Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Innhold som ikke er kosmetisk blir gratis - men det vet jeg at du vet og trolig bare skrev litt fort :wink:

Uansett vil salg og CCU vil eksplodere med en ny offisiell mod, sorcery, mounts og lignende.

Sagt det før, men tror sorcery kommer innen utgangen av sommeren og mounts i løpet av høsten.

Vet ikke med mounts, med mindre dem har ombestemt seg.

Jeg baserer det på at de har endret fullstendig måten de snakker om nytt innhold - Funcom har gått fra å si:

No plans whatsoever

Til etter f2p-suksessen å si:

We are not ready to talk about new content yet - but we are working on it

I dev-streams har for eksempel det nye utviklerfjeset snakket en del rundt mulighetene for sorcery, og aviser ikke lenger mounts som en mulighet.

De arbeider åpenbart med å få ut noe substansielt nytt innhold :slight_smile:

3 Likes

Klarer de å levere noe til spillet som tilfredstiller PvP gjengen og samtidig unngår features som krever enda mer grinding, så kan dette bidra til at massene kommer tilbake :crossed_swords: more action, less grinding

Er lov å lage DLCer som er gratis også.

Men poenget var. Jeg håper det kommer en content patch som er såpass stor at “Alle” vil tilbake.

1 Like

Det ble pratet mye om dette når vi var der ifjor. Beveger spilleren seg for fort dør spillet for alle med xbox og dårlig pc.

Mao blir mount kun et pakkesel, og det har spillet allerede i form av slaver som kan bære stuff for deg.

Alternativet er å bygge om hele spillet… noe som ikke skjer.

“Bitene” selve kartet består av er for store for mounts (funker som du sier ikke på Xburker og svak hardware). Å sette ned noen til å gjøre noe med dette er en kost-nytte vurdering jeg tror Funcom er interessert i nå som salgspotensialet de neste årene ble ettertrykkelig bekreftet.

Mounts vil trolig generere X mersalg - det vil koste Y i tid og ressurser å implementere.

Tror X er høy nok i dette tilfellet.

Det sagt, det er også andre ting enn mounts som vil generere masse cash. En ny, offisiell mod er vel det som har størst salgspotensial (men ditto mye arbeid).

1 Like

Jeg tror du undervurderer hvor stor jobb det faktisk er.

Med tanke på pipelinene de jobber med så har de ikke kapasitet til å gjøre den endringen. Et håp dog er at arbeidet som gjøres med Dune på et tidspunkt kan tilpasses CE, men jeg tviler.

Kan hende, samtidig har de nye (og billige) hender i Portugal å spille på :wink:

Et kult alternativ til mounts hadde vært om de kunne implementert slaver som bar karakteren på en kongestol av noe slag :sweat_smile:

4 Likes

Mounts hadde nok ikke hatt problemer med å tjene inn igjen investeringen men det har alikevel en relativt stor teknisk risiko sammenlignet med mye annet. Med tanke på hvor mye tid de har brukt på få fjernet bugs og gjøre ting mer stabilt så tror jeg faktisk de vil unngå å gjøre en såpass stor endring som kreves for å få mounts til å fungere på alle platformer.

Når man ser på resultatet av det siste salget så tenker jeg det er en bedre investering å “pumpe” ut dlc’er med veldig lav teknisk risiko samtidig som de fikser bugs + gjør ting mer stabilt istedenfor å prøve å endre ting for å få mounts til å funke. Mounts hadde garantert ført til en periode med ustabilitet og en haug med patcher :slight_smile:

3 Likes

Jeg har tenkt litt på det, hva som evt skulle til for at jeg orket å begynne fra scratch igjen. Klarer ikke helt å komme på det, men så er det jo ikke helt min sjanger heller. Og passer livvsituasjonen ganske dårlig.

HAHA, Det burde du tweete til joel.

Hadde vært så fett :smiley:

2 Likes

Helt enig, å patche bugs ser jo ut til å gjøre det lettere å få ballen til å rulle i free weekends og det er jo der CE selger spill nå. :slight_smile:

1 Like

“kongestolslavekappløp” med skitne triks. Slavene har forskjellige egenskaper slik at man bygger seg en “bil” med seks slaver av forskjellig høyde med forskjellige sko som gir forskjellig “grip” + noe “pimpmykongestol” neppe iht. lore haha.

4 Likes

Min største bekymring med mounts er at det kan gjøre at kartet føles lite og gjør at det blir enklere for de beste å totalt dominere en server. Så jeg er ikke så sikker på at det er så veldig bra for spillet.

Nå vet jeg ikke hvor lang tid det tar å gå fra en ende til en annen, men det går da ann å justere farten på disse mountsene sånn at de ikke er der på 10 sekunder?

Ja men tror du folk blir happy av mounts som går like fort som man gjør selv i dag?
Skal det være noe poeng med de (hvis man ikke bare går for pakkesel/elefanter) så må de jo ha et litt realistisk tempo og da mener jeg faren er at dette får kartet til å virke mindre og det blir enklere å dominere.

2 Likes