Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Som @cagey2 sier så er nok en stor del av dette økonomi/risk, så dette med bugs synes jeg faktisk er helt OK. Spillet har jo solgt meget bra, har det ikke? :slight_smile:

Jeg jobber med salg, og der jeg mener Funcom kan bli bedre er forventningsstyring. Når de kommuniserer en gigantisk 500-bug patch som skal fikse alle dine problemer(!), ja, da vil spillerne forvente en jesuspatch som gjør at alle dine problemer forsvinner. Når Funcom deretter ikke leverer som lovet er resultatet at de dytter kundene lenger vekk, de får negative reviews og Funcom får et dårlig rykte.

Om de derimot kommuniserer annerledes; at de er et mindre og up-and-coming studio, med begrensede ressurser, at de kommer med en patch som skal fikse noe, men ikke alt, osv osv, så vil spillerne bli langt mer fornøyde, fordi patchen leverer på forventningene. Kanskje også over forventning? Resultatet av dette er at man bygger et community med tilhørighet, som er viktig nå for tiden :slight_smile:

14 Likes

Innen 3 mnd jobber du med slag og markedsføring, å “jeg mener Funcom” har blitt til “Vi skal bli bedre på”
Greit? :wink:

7 Likes

Har @h3nk1 søkt på denne? Kunne tatt meme-markedsføringen til nye høyder!

11 Likes

Kanskje han endelig kunne fått seg et Imgflip Pro Basic-medlemskap dekket gjennom jobben også :slight_smile:

2 Likes

Kan se det for meg. fast forward 4 år. Funcom har revolusjonert markedsføringbransjen med sin all out meme campaign. VGtv har endelig landet intervjuet med geniet bak alt dette.
I et svakt belyst rom, kun fylt med en stol sitter @h3nk1 i sin velkjente svarte turtleneck, briller og selvfølgelig skallet seg selv for å gå allout Jobs. Under hele intervjuet sitter han med albuene hvilende på armlenene med fingerspissene mot hverandre.

7 Likes

Grønn turtleneck faktisk!.

Nei, han er blitt en litt mørkere person etter mye medieoppstyr rundt en ferie han tok noen år tildligere til Polen, med sin nye kjæreste svetlana ( hun var IKKE miss polen for å si det sånn :smirk::whale: ). Var noe med at CD project red’s etteretningstjeneste hadde stjålet noen top secret funcommemes fra moben hans.

3 Likes

Nytt brev.

15 Likes

Blir jo spennende å se hvordan Pets påvirker spillertallene. Behov for noe nytt snart i hvertfall for akkurat nå er det ganske mange spillere som legger bort spillet kan det se ut som. Peak samtidige spillere nede på 8,448 i går og bunner på under 4k de siste 2 dagene.

Her er grafer som viser utviklingen på PC:

5 Likes

Har fulgt antall servere som er oppgitt på https://topconanservers.com/ og status nå for PC er som følger:

  • Totalt over 11k servere av en all time high på 18,5k
  • Der 5367 er PvE, 5531 er PvP og 444 er offisielle :crossed_swords:
  • Antall servere faller ikke like fort som antall timer spilt :+1:

image

13 Likes
3 Likes

Tror det er en skrivefeil, skulle vært religion, ikke region.

1 Like

Tror de referer til: the “Midnight Grove” area.

sa i streamen ny religion og nei ang ny region.

jeg synes det var en bra steam. blir ofte bra når Oscar er med. godt planlagt, og mye info. jeg er litt skeptisk til mating av thralls og pets, men skjønner hvorfor de gjør det. håper de justerer hvor ofte man må mate, eller gjør det konfigurerbart

2 Likes

Det blir nok sikkert en server-setting man kan justere slik som med XP gain, crafting time, decay o.l.

2 Likes

Personlig er ikke dette nok for å holde på meg ut oktober som spiller. Gleder meg til å prøve patchen, men Conan har blitt ett spill jeg tar frem fra hyllen en gang iblant og går fort lei.
Håper det jobbes med en slags siege mode om det er en mod eller dlc gir jeg blanke faen i:)

For Chrome

2 Likes

Ditto.
Nå er fokuset mitt skiftet over på MYZ og til å prøve det ut.
Nå skal det sies at det er få spill som har underholdningsverdi i flere år. CE har jo vært ute en god stund nå; i hvert fall for oss som kjøpte dag 1 ved EA release.

Yes samme her. Japan blir siste vanilla pulje så vil det nok genere ok inntekt fremover i form av cosmetics og små migrering fra ark, 7days2die ja jeg tror til og med fallout 76. :v:

IN PETROGLYPH I TRUST😎

3 Likes