Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

9 og 29 plass, kan jo ikke annet enn å trekke på smilebåndet. Knallsterkt.

3 Likes

Klarte å karre seg opp på en 5. plass i natt :slight_smile:

12 Likes

Relevante betraktninger, ref. CE sin økning på 2,6 millioner spillere i april:

Hitman och For Honor hade 2,7milj resp 3,3milj nedladdningar i februari (under deras PS+ månad), I april (2 månader efter och första månaden utan gratis nedladdning) har de laddats ner 220k resp 370k.

Dessa är större IP än Conan Exiles, men med denna logiken och förutsatt att Gamstat.com är en trovärdig källa så borde Conan laddas ner runt 200k exemplar på PS4 under Juni månad.

1 Like

Hvordan er det med salg for PS4 i April kontra Juni? Følger det noenlunde samme retning som Steam?

3 utgaver inne på topp 40 GTS
CE 9
CE complete 25
CE deluxe 39
Spillere 14530
Snittprisen på disse er 349,50

Dette betyr att det selges mye spill, 2 utgaver inne på førstesiden
Spillere 15349
CE 7
Complete 18
Delux 49

13 Likes

Fytte faen som CE selger for Funcom, nå har CE ligget på topp 10 siden søndag kl 21:15. Litt blandet reviews (68%) siden free weekend startet, men det viser jo at Funcom kan fortsatt selge mer av CE bare ved å fikse bugs.

9 Likes

Jeg tenker at 300k - 700k har lastet ned og spillt CE på PS4+ i løpet av april for å gi den peaken i google trends som vi så da. Den var ca like høy som den var ved begge lanseringene.

Min analyse av denne trenden er at CE fikk 2-3x så mange aktive spillere etter full-lanseringen og jeg tror nok vi får se nok en økning nå. Hvis det er tilfellet, så tror jeg at antallet år CE kan selge ok på kan økes fra 2-3 til 3-5. En stor skare med aktive spillere trekker til seg nye spillere.

7 Likes

Dette er faktisk slike plasseringer att jeg må klype meg litt i armen.
CE 12
CE complete 26
CE deluxe 50

4 Likes

Omsetter like bra/bedre enn PDX på topp 150 akkurat nå, etter det vinner PDX med 50-60 ekstra titler på topp 1000. Men dær er vi kanskje om 3-5 år med tilsvarende verdsettelse :smirk:

Men syns Fun kan være litt snillere med Den nyeste “The Riddle of Steel” .
Burde ha vært en bonus i Season 2 pas, mtp at season pass burde inkludere alt og at den gikk på 30% salg 1 mnd etter release.
Det skal ikke “straffe” seg å kjøpe season pass, evt salg burde komme langt senere ?

Sånne småting over tid ødelegger rykte / gjenkjøp blant fansen.

1 Like

“Riddle of steel” har ekstra lisenskostnader for Funcom, så tenker de ikke vil blande de inntektene med de andre, så det er enklere å se hva de skylder rettighetseieren. Tror det er noe av grunnen til at den ikke er inkludert i Season 2. Så en post på forumet angående det.

2 Likes

aaah da skjønner jeg :+1: fant kilden

"Welcome to the community,
Interesting first choice of topic :wink:

For this particular DLC we had to license the rights to include the actors likenesses.
And due to licensing restrictions, movie content can’t be in the season pass.

I hope this explains :slight_smile:"

2 Likes

CE holder seg godt 16#

https://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globaltopsellers

5 Likes

#12 GTS - imponerende.

CCU er i tillegg bedre enn forrige tirsdag etter f2p-helg.

11 Likes

Lover brafor DLC-salget framover

3 Likes

Fy fader denne gratis weekenden funket Funcom. :clap:

CE 13
CE complete 46
CE deluxe 52
Spillere 15413. Denne tirsdagen forrige gratis stunt, hadde peak på 14625 en økning på 788

16 Likes

17 og 49 og 85 på GTS på morgenkvisten. :money_mouth_face:

8 Likes

Tror de selger mye bedre når de kjører rabatt utenom de store salgene siden det da er mye vanskeligere å få oppmerksomhet. Release of dlc kombinert med rabatt på resten av porteføljen fungerer utrolig bra :slight_smile:

7 Likes

Jeg er litt spent på hva som skjer med spillertallene om funcom kommer med en skikkelig Jesus DLC som legger til innhold alle vil teste.

7 Likes

Ja f2p er helt klart med på å booste salget men hadde de kjørt f2p + dlc + rabatt under sommersalget tror jeg effekten hadde vært mye dårligere. Det er mye gratis markedsføring i å ligge på top10/top25 på GTS og der er det ikke lett å komme under de store salgene.

3 Likes

Den DLC-en er i så fall en gratis oppdatering, men ja, det begynner jo å se ut som de faktisk kunne tjent gode penger på en større gratis oppdatering. Samtidig, spillet selger seg selv og folk klager ikke på mangel på innhold, men stabilitet. Jeg tror faktisk de får mye igjen for å fokusere på stabilitet og patche bugs. Så kan de heller lage nye spill, som nok er mer risky, men som kan gi vesentlig mer igjen hvis de treffer bra.