Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Antallet reviews er ganske forskjellige ja. Steampowered har % basert på 23767 reviews men steamdb har 31547.

Burde seff bare sjekket mot Steam, så 21959/31547 = 69,6%, så da er jeg vel egentlig enig med @Fibo :see_no_evil:
image

I underkant av 500 hvis det bare er positive ja. Med 80% positive som på recent reviews så vil det kreve ca 1240 reviews før man tipper 70% positive. Med samme reviewtakt og andel som siste 30 dager så vil CE tippe 70% 17.Juli :slight_smile:

Med forbehold om matematiske feil i farten :roll_eyes:

2 Likes

Det som er veldig bra er at det ser ut til å ha stabilisert seg på 79 - 81% positive reviews nå. Jeg tror mye av grunnen er jobben de gjorde de siste månedene med å fokusere på kvalitet framfor features.

4 Likes

EA Launch, launch og PS4+, alle med ca like høye topper, men utviklingen etter hver topp har vært økt aktiv spillermasse. Blir det tilfellet denne gangen og?

7 Likes

Ja tror det var viktig at de tok seg tid til å fikse mye av de mest vanlige bugs før de rettet blikket videre. Tror nok det tok litt lenger tid enn de trodde. Patchen før free weekend kom jo over 2 mnd senere enn først antatt mener jeg.
Basert på utviklingen etterpå virker det jo som det har vært verdt det. Spennende å se videre utvikling av aktive spillere når påsken nå rulleres ut av ukestallene. CE har overrasket på positiv side så langt i år synes jeg.

2 Likes

Verdt å merke seg at kvaliteten på patchene som kom 2 måneder forsinket er rimelig bra sammenlignet med hva vi har sett før.

Om de klarer å få til denne kvaliteten på coop shooter og Dune openworld… tror jeg markedet blir positivt overrasket.

3 Likes

@Krafer og @Evilfreud jeg er helt enig, de brukte ekstra tid på patchen denne gangen, og ganske mye ekstra tid også, men kvaliteten var nok et par hakk høyere enn vanlig.

Er dette kanskje Funcom som har bestemt seg for at de har tid til å prioritere kvaliteten på patchene framfor hvor kjappe de er til å patche? I så fall tror jeg Funcom er godt fornøyde og kanskje ser på dette som en test på hvor bra de kan levere hvis de endrer prioriteringene. Det har jo typisk vært litt to steg fram, ett tilbake, og det gjelder ikke bare CE.

Hvis Funcom skal begynne å levere AAA spill, og få AAA-prising og salg, så er dette et godt steg på veien. :slight_smile:

4 Likes
4 Likes

Sikkert ubetydelig, men Conan salg på CD’on både på PS4 og XBOX.
Bare å kjøpe :sunglasses:

3 Likes

Lyssna mellan 18.30-20.00. har den nye koreanen redan löst Mounts och sorcery?

4 Likes

Legger merke til at det er mye god stemning rundt det som postes om Conan Exiles på f.eks facebook, twitter, twitch, youtube, reddit ++ :muscle: :muscle: :+1: :+1:

4 Likes

De har absolutt endret ordlyden rundt hvordan de snakker om «new content / mechanics».

Før var det «we focus on bugs and cannot promise anything» til «we cannot talk about the new content until we are 100 % ready - and when we are, we will share it with the community».

Ting er på vei etter f2p suksessen :ok_hand:

3 Likes

Ser også ut til at subredditen holder seg meget bra etter F2P tiden også! Aktiviteten holder seg/øker :slight_smile: Ser man på likes ratioen på innleggene i subredditen så er stort sett top all time innlegg som har kommet den siste måneden.

5 Likes

Nice! Hvor har du hentet disse grafene fra?

Her: https://subredditstats.com/r/conanexiles

3 Likes

For å sette det i perspektiv, så er vi nå på litt over 50% av ATH denne uka :slight_smile:

5 Likes


Känns som Funcom tar extreeeemt allvar med Conan Exiles nu.

Nästa vecka kommer en extremt stor content update.

  • Witch doctery med undeads. Många älskar detta inslag av Necromancy och är en foundation för sorcery.
  • Revamps av flera städer typ Sepermeru. (mini bosses och silver mine).
  • Massa mini dungeons och bosses.
  • The sunken city.

Sedan saker de inte nämnt som kommer med.

13 Likes

Lyssna från 1h 07 min 45 sec https://www.twitch.tv/videos/409460153

Kolla på frågorna. Dyker upp 2-3 frågor om mounts och hör vad Tascha och Rob säger. Något är på G

6 Likes

Oh My god…

Försökt räkna antalet spelare manuellt idag på PS4. Totalt omöjligt.

Även trots att jag delat upp i regioner (US, Europa osv) och spelsätt (pve, PvP osv) får jag inte med allt…

Men… De jag räknade mig till är att det är 26000 online klockan 20.00. då har jag INTE fått med alla servers och det går inte att se hur många som lirar single player.

35-50k online atm är min gissning.

SHIT

24 Likes