Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Jeg er enig i at dette ikke er nok til å engasjere lenge. Pets ble omtrent som forventet. Bra med noen nye dungeons.

Det vi trenger er en ny game mode. Noe som foregår på et mindre område med pvp action. Bygging og pve er bra slik det er. Vi trenger noe som er raskere og mer intenst.

Jeg har spilt CE nesten daglig siden EA launch, og jeg føler jeg har fått bra value for money. Skal det engasjere videre trenger vi action.

8 Likes

Jepp. Terskelen for å ta del i de beste delene av spillet er dessverre veldig høy. Det er få som har tid til å spille nok for å komme til/opprettholde det nivået. Derfor er jeg enig i at Funcom burde satse på en ny mode som gjør det enklere å bare spille “litt” av og til.

1 Like

De kunne laget en “Battleground” som ala WoW. 2 lag, 10-20 stk på hvert lag. Bygninger er prefab og man må bruke katapulter o.l for å komme gjennom motstanderens vegger og for å stjele flagget (eller en hodeskalle, Chroms penis; i dont know: Sumtn’).

De kan fint lage en BG hvor man også må samle resurser og bidra til laget; som gjør at laget som helhet får et fortrinn i form av oppgradert gear/weapons og/eller relic som spawner en Avatar. Slik som i Alterac Valley i WoW var det noe lignendes; der kunne begge lag spawne en mini boss hvis de samlet nok resurser; og det ble ofte til at det var BOSS-battle i midten av mappet med en haug av spillere som løpte rundt å hugget hverandre ned. Det var epic det :slight_smile:

10 Likes

Tror en battleground hadde fenget spillere mer og holdt dem lenger.

5 Likes

Enig! Ett spill i spillet hadde vært superkult! Der man slipper grindingen og går rett til bygge, siege og drepe -action. :crossed_swords: og ett game kan vare fra 30 til 60 min, og så resettes det.

5 Likes

Tror også at det er et enormt potensiale for å leke med game modes i dette spillet.

1 Like

Fredrik malmberg RT @PhilipJohanss13: Conan outcast nådde precis första platsen bland PS4 games hos Amazon Japan. Tvåa om man sorterar efter spel på alla pl…

8 Likes

Da tror jeg vi får det hyggelig i uken som kommer.

https://www.play-asia.com/conan-outcasts/13/70c3bt

3 Likes

I morgen starter messen 21/23 med ny info om MYZ, her får vi nok snarlig release dato. CE er på 2.plass i Japan allerede, blir release den 23. Sannelig skjer det ikke noe neste uke også :star_struck: Tidenes Q fremleggelse fra Funcom. Lurer på hvordan disse begivenhetene kommer til å påvirke kursen. :thinking: :moneybag:

8 Likes

Denne siden tracker 3.6m spillere, der 5454 har kjøpt Conan. Justert for antall ps4 solgt(80m) blir det 120.000

Vet ikke hvor troverdig dette er

1 Like

Prøv å regn deg tilbake med en tittel du har gode salgstall på, så får du en feeling på hvor godt det estimatet er.

Kan ju jämför med andra spel som släppts däromkring
God of war har 123K på den sidan, de sålde 5 miljoner första månaden anatgligen runt 6 nu.
Detroit 34.7K med över 1,5 miljon sålda

1 Like

81,4 mill solgte PS4 i følge vgchartz. Fortsatt bare rett i underkant av 122k solgte på PS4 i tilfelle. Får da håpe det ikke stemmer.
Hvor fort får man minst en trophy? Kan kanskje være en del som ikke har oppnådd noen?

Ser Ark står oppført med 65841 spillere som tilsvarer ca 1,47 mill solgte på PS4.

Når Funcom meldte 1,4m solgte så hadde det solgt ca 160k på steam siden de meldte 1m, mao så burde de da ha solgt 240k på konsoll, hovedsakelig på PS4. Dette var i slutten av mai en gang. Tallet virker mao ikke troverdig.

1 Like

Tar man siffrorna från detroit och god of war så landgar man på en 250-300K sålda

Ting virker ikke helt kalibrert nei. Kanskje fin side å se litt trender på da.

1 Like

Spike Chunsoft har sluppet en ny CE-promo:

Den første i serien har 320k views på 1 uke.

11 Likes

Håper store ører selger i Japan …

1 Like

Sagt det før, sier det igjen. CE er SOM SKAPT for Japan!!

Hvis det får litt moment, som det allerede ser ut som det skal få, vil spillet gjøre det knallbra!

2 Likes