Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Virker ikke helt urimelig tallene dine.

Frodoen sine 2 mill på pc har jeg derimot ingen tro på.

1 Like

Blir spennende å se på Qrapporten om de sier noe som helst annet enn at det er bestselgende spill gjennom tidende. Over 2 mill er optimistisk i følge mine estimater, men jeg tror at det å bikke 2 tallet resulterer i en børsmelding eller konkret info ved Q-rapporten dersom det er over 2 mill.

husk japan launchen. Jeg tror det kommer oppdaterte tall for å booste PR effekten rundt den.

1 Like

Er solgt noen eksemplarer av PS gjennom tidene.

CE dyker upp på första sidan i PS Store summer sale:

5 Likes

Hvor langt unna er vi en ordentlig patch som stabiliserer spillet igjen slik vi opplevde i februar? Oktober/November? Nye dungeons, pets osv etterfulgt av minst 3 mnd med bug fixing? En meget trist utvikling for negative reviews og in-game spillere etter launch og «bug fixes» som ikke akkurat har hjulpet noe særlig. Er så mye større potensiale i CE om man kunne utvidet teamet på stabilisering og performance.

Tror du synet på hva som er trist eller veldig bra avhenger litt av om man har aksjer eller ikke? :wink:

Nå har det jo seg slik at spillerutviklingen har vært bedre enn flertallet forventet og problemene oppleves fortsatt kun av et mindretall ( ofte de med svak PC eller eldre xbox konsoler).

CE har uansett gjort jobben sin, det reddet Funcom og fylte kassa.

2 Likes

Sammenliknet med peer group så mener jeg det er fortsatt masse potensiale

Masse potensialet, men open world survival har endret seg voldsomt, sandbox er ikke lenger godt nok. og med Fallout76 spørs det om siste topp på det markedet ikke er tatt.

1 Like
6 Likes

Nei. Jeg har hatt aksjer i fun nå halvannet år, og jeg synes ikke spillet er veldig godt optimalisert. Ikke engang i nærheten.

1 Like

Og snart Ps👍

Har dere hatt spørreundersøkelse på det?
Jeg har litt vanskelig for å tro at hvis man ved launch skulle si hva man forventet av spillertall på denne tiden at særlig mange hadde tippet så lavt som det er nå.

2 Likes

Borti 2 millioner solgte totalt = mer en godt nok ifht hva som var forventet

2 Likes

Solgte bra akkurat etter launch ja. Men salgstall og spillerutvikling er ikke helt det samme hos meg da.
Jeg snakker om hvor mange som er aktive. Rimelig sikker på at du også hadde tippet en del høyere antall samtidige spillere nå ved launch :blush:

1 Like

Spillere tre måneder etter launch er jo ca 3x høyere enn det var etter EA-launch:


Det er da verdt å ta med seg at PC-salget står for en mindre andel (~40%) av salget etter launch , så hvis du hadde tatt med samtidige spillere på PS4 og Xbox i tillegg, så hadde det sett svært mye bedre ut.

3 Likes

@Krafer
Jeg vet ikke med de andre gamere der ute; men jeg og mine kompiser avventer litt nå frem til Funcom er kommet hjem fra ferie og startet patching og bugfixes. Det tar ofte noen uker før ting er helt på plass etter et selskap har slippet XP/DLC/Content-packs. Dvs, mulig at spillertallet vil øke igjen om litt når ting faller mer på plass.

1 Like

Skulle gjerne sett det høyere, men det første store spillet til Funcom etter nye strategi har gjort susen for selskapet som lover bra for fortsetningen. Det er hva som betyr noe for min investering.