Nesten 1 mill veiws på en kveld. Og kvelden er enda ung.
Videoen er lagt ut I dag og har nå ca 1,5 mill views ? 
8,9 mill subs. over 2 mill som har sett og 18000 kommentarer nå. Sprøtt!
2,5 mill views
275 000 likes
Kan se for meg at det er noen som har som hobby å dislike alt Funcom poster
Dette er jo bare sjukt bra! Om 10% av de som liker videoen kjøper spillet…
Mange som hater på Funcom fordi «Funcom» og/eller «de stjal alle pengene fra CE og brukte på CU, horer og gullklokker til ansatte». De skjønner ikke konseptet publishing (eller vil ikke skjønne).
Uansett, definitivt bedre mottakelse av den nye CU-videoen enn de tidligere.
3 M views nå!
CE er på 70-tallet GTS.
Tenk om man faktisk får en CCU-trend a la Rust - som fikk sin vekst lenge etter launch.
Litt annerledes da de vel bygde opp spillet på nytt, men nesten litt samme greia i CE mtp kvaliteten da og nå
Skjønner ikke hvorfor sånne CE videoer der folk springer rundt naken i ørkenen er så populære? De viser jo nesten ingenting av spillet 
Jaja PR er PR
Kan da ihvertfall konkludere med at subredditen til CE har fått mye mer futt i seg siden CE kom på monthly pass.
Flere spiller CE i dag enn forrige søndag!
Dette er faktisk Funcom sin største «dark horse» hva gjelder potensielle merinntekter i 2019 (og fremover).
Resultatet av f2p-testene er trendskifte på PC og launch-aktig interesse generelt etter å ha blitt en del av PlayStation Plus.
Red Eye og de aller fleste andre legger til grunn CE «dør ut» raskt, og langt på vei har gjort det allerede. Det omvendte ser ut til å kunne bli tilfelle.
Potensialet er veldig, veldig stort hvis veksten fortsetter og Funcom er på ballen og slipper mer innhold. Vi har allerede fått signaler som tilsier at de som følge av f2p-suksessen setter mer ressurser på CE.
Dagens versjon av CE er bra nok til å ta opp kampen om å arve store deler av for eksempel ARK sin spillerbase.
Hvilke signaler er dette? Link?
Jeg tenker på en post på Reddit, Twitter eller Twitch fra en av community managerne som brukte frasen «refocusing» vedrørende å lage nytt innhold i kjølvannet av den massive spillerøkningen.
På farten og mobil, så fant ikke frem til den på første forsøk
Det sagt, i siste nyhetsbrev (https://forums.funcom.com/t/going-forward-and-thank-you/61310) skriver de at de fortsatt arbeider med nytt innhold:
Even though we did a lot of improvements and came a long way since release, there is still work to be done and we won’t stop strengthening the core of the game and improving Conan Exiles in all those areas.
However, we are also working on new content.
Men det kan jo fint dreie seg om et par dungeons som enda ikke er ute.
Poenget er at vi vet at Rui og Funcom skalerer iht. interesse og potensial. Når vi ser hvor stor suksess CE har hatt med f2p-initiativ, så kan du ta til banken at de justerer CE-teamet deretter.
Kom forresten på en ting til, på torsdagens Twitch-stream sa utvikleren som gjestet streamen at den nye featuren «necromancy» kan være et godt fundament for å innføre «sorcery», som jo var en del av opprinnelig road-map.
Han presisterte (selvfølgelig) at det ikke betyr «sorcery confirmed» TM, men at det var en mulighet.
Jeg bet meg iallefall merke i det. Litt underlig å komme med den uttalelsen hvis ikke det vurderes (og/eller er bestemt).
Jeg synes mer det virker som det er snakk om hvordan man bruker teamet som fortsatt jobber med CE. Ikke bare til bugfiksing men også til å lage content. De har jo heldigvis aldri skjært helt ned til beinet på ressurser. Og suksessen med f2p øker jo selvsagt sjansen for at de beholder et team med litt størrelse lenger. Og skulle de se såpass økning over tid at det er verdt det kan de jo selvsagt øke ressursbruken men tror det skal litt til.
For mange av de som jobbet på CE opprinnelig er nok flyttet over på Conan Single Player og forblir nok der.