Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

En gang i halvåret må være innafor vel.

3 Likes

Satser på ny i April/Mai og så noe til summer sale. Ingen vits å holde tilbake når responsen er så sterk.

#1 & #10 :facepunch:t2::muscle:t2::crossed_swords:

25 Likes

Klarte aldri #1 ved full-launch en gang. Ganske kokkos dette - på en god måte :money_with_wings:

Edit: Ligget på #1 i to hele timer nå (siden ~22.30).

Edit 2: #2 igjen etter DMC5. I alle tilfelle helt rått å ha vært noen timer på #1.

15 Likes

CE 6, Delux 12 :clap:
Spillere forrige tirsdag 4215, nå 8212 økning på 3997.
Litt tidlig å konkludere på spillertallene, vi bør vel gi det en dag eller to før vi sier noe om økningen. Men det ser ihvertfall bra ut.
ER nevnt før men effekten av dette gratis stuntet ble MYE bedre enn jeg hadde turt å håpe på. CE kommer til å gi signifikante inntekter til Funcom i lang tid fremover.
Jeg tror også att dette viser Funcom, att det er ikke risikabelt å bruke noe resurser på CE. For eventuelt å komme med mere innhold til spillet. Det vil betale seg.

5 Likes

Även om f2p är slut, kan man fortfarande spela om man inte stängt av spelet?

Her er spilte timer pr. dag siden 3/6 og spilte timer pr. uke siden 9/6 (mistet dessverre starten på full launch). Ukesgrafen vil vel først nå toppen på fredag så det blir jo spennende å se hvor høyt dne kommer og så blir det veldig spennende å se hvor fort den faller tilbake igjen og på hvilket nivå den begynner å bunne ut igjen.

For å se nivået ved launch legger jeg med et par bilder jeg fant fra den tiden.

6 Likes

Spelarantalet lär nog leta sig neråt igen. Nu när man optimerat spelet så reviews är mycket bättre så tycker jag de är dags för dom att satsa på lite mer content. De är det som kommer få upp spelarantalet rejält. Sedan hoppas jag på f2p i höst igen.

Probemet med CE er at fundamentet er “flawed”. Dårlig teknisk design og programmering som gjør spillet buggy og “umulig” å optimalisere; som Rui sa selv på TI møtet.
Jeg spurte han bl.a om hva han hadde tenkt å gjøre med A.I i fremtiden mtp hvor sucky A.I i CE er sånn sett i forhold ti at vi får et Dune MMO. Dune kommer til å ha et helt annen fundament teknisk (Funcom har titalls mill USD på bok nå og null gjeld pdd) - Når de laget CE Måtte de rushe det ut i markedet for å unngå konkurs… :confused:
Så hva det angår nytt kontent og satsing så tror jeg det vil bli begrenset i fremtiden. Ny DLC og free content er fullt mulig, men jeg tror ikke vi f.eks får flere folk tilbake i CE teamet pga denne helgen :thinking:

1 Like

Må smile litt, dette er sånn typisk “shit developers says” drømmer alltid om det neste fine greenfield prosjektet hvor alt skal bli så mye bedre.

Viser seg alltid at de nye flotte prosjektene alltid blir fulle av ting en misliker uansett. :stuck_out_tongue:

Hvis man tenker etter, så er det jo rimelig heftig hvor mye Exiles allerede er optimalisert i forhold til hvilken stand det var i ved early access launch.

5 Likes

Det er jo stor forskjell på ting man misliker og ett spill som er dårlig kodet pga mangel av kroner, tid og erfaring (ue4).

Det ble spurt om nye biomes på møtet og jeg oppfattet svaret fra CEO slik at det neppe kommer flere biomes pga frykt for å splitte spillerbasen og fordi map-en er full rent teknisk. Det som nok kommer er mindre områder slik som dungeons f.eks. Men dette er noe de har snakket om mye internt naturlig nok.

Det er litt synd for det er neppe noe bedre enn et nytt stort område for å blåse litt ekstra liv i et gammelt spill. Gamle spillere kommer tilbake, nåværende spillere storkoser seg og nye kommer til. Kombinert med spill på tilbud og kanskje f2p weekend er det en uslåelig miks tror jeg.

2 Likes

Mye som er blitt bedre, ja. :slight_smile:
Men noen av de viktigste tingene som serverstabillitet og A.I er ca like dårlig som ved EA launch.
Skal man game med folk så vil man som oftest være best tjent med å spille på private servere. Public serverer blir laggy etterhvert når folk har fått bygget endel.
Så blir det vel heller aldri Mounts pga teknisk svak fundament.
Som nevnt over så kan de heller ikke ekspandere map’et mer; teknisk umulig uten å fase det opp i 2 maps; som vil splitte playerbase.

På den andre siden så har endelig Funcom gjort det mulig for folk å mod’e Conan Exiles. Det har vært sårt savnet blant RP’ers og jeg ser på det som en veldig positiv utvikling :slight_smile: Fanservice på sitt beste.

Alt i alt er Funcom unektelig gjort mye positivt for CE. Det viser seg bra denne helgen :slight_smile:

1 Like

Tror dock inte man ska ta allt vad RUI säger på orden. Jag är medveten om att de inte kommer bli fullt lika mycket content i CE i framtiden men jag är säker på att de inte kommer sluta i år :slight_smile:

De går fortfarande att optimera befintlig karta med nytt content, dungeons, modes osv.

En sak jag hade önskat är en möjlighet till tutorial till allt i spelet. Jag tror de skulle locka extremt många fler spelare och skulle hålla kvar många. Upplever att många inte fattar vad de ska göra första 10h och de gör att många slutar spela.

Satser på de kjører samme kombo på PS med free weekend og tilbud. Kan bli bra med penger i kassen av det.

Har sett noen reviews som klager på det samme, men det står jo “goals” på hva man skal gjøre hele tida, det er jo egentlig en tutorial… :stuck_out_tongue:

1 Like

goals och tutorial är 2 helt olika saker :slight_smile: Goals är mer som quest. Tutorial är mer beskrivande. “För att kunna skapa detta behöver du göra så här” “Tryck på denna knapp i denna menyn för att skapa detta” lite smått och gått beroende på var man är i spelet.

Gjorde en liten summering på twitter med egna tankar om f2p-weekend. Får följa tråden för finns en del tweets.

7 Likes

Videoen er fra før de kom med siste patch som har vært jobbet med siden desember. :stuck_out_tongue: