Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Ja det er sant! Men DLC’s har aldri toppet Steam GTS.

Eller bare bruker samme måte å estimere på, siden det gir bra tall til slutt? :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

IamSp00n streamer CE, ikke så mange som er på enda dog.

https://www.twitch.tv/iamsp00n

1 Like

Hvorfor det? Trenger ikke gi like god treff neste gang da det kan være tilfeldig. Jeg mener, hvis Rui sier vi kommer grovt, bør vi justere.

Kan være de prøver å dytte oss av sporet, siden jeg tror vi treffer ganske godt egentlig.

4 Likes

Spillertall Forrige onsdag 4119 nå 7709 opp med 3590
CE 16
Delux 36
DLC 98

4 Likes

Visade ni er modell och så fick Rui kommentera om den beräknade rätt eller fel?

1 Like

De er inne på forumet her og leser mye av det som blir skrevet.

Det tenkte jeg ikke på. Tror alle at Ceo løy?

Nei, det tror jeg ikke, men han ga jo ikke nok info til at det er nyttig.

CCU håller sig bra. 6222 igår vid denna tid. 6318 idag.

3 Likes

Sier ikke Rui egentlig noe slikt: “Vi gir nok informasjon til at investorer ved hjelp av andre verktøy kan beregne ca. salgstall. Dere på TekInvester ser dessverre ikke ut til å klare dette.” :thinking:

1 Like

Folk leser litt for mye inn i en spøkefull bisetning han hadde om at “you guys are way off”. Det vet vi at vi ikke er.

2 Likes

Han har sagt det før. Så det er ikke første gang han sier det.

Ja, og jeg har vært til stede begge ganger - det har blitt sagt med glimt i øyet. Vi vet jo at vi er nærme både på antall solgte og inntektsestimater etter å ha vært nettopp nærme de siste par årene.

Edit:

Ser ikke helt hva problemstillingen er her. Funcom har lagt seg på en åpenhetslinje de selv mener er bransjestandard. Personlig kunne jeg godt tenkt meg litt mer guiding ifbm. break-even på prosjektene.

I mellomtiden er vi fortsatt relativt spot on i våre estimater. Hva en spøkefull kommentar fra Rui har å si forstår jeg ikke helt. Han vet bedre enn alle at det er vi her inne som treffer best - noe han selv og Stian poengterer når de snakker til- og med oss.

De er veldig tydelige på at Tekinvestor følger selskapet ekstremt tett og er på ballen. I blant kan det nesten bli litt for mye av det gode - derav glimtet i øyet på kommentaren som diskuteres.

4 Likes

Problemet er at bransjestandarden er crap. :slight_smile:

Det må du gjerne mene, skulle gjerne hatt litt mer transparens selv på prosjektenes b/e.

Jupp regner med det har kommet ganske klart frem ved flere anledninger :joy:

Og så synes jeg Funcom kunne benyttet anledningen til å gruse store deler av bransjen når det gjelder god informasjon til markedet :slight_smile:

Han sa också i mötet att om man hade känskap till branschen och så kan man på egen hand komma fram till skapligt precisa tal.

Det kändes inte som att han exkluderade oss från den skaran precis. Så jag tror vi ligger innanför en inte allt för stor felmarginal. :+1:t2:

1 Like

Det som Christian sa, Ole sa noe av det samme ifjor at vi var på bærtur.

Alikevell traff Christian bedre på Q4 enn redeye sin betal analyse.

6 Likes