Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Ellers legger jeg merke til 2 stk Xcom pakker inne på topp 10. Da går mine tanker til ett spill som kommer om ett par mnd som skal inn på samme spillergruppe som disse. Jeg lyver hvis jeg sier at jeg ikke er spent…

8 Likes

Conan Exiles 8a på Steam nu! Gick om oTWD ;D

9 Likes

Fytti h… dette er så bra! Pengetrykkeriet Funcom!

Veldig moro å følge med på listene nå ja, Funcom, Overkill, XCOM…!!!

J… suckers som har solgt, de skjønner jo ingenting! :wink:

1 Like

Ikke gå helt i skyene folkens. Er vel lite sannsynlig at det blir noe stor og varig oppgang i CCU. Blir litt opp til helgen deretter jevn nedgang. Det blir penger men ikke i mengder man kan forvente vil påvirke aksjen Funcom i stor grad.

1 Like

Nei, seff kan man ikke forvente at det skal påvirke aksjekursen at millionene RENNER inn… LOL!

Nå GTS: CE #8, DLC #14. Og med XCOM på #3 og #7!!!

1 Like

Topp 10 = Millioner av omsetning i døgnet. Det betyr mye å se at CE på salg sender spillet rett oppover listene som om det var ARK i glansalderen. Det blir mye penger av dette. Tåpelig når det skal letes med lykter og lys etter grunner til å drepe optimisme. Funcom tjener jo villt med penger, hvorfor skal dere fornekte den gode driften og aksjen? Antall bugs er sterkt redusert og pets kommer til å dra inn syke mengder ARK spillere. Tror CCU kommer til å fly høyt i årene som kommer. This is it.

1 Like

Deler optimismen, men å ta av er ikke nødvendig. Xcom er et kjent varemerke, og at spillene nå er høyt på omsetningslisten på en tirsdag midtveis oktober, det er flott det, men millioner av kroner som renner inn er å ta i. Da burde det ha vært i helgen, eller i perioder hvor steam har ganske høy omsetning. Lista i seg selv sier jo ingen verdens ting.

Funcom har gjort det akkurat som jeg ønsket, så jeg er fornøyd. Xcom er høyt på listen, og det er gode signaler vedrørende myz, men ikke mer enn det. Blir veldig spennende å følge denne uken og bevegelsene i spillelister.

Får håpe på den samme oppgangen aksje kursen som da spillet ble lansert i Japan med stor suksess :grimacing::roll_eyes::slightly_smiling_face:

Det var noen som skrev her inne at spill av typen XCOM ikke appellerer til massemarkedet.

Skal ikke nevne navn @cheng :wink:

2 Likes

Tror mange fikk seg en sjokkoverraskelse her.La oss se i morgen hva kjøpere tenker om dette?

Ellers så er det litt morro å se hvor tilsynelatende “sikker” du er på at ingen vil kjøpe Funcom :wink: La meg minne deg om at CFO nettopp brukte en vanlig norsk årslønn på Funcomaksjer over børs.

Faen så ekspert du ble på Funcom nå da du har fått kloa i litt aksjer :see_no_evil:på tross av kursnedgang siste tiden så har lite endret seg og gitt grunnlag for en slik nedgang. Og jeg tror det er ytterst få som er sjokkert over at ett forholdsvis populært spill selger da det er halv pris. Sjokket kommer først om CE holder seg topp 15 i ukesvis, ellers er tingene intet annet enn normalt og som forventet i min bok.

1 Like

:laughing: sorry. Ingen ekspert, men klarer ikke helt å fri meg fra følelsen av at folk ble tatt litt på senga og nå brannslukker.

Uansett, skal ikke mase mer om mitt heldige kjøp i dag, og heller la dere som maner til ro get back to work :wink:

1 Like

Vi er mange som har fulgt med bra tett og personlig tror jeg det skal noe helt spesielt til for å få en særlig økning utenfor releaseperiode i dagens situasjon. Nå er det heldigvis straks en slik releaseperiode samt ny kvartalsrapport med gode tall. Jeg forventer at det kommer dekning/analyse av selskapetpg at denne er av den positive variantene. Flere positive drypp ala høyere spillerstall og høye plasseringer på gts bidrar til psykologien bedres og med MYZ rundt hjørnet tror jeg det blir eksplosive saker :crossed_fingers:

3 Likes

Enig.

Men i det helt korte løp, husk omsetning i dag var omlag 100 000 aksjer. Øker dette til 200 000 i morgen så tror jeg vi ser en fin oppgang.

CE 10 plass og DLC 24 på morgenkvisten. :moneybag:
Spillertall 3146 nå 4426. Økning på 1280, samme tidspunkt.

8 Likes

CE 10 plass og DLC 21. Holder seg bra

1 Like

Men hvor er spillerene?

Ofte på stort salg så legges spillet i skuffen for en periode. Har selv endel spill kjøpt på mye rabatt som ennå ikke er blitt prøvd.

3 Likes

Mange utnytter 50-75% salg til å skaffe seg titler de har ønsket å prøve. Grei deal for funcom egentlig.

1 Like

Ja det er jeg klar over. Jeg hadde forventet større økning ved slipp av pets. hmm