Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Det han sa var at de gir nok informasjon til at informerte investorer skal klare å gjøre et god guestimat på ca nivå på salg og omsetning.

Det finnes i tillegg noen betalverktøy som gir deg en hjelpende hånd på dette.

1 Like

@Evilfreud hadde en kommentar etter Pareto møtet om at Pdx kanskje ville integrere noen verktøy på forumet. Jeg oppfattet at det var noen nye verktøy, som vi ikke brukte fra før. Tolket det som at det kunne kreve betaling/abonnement eller noe siden det ble sagt sånn.

Vi treffer godt på inntekter, men bommer grovt i følge ceo (sagt med glimt i øyet). Da bommer vi enten grovt på både salg og inntekt per spill, eller så er bommer vi ikke.

Jeg tror vi bommer fordi:

  • Xbox pass og Humble salg medfører stor usikkerhet med både antall solgte og inntekt per spill
  • Steam salg har vi bedre kontroll på. Her vet vi rimelig godt hvor mye av inntekten som forsvinner til andre parter, men vet vi egentlig hvor mange spill som selges til full pris, til 20% rabatt, til 50% rabatt osv.?
  • Prisen varierer fra land til land.

Det er ikke noe problem. Vi har vår modell som har fungert greit som flere sier. Men den har svakheter. Bygger vi videre på den og fører oversikt med antall døgn spillet selges til rabatt, til hvilken pris og til hvilken plassering på Steam så treffer vi uansett enda bedre.

Antall reviews gir jo også totalt forskjellige resultater nå enn før jul.

Edit: Ser det er diskutert litt mer etter jeg begynte å skrive. Det ble en pause i skrivingen min her pga noe jobb greier.

2 Likes

Hei!

Ja hos Funcom ble vi fortalt at det finnes noen verktøy man kan betale for som gir brukbare tall på spillsalg.

Det jobbes med noe i kulissene ( vi vet enda ikke hva det koster). Skal skrike ut når vi vet mer :wink:

5 Likes

Husker jeg la ut en eiendom for salg en gang. Trodde prisen ville bli ca 6,5 mill pga den lange strandlinja på 400 meter. Det var ingen som gadd kikke på strandlinja, men folk kom på visning i hopetall fordi folk ville eie turstien som var på eiendommen og gikk opp til et gammelt forminne. Salgsprisen ble 6,5 mill selv om jeg bommet totalt på alle vurderinger.

8 Likes

Som jag minns det så sa väl Rui att han kunde ge oss namnet på dessa eftersom det inte var nån hemlighet. Kan ju skicka en mail och fråga?

Vi har dialog med Ole, an sjekker for oss :wink:

Ok -tack för info! :+1:t2:

@Christian reinet ut i overkant av 7.8 de kom inn på 8.4 for Q4. jeg syntes der er innafor tippet. Å feilmarginen er på riktig side. Funcom tjente noe mere.

hmmm… 8770 st online nu… 8676 igår samma tid… jag trodde CCU skulle gå ner??

1 Like

Nu ä det bara upp.

Hvorfor trodde du CCU skulle gå ned? De som kjøpte spillet på fredag-tirsdag hadde vel tenkt å spille det i dag også? :stuck_out_tongue:

För den normala veckotrenden brukar vara att CCUn går ner mot torsdag för att sen vända till helgen :slight_smile:

Jämnt skägg fortfarande. 10301 idag vs 10346 igår

2 Likes

Utfra reviews, som lagger bra, så selger de jo minst 3000* kopier om dagen nå, antar det er derfor CCU holder seg oppe

*Jeg tenker det fort kan være snakk om 6000 kopier, men vanskelig å si. Lettere å si ca en uke etter at salget er ferdig, når jeg antar salget har roet seg og vi har en bedre oversikt over antall reviews i salgsperioden.

2 Likes

Boom! Äntligen patch med optimister ingen av byggnader!

Lär se fin effekt på CCUn av det här i helgen

12 Likes

Funcom burde fokusere på å videreutvikle og oppdatere byggingen i CE. Etter mitt syn spillets klare attraksjon.

1 Like

Hjelper greit med dagens optimalisering. Bygninger er hovedgrunnen til at de ikke kan ha mer mennesker pr server.

Building contest! Dette her er helt konge for å skape liv og blest rundt spillet:

4 Likes

Har jag drömt eller har jag läst/hört någonstans att nästa DLC inte kommer vara som de andra?

Det er info som kom på møtet hos Funcom.

1 Like

ah nice! spännande