksempler på det.

1 Like

Enig. Dette er det absolutt største problemet med Funcom, og det er synd at de ikke ser seg tjent med bedre kvalitetssikring.

:smiley:
Huh huh, you said…

4 Likes

Funcom har jo faktisk tatt en god del grep. Lanseringen i år var ikke den frenetisk rekken med patcher som de har kommet med tidligere. Samtidig, det har gått fra verst i klassen til ca midt på treet. Hvis man ser på f.eks. ARK, så er CE ganske så bra.

Det gjenstår nok litt på patchingen etter lansering, og jeg håper Funcom fortsetter å øke ressursbruken på QA. De har pengene til å få en litt bredere utviklerstab. :slight_smile:

6 Likes

Med slike megapatcher blir det uansett vanskelig å få med seg alt :slight_smile: Håper bare de får fikset det meste i dag.

1 Like

Antallet steam purchase reviews under sommersalget på Steam, ca 900, totalt solgt rundt 50.000 kopier.

5 Likes